Annons:
Etikettförhållande
Läst 1955 ggr
Personen
9/6/12, 12:52 PM

Ensam.

Ja. Ni som följt mina tidigare inlägg vet att jag är gravid och ska föda när som helst och har en sambo som jag har haft problem med,

Men kort sagt så ville han flytta ifrån mig och sen ångrade han sig och lovade att han inte skulle lämna mig, att han hade det bara jobbigt just då.

Idag så sa han igen att han ville bo själv och nu sitter jag här och funderar vad jag ska göra. Jag har inga pengar, inga vänner som kan hjälpa mig men främst inget hem. Jag bor här där han bor och här kan jag inte vara om inte han vill..

Visst kan min familj hjälpa mig och att jag bor hos dom men det vill jag verkligen inte, tänk dig en nyfödd unge som man ska ta hand om i någon annans hem. Och både mamma och pappa jobbar så dom behöver sin sömn.

Jag har ingen bil heller så vet inte hur jag ska ta mig någonstans.
Vad ska jag ta mig till? Även om jag får stanna här (vilket jag lär göra i början nu) så kommer jag inte känna mig hemma och jag är fortfarande helt ensam.

Är så jävla arg på honom nu som väljer detta några dagar innan jag ska föda vårat barn. Så själviskt. (ni som läst tidigare inlägg vet vad jag menar)

Annons:
Emelie-E
9/6/12, 1:06 PM
#1

Ta kontakt med socialen och säg att du står helt utan boende. De måste hjälpa dig.

sundsvallstjej
9/6/12, 1:08 PM
#2

Jag har inte läst dina tidigare inlägg men kan han ha hamnat i någon slags kris av det faktum att han ska bli pappa vilken dag som helst?

Är det så självklart att det är du som ska flytta för att han vill bo själv?

Jag hoppas verkligen det löser sig för er om inte annat så när barnet är fött att han kanske "vaknar upp"

Jag har inte direkt något bra råd att ge, men kan verkligen förstå hur du känner. Jag är själv gravid och det måste kännas riktigt hemskt att bli lämnad då.

Kan ni kanske gå och prata med någon proffessionell om ni har svårt att kommunicera?

Personen
9/6/12, 2:01 PM
#3

#1 Ja jag kommer nog ringa dom på måndag och se hur jag gör.

#2 Det är nog en blandning av allt, Han är ung och vill leva livet och inte vara fast. Han är rädd för att bli pappa osv osv. Men han ville ha barn lika mycket som jag. Faktum är att det var han som nämnde det till en början. Jo att vara gravid är jobbigt nog. Och nu vet jag inte hur jag ska göra.
Vi har varken råd att prata med någon proffesionell och sen vill han inte det heller. Så det blir tyvär svårt.

Ha har inte gjort slut men jag är less på att sitta och vänta på att bli dumpad så det är lika bra jag gör det åt honom.. :(

MjauMu
9/6/12, 3:51 PM
#4

Kan ni prata om orsaken till att han vill flytta?

Det låter konstigt att det var han som först började prata om barn om han nu plötsligt vill "leva livet och inte vara fast" Barn är ju inget man kan ångra ungefär som en hundvalp

Honestyisdead
9/6/12, 3:59 PM
#5

Helt makalöst hur haan beter sig! Jag hade nog gjort slut, även om det måste vara fruktansävrt svårt eftersom du älskar honom och ni väntar barn tillsammans! Men när barnet kommer måste du kunna fokusera på honom, och inte ha pojkvännen som en oro också.

vallhund
9/6/12, 4:09 PM
#6

Hur länge har ni bott ihop? Det är kan vara så att du får rätt till lägenheten om han lämnar dig eftersom det är du som har barnet, dvs du har större behov av att få ha kvar er gemensamma bostad.

Så fungerar det iaf om man haft ett längre förhållande, skiljs o den ene har vårdnaden/är boendeförälder.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Annons:
PogoPedagog
9/7/12, 12:10 PM
#7

Men vilket svin till pojkvän du har! Grr, fattar han inte alls hur illa han beter sig?

Min enda tröst är väl att så omogen och okapabel att sätta sig in i din situation som han verkar vara, utifrån det jag läst nu, är att du kommer i längden få det bättre utan honom.

Ta hjälp av dina föräldrar, dom vill säkert hjälpa dig! Skulle inte du vilja hjälpa ditt barn på alla sätt du kunde om det var i din sits i framtiden?

Jespersen
9/7/12, 12:41 PM
#8

Jag håller med om att han verkar vara riktigt omogen.

Att skaffa barn är ett stort beslut och det är väl kanske inte så konstigt att man blir orolig när det börjar  närma sig eftersom att det förändrar hela ens liv, MEN han var ju med och tog beslutet om att skaffa barn! Hade du vetat att det var ett särboförhållande han ville ha så hade du ju förmodligen inte velat ha barn med honom. Vad ger honom rätten att "hoppa av" nu?

Han får väl åtminstonde försöka!

Usch.

Jag hoppas att du kan ta hjälp av dina föräldrar och att din sambo inser vad han håller på med snart.

Upp till toppen
Annons: