Annons:
Etikettkluringar-och-undersökningar
Läst 1948 ggr
Piggelina7
2012-09-18 16:14

Sex utan kärlek vs Kärlek utan sex?

Vilket skulle du välja om du måste?

Annons:
Honestyisdead
2012-09-18 16:47
#1

Sex är viktigt, men kärlek är viktigare. Hoppas dock man aldrig behöver göra valet.

Tomteslakt
2012-09-18 17:28
#2

Hellre sex utan kärlek än kärlek utan sex. Skulle inte vilja ha ett förhållande utan sex…

fruktgumman
2012-09-18 17:34
#3

Hellre kärlek utan sex  om jag måste välja pga att det andra alternativet är helt uteslutet för mig

Liss
2012-09-18 18:03
#4

Jag har aldrig haft sex utan några som helst känslor. Så för mig är det ganska enkelt.

Ifall det inte skulle ha funkat med sex, på något vis, med min partner - skulle jag ändå alltid vilja vara med honom. Eftersom jag älskar honom något otroligt mycket. Sex är väldigt viktigt för mig. Men jag skulle inte ge upp honom på grund av det. (beror iof på omständigheterna, ifall man inte skulle kunna ha sex för att känslor har ändrats eller liknande)

Men efter just den här frågan - absolut kärlek utan sex isf.
Men jag är glad att jag har både-och.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Honestyisdead
2012-09-18 18:06
#5

#2 Så du lever hellre ett liv utan kärlek, sexet är viktigare?

FunkyShrimp
2012-09-18 18:17
#6

jag skulle inte kunna ha ett förhållande med någon som aldrig ville ha sex.
sex är jätteviktigt i ett förhållande.

Men om man är ifrån personen han har ett förhållande med, i tex ett år så skulle jag klara mig utan sex. men om man VET att personen aldrig skulle vilja ha sex skulle jag inte kunna vara tillsammans med den personen.

Annons:
Piggelina7
2012-09-18 18:21
#7

Förtydligande: Jag menade inte en tid utan jag menade leva ett liv utan kärlek, eller utan sex. Jag vet, en knasig fråga menFlört

Själv skulle jag valt kärleken, fast sex är underbart såklart

rebz
2012-09-18 18:22
#8

Väljer kärleken alla gånger. Så valde kärlek utan sex.

Kamera: Canon EOS 760D
Objektiv: Canon 10-18mm, Canon 18-55mm, Canon 24mm, Canon 50mm, Tamron AF 55-200mm
Blogg: http://www.jarnefjordfoto.blogg.se

Fridaaaa
2012-09-18 18:43
#9

Kärlek utan sex. Sex är inte allt. För att ett förhållande ska fungera, räcker det inte bara att ha bra sex.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

FunkyShrimp
2012-09-18 19:26
#10

#9 nej men sex spelar stor roll också för att ett förhållande ska funka.
sen var det inte frågan om bra sex eller inte, utan sex öht :P

Fridaaaa
2012-09-18 19:33
#11

#10 Jag har inte sex med någon om jag inte tycker det är bra sex. Sedan kan alla tycka olika om vad som är bra sex eller inte. Då skippar jag hellre sex helt än att ha dålig sex….
Jag tycker som jag gör, inget du behöver lägga dig i direkt då det är ovisäntligt. Alla tolkar saker olika och svarar olika.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

PiganX
2012-09-19 09:12
#12

Jag svarade sex utan kärlek, men då tänkte jag inte att jag skulle kunna leva så hela livet, utan syftade mer på hur det känns just nu. Skulle nog aldrig klara att leva hela livet utan kärlek, men för tillfället känns det enklast med sex utan kärlek. Tungan ute

(Och nej, sex är inte allt. Vem har påstått det?)

Jessicahagstrom94
2012-09-19 10:20
#13

heeelt klart kärlek utan sex. för mej är sex inte ens viktigt öht. jag är nästan aldrig ens sugen på det.. vet inte varför..

Annons:
VeronicaKahlbäck
2012-09-19 11:16
#14

Sex utan kärlek, som det ser ut nu - så tolkade jag frågan när jag svarade.
Som jag känner vill jag inte ha ett förhållande nu, visst dyker mr. right upp ber jag inte honom dra men jag utgår ifrån att han inte dyker upp under eftermiddagen.
Jag ser det lite som så att det är lättare att hitta en passande sexpartner än en livspartner.
Har svårt att se att jag skulle ha ett monogamt förhållande där jag vet att sex är uteslutet för all framtid, hur kär jag än är..

/ Veronica, sajtvärd för Iller.iFokus

FunkyShrimp
2012-09-19 11:45
#15

#11 men herregud, om du anser att jag lägger mig i ditt privatliv så har du nog förstått någonting fel. Det här är ett forum, och jag svarade till din kommentar, jag frågade inte vad DU höll på med, men det svarade du ju själv på (vilket du inte ens behövde). Så sluta säg att jag lägger mig i :S du behöver inte ta illa vid dig för att jag sade min kommentar. Sen så om man har sex som inte är bra, så har man ju ändå sex med någon som inte är bra på sex :P o sen kan man ju strunta i det såklart, men lät bara lite lustigt när du skrev det, för man har ju ändå haft sex med personen. Man kan ju inte se på en person vem som är bra på sex o inte^^

FunkyShrimp
2012-09-19 11:47
#16

#12

jag förstod det som hela livet ut. Tror ts borde vara tydligare i sin fråga så alla förstår vad som menas, och så man inte behöver gissa hur frågan skall tolkas.

Nej vem har påstått att sex är allt?
Vet inte vem du svarade till eller så, men aah jag vet inte vem som sade det iaf :D

[WickedAlly]
2012-09-19 11:53
#17

Kärlek utan sex, lätt. Jag har inga problem med att ha förhållande utan sex överhuvudtaget. Sex är inte alls viktigt för mig.

PiganX
2012-09-19 12:26
#18

#16 Jaha, ja jag tolkade det iallafall som jag känner just nu. Tungan ute

Och svarade inte till nån speciell, såg bara att vissa tagit upp det där. "Sex är inte allt, bla bla bla". Nej men det är ingen som påstått det heller.. Menade det alltså inte åt nån specifik person, utan mera till alla som tjajar om att sex inte är allt, bara för att man inte skulle vilja ha ett förhållande utan sex.

Namiko
2012-09-19 16:00
#19

För mig var det svårt att välja. Inte för att jag brukar ha sex utan känslor eller för att jag är särskilt sexfixerad, men i verkligheten behöver jag itne välja. Jag har inga problem att vara kär utan att ha sex med personen i fråga, men då kan jag samtidigt träffa andra som jag har andra känslor för och har sex med. Men hellre kärlek utan sex då sex utan känslor brukar vara ganska värdelöst.

Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.

Geru
2012-09-19 18:11
#20

Jag skulle nog inte klara det, frustrationen skulle ta över efter några år; Men sure, kärleken kommer ju vara ändå…

“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”

-Stephen Hawking

Annons:
Fridaaaa
2012-09-19 19:10
#21

#15 Du forumlerade dig på ett konstigt sätt i så fall om du inte menade så.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Hanna
2012-09-19 20:39
#22

Svarade det andra som det ser ut nu. Hade jag varit singel vet jag inte hur jag hade svarat.

Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus

regskylt
2012-09-19 20:55
#23

Sex utan kärlek. Sex är viktigt för mig, viktigare än kärlek tyvärr. Omtanke kan jag få av vänner och det sociala där, men kärlek utan sex.. då blir det mer vänskap för mig istället tillslut.

Alibi
2012-09-20 13:36
#24

Jag väljer helt klart kärlek utan sex. Kärlek är oslagbart och onani finns ju alltid. xD

I'm gonna let my little light shine

citytjejen
2012-09-20 19:11
#25

Kärlek utan sex väljer jag. Tror det går att leva så, kärlek är så viktigt och det är sex också, men jag tror att man skulle må bättre av kärlek utan sex än av sex utan kärlek!

/Christina

Tomteslakt
2012-09-20 20:26
#26

# 5: ja, jag skulle kunna leva utan kärlek. Men jag skulle inte kunna leva utan sex, det är alldeles för viktigt för att jag skull kunna/vilja avstå från det.
Det är ett sätt att ladda batterierna, komma till ro, umgås med vänner m.m…
Att leva utan en kärleksrelation kan jag klara mig utan, då får man så mycket tid till annat. Sex t ex :D

FunkyShrimp
2012-09-21 21:07
#27

#21 "du formulerade dig på ett konstigt sätt i så fall om du inte menade så"
hur ska jag försöka tolka det? kan du inte ställa en fråga tillbaka?

För jag förstår inte vad du försöker fråga här.

Annons:
makkeosv
2012-10-01 02:29
#28

#1 Kärlek är viktigt om du är i kärleken, annars är den inte speciellt viktigt.

[Kottschejk]
2012-10-01 05:14
#29

Väljer som kille kärlek utan sex precis som flera varit inne på.

Det kan för många vara en viktig ingrediens i ett förhållande men inte den allra viktigaste då samhörigheten och vänskapen är själva kärnan.

Sen faller det sig nog naturligt att sex kan va mest intressant i början men ju mer sammanbunden man blir till en annan individ desto svårare kan det också bli efter ett tag i takt man känner allt större medvetenhet och mer respekt inför varandra. Sånt som kan växa fram efter hand.

Tillsammans med få barn och bli förälder så är nog säkert detta en naturlig förklaring som kan stämma in på väldigt många par varför sexlivet mattas ut med åren.

Honestyisdead
2012-10-01 07:43
#30

28 kärlek har alltid varit viktigt för mig, även som singel.

[Ai-chan]
2012-10-01 09:54
#31

Sex utan kärlek valde jag.

MarHai
2012-10-01 12:00
#32

Kärlek utan sex.

/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin

lkmf
2012-10-01 12:05
#33

Kärlek utan sex helt klart

Livet är som en chockladask men vet aldrig vad man får/ Forest Gump

Upp till toppen
Annons: