Annons:
Etikettsingel
Läst 3783 ggr
IzaEleonora
2012-09-16 16:36

Var går gränsen?

För att göra en lång historia kort så har min pojkvän dumpat mig göt en månad sen. Dock är vi fortfarande vänner och vill få det att funka, men jag är fortfarande kär i honom. Nu till det jag undrar över, vänskapen. Vars skulle ni säga gränsen går? Har som aldrig haft en nära vän förut så vet inte riktigt vad som är acceptabelt. Blir lätt förvirrad och vill ju inte heller råka vara för närgången så vänskapen förstörs, för vet att jag inte kan förlora honom som vän också då vi har ett särskilt band. Och då menar jag fysisk, är det ok t.ex att han kliar mig på ryggen när man tittar på film, att man sitter nära varandra. Vars tycker ni att gränsen går mellan vänskap och förhållande när det kommer till just fysisk beröring?

Annons:
mejamylove
2012-09-16 16:42
#1

Jag är kanske för ung för att delta här, men jag tycker att man kan göra nästan vad som helst med varandra och fortfarande vara vänner, sålänge man själv och den andra perosnen inte ser det på ett kärleksfullt sätt utan på ett vänskapligt.

sundsvallstjej
2012-09-16 16:44
#2

Jag tycker det verkar vara vanskligt att ha ett vänskapsförhållande när du fortfarande är kär i honom. Kanske ni ska vara ifrån varandra ett tag först?

Att sitta och hålla nån i handen tycker jag är mer än vänskap. Åtminstone skulle inte jag sitta och hålla en kompis i handen. Att klia på ryggen kan väl en kompis göra kanske. Men det är upp till er

IzaEleonora
2012-09-16 16:44
#3

#1 Ah låter som logiskt, är dom sagt helt lost i allt sånt där då jag aldrig haft en bästa vän man kan göra allt med och prata om allt med! Är smått socialt handikappad på vänfronten om man säger så ;P #2 ah vet men är väldigt svårt då han är den enda jag kan prata med och kan få mig på andra tankar :/ E ju just det att jag aldrig haft ett nära vänskapsförhållande så jag vet inte vad som är normalt eller vad som är att gå över gränsen till förhållande igen.

pyromanen
2012-09-16 17:01
#4

Jag tycker ni ska göra det som känns bra för er båda två utan att behöva bry er om några gränser hit o dit.  Det går inte att stoppa mänskliga relationer i fack. Några vänner är men mer fysiska med än adnra, några rör man inte alls.  Det viktiga är att in inte gör något som  nån av er inte tycker känns ok. Om du är osäker på vad han tycker så fråga.

PiganX
2012-09-16 17:36
#5

Jag har varit bra vän med många killar, och vi har kunnat mysa lite framför en film, massera varandra och göra såna saker helt utan att det varit "för mycket". Men samtidigt kan jag ju inte säga vart gränsen går, eftersom det är olika med olika personer. Med en kille hade jag kanske kunnat mysa lite, medans det hade blivit hur konstigt som helst med en annan kille.

Och har nån av personerna känslor för varann tycker jag att gränsen går mycket tidigare. Kan tyvärr sluta illa då.

Honestyisdead
2012-09-16 17:48
#6

Eftersom du fortfarande har känslor för honom tycker jaginte ni ska gå över gränsen där man myser och har kroppskontakt. Känns inte rätt mot dig.

Annons:
ettlitetalias
2012-09-16 19:49
#7

Sen far man ju fundera pa framtiden ocksa. Om ditt ex hade en tjejkompis medans ni var tillsammans - hur fysiska hade det varit ok for dig att de var?

For nar den dagen kommer da en av er hittar en ny sa maste det ju kannas ok med den narheten ni har da ocksa.

IzaEleonora
2012-09-16 22:31
#8

#7 Ja! Det har jag tänkt på, känns som att bra det faktum att man är kompis med sitt ex skulle vara nog jobbigt för en framtida partner. Tror just det där skulle vara en bra sak att ha i bakhuvudet :) Och tack ALLA för att ni tar tid att försöka hjälpa en förvirrad liten brud :)

Geru
2012-09-17 02:25
#9

Allt sexuellt tillhör väl KK/Relationer och inte vänskap, men annars så funkar väl resten.

Men som många sagt tidigare, gör vad som känns rätt. Människor är unika, och alla har därför egna regler:p

“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”

-Stephen Hawking

Upp till toppen
Annons: