Annons:
Etikettkänslor
Läst 5495 ggr
Salish
2012-09-19 22:06

Olyckligt kär, hur gå vidare?

Jag har gått och förälskat mig i en av min vänner. Vi är så lika på alla plan och jag tycker verkligen verkligen om honom. Vi delar samma grundåsikter, har samma intressen, allt, det verkligen klickar. Men han har redan en tjej och de verkar ju väldigt kära i varandra och jag mår så fruktansvärt dåligt att gå runt och vara kär i honom när jag vet att han inte och förmodligen inte kommer känna samma sak för mig. Hur går man lättast vidare, och kommer över det, utan att behöva bryta? Vill ju inte förlora honom som vän då han är en av de bästa vänner jag haft. Går det ens, eller är att bryta helt enda alternativet? =/

Annons:
malinmagnusson
2012-09-20 09:38
#1

Jag personligen skulle nog inte klara av att vara nära vän med någon jag är jättekär i men som jag aldrig kan få.

Du får känna efter vad du klarar. Jag förstår att du inte vill förlora en bra vän

PiganX
2012-09-20 18:57
#2

Jag har varit i hans sits, eftersom min killkompis varit kär i mig. Vi var väldigt bra vänner, och plötsligt började han bete sig väldigt konstigt, han blev lättare irriterad och till sist började vi bråka rejält eftersom han blev arg när jag pratade om mitt ex. Och det var då han släppte bomben, och jag fick jag veta att han var kär i mig, och hade varit det ganska länge.

Är inte alls nån kul situation.. Och känner du att du inte orkar vara vän med honom, så bör du ju inte vara det. Men det kan ju verka lite konstigt om ni är bra vänner, att du plötsligt bara slutar höra av dig. Och samtidigt kan det ju verka lite fel att du förklarar dina känslor för honom när han redan har flickvän. Men fundera på saken, och känn efter. Och om du bestämmer dig för att verkligen bryta kontakten, så tycker jag att du ska berätta hur du känner och sen bryta, så att han iallafall vet att det inte är något fel han gjort.

Hoppas verkligen att allt löser sig, så att du kan må bättre och fortsätta med ditt liv..

(Jo juste.. Kan ju tillägga att jag och han är kompisar igen, nu när han kommit över mig och inte bråkar mer.. Glad)

Kram!

Salish
2012-09-20 19:33
#3

Ja, jag mår ju jättebra när jag är med honom, det är först efter jag mår dåligt och sålönge han inte pratar överdrivet mycket om personliga saker om sin "flickvän" (de har ungefär ett öppet förhållande) så är det lugnt. Jag har redan sagt att jag tycker att det är lite jobbigt att träffa henne, i och med att jag har lite social fobi så han förstår mig och jag behöver inte träffa henne ^^

Upp till toppen
Annons: