Annons:
Etikettsex
Läst 15593 ggr
angelinadensnälla
9/30/12, 12:26 PM

Han vill ha strypsex - jag är rädd

Jag har träffat en ny kille. Eller vi har ju vart ihop ngra månader nu, han är lite äldre än mig 10 år äldre.

Han har alltid vart lite "dominant" i sängen, gillat binda fast mina händer fötter o sådant. Jag hade inte testat det förut men gillar det. Det är ju inte farligt.

Nu har han börjat prata om strypsex - jag visste knappt vad det var, har hört ordet nån gång kanske bara. Han säger att det är det skönaste som finns, alla tjejer han varit med älskar det osv.

Jag har googlat och sökt en massa om det, och skrivit och frågat på andra forum jag hittat. Många har svarat.  "Du leker med döden, gör det INTE" andra har svarat "Det är sjukt mycket skönare än vanligt sex"

Jag är livrädd för hjärnskador, min kille säger att jag kan vara helt lugn och han vet var gränserna går, har man en stoppsignal så är det lugnt

men jag undrar:

Är det inte risk att jag hinner tappa medvetandet innan jag gör stoppsignalen? Då kanske han tror att jag njuter fast jag kanske är helt groggy och inte kan prata eller ge tecken på annat sätt för att jag är så BORTA!!  Det kan väl gå på ett par sekunder att man tuppar av??

Finns det någon av er som testat som kan säga både positivt och negativt? Vet ni nån som testat och råkat ILLA UT??

En annan sak också. Jag undrar om strypsex är farligare på mig än på andra eftersom jag har lätt för att svimma i "vanliga fall" också?

Jag har svimmat när jag har stått i kö länge och när det varit fullt med folk och väldigt varmt och trångt på olika ställen.

Tacksam för svar om nån vet ngt

Annons:
Mymlan
9/30/12, 12:30 PM
#1

Låt bli det där är farligt.. Bara för han är dominant så måste du inte gå med på allt. Du kan dra din gräns..

Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.

I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.

Smile to the world, than the world smiles to you

 

Zabbio
9/30/12, 12:41 PM
#2

Jag hade inte gått med på det. Speciellt inte om jag inte var lite nyfiken själv.

Låt bli det, du har all rätt att dra dina gränser.

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

Honestyisdead
9/30/12, 12:45 PM
#3

Det kan vara farligt, för som du skriver kan man hinna svimma innan man hinner göra stopsignalen. Och svimmar man av syrebrist så är risken stor att man får hjärnskador.

Sedan är det inte alla som gillar det heller. Så det finns ingen garanti för att du skulle gilla det.

angelinadensnälla
9/30/12, 1:00 PM
#4

Tack för svar. Ja han menar på att vi borde testa en gång innan jag säger att det inte är ngt för mig. Och det är klart jag inte kan säga att jag inte gillar ngt jag inte testat.

Men det skulle inte vara värt risken om ngt händer.

Ingen av mina kompisar har provat strypsex när jag frågat, så det kanske inte är så vanligt, å andra sidan kanske man inte vill berätta vad för typ av sex man har

[Devya]
9/30/12, 1:02 PM
#5

Det är faktiskt farligt det här med strypsex och människor har dött av det. Så om jag vore dig så skulle jag tänka mig noga för innan jag skulle få för mig att testa på något sådant.

Långt ifrån alla tycker om sådant där. Bara för att han har haft tjejer innan som har tyckt om det betyder inte att du kommer att gilla det.

Om du är rädd och osäker så tycker jag att du ska låta bli. Om det kommer en dag då du själv skulle vilja testa på det och litar helt och fullt på din partner då kan du väl testa men läs noga på om strypsex innan i sådana fall.

Personligen skulle jag aldrig få för mig att testa det här även om min partner skulle tycka om sådant. Vissa gränser får det ändå finnas och det måste ens partner helt enkelt respektera.

Ni har ju också bara varit tillsammans i några månader. Det är verkligen svårt att bara efter några månader kunna sätta sitt eget liv i någon annans händer - bokstavligen. Så jag förstår inte hur han tänkte då han föreslog att ni skulle testa på det. Om han har gjort det flera gånger tidigare borde han väl inse att det handlar väldigt mycket om hur trygga man känner sig tillsammans med varandra och hur mycket man litar på varandra - samt hur väl man känner varandra!

Namiko
9/30/12, 1:03 PM
#6

Vill du inte själv och dessutom är orolig så borde du låta bli. Precis som med allt annat när det gäller sex så ska man inte övertalas till att göra saker, det blir ännu allvarligare när det gäller en sån här sak som faktiskt kan vara skadligt.

Med sånt här gäller det att båda parter är säkra på vad dom gör, var gränsen går och att man inte försöker pressa gränserna som finns, det är då det går för långt och blir farligt. Det du ska tänka på är att din kille inte vet var din gräns går och han vet inte heller hur du skulle uppleva det hela. Vissa får nästan panik bara av att någon håller en hand på deras hals medan andra njuter av det och det är du som bestämmer vart gränsen går för dig. Vill du inte testa så ska du inte göra det. Vill du testa så gör det väldigt försiktigt och se till att stoppa i tid, det här är inte ett område där man ska pressa sig att klara mer.

Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.

Annons:
Zabbio
9/30/12, 1:11 PM
#7

Självklart kan du säga nej utan att ha testat.

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

Maria
9/30/12, 1:37 PM
#8

Jag blir väldigt skeptisk när han säger att det är det skönaste som finns. Det hade varit skillnad om han önskat att du skulle ge honom strypsex men nu vill han ju "strypa" dig och det talar snarare för en sadistisk sida.

Jag hade definitivt passat mig för detta.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Zadeira
9/30/12, 2:48 PM
#9

Om du är det minsta osäker så gör det inte. Oavsett vad det gäller i sex-väg så gör inget som du inte är absolut säker på att du vill testa. Det spelar absolut ingen roll vad andra tycker, för om du inte är helt hundra på att just du vill så ska du aldrig, aldrig göra det.

Jag och min pojkvän har strypning med ibland under sex, och framförallt som förspel. Det är något vi båda går igång på när han stryper mig. Vi hade haft sex över ett halvår innan vi tog det steget och började väldigt lätt och försiktigt för att båda skulle känna av varandra och bygga upp tilliten som behövs. För oss känns det väldigt viktigt att båda två är pålästa om risker, faror och hur man går tillväga om något går fel. Att vi båda förstår olika tekniker och vad som är mer eller mindre farligt. Det är aldrig säkert med strypsex, men om båda två vet precis vad det innebär så är det mindre risk att det går fel.

Det absolut viktigaste är tilliten som måste finnas. När han stryper mig måste jag lita till hundra procent på honom för han har ju faktiskt mitt liv och min säkerhet i sina händer. Samtidigt måste lita lika mycket på mig och att jag är medveten om vad jag utsätter mig för genom att bli strypt och att jag stoppar i tid.

Är du rädd och osäker så är det absolut inte värt att testa det! Oavsett om han är din pojkvän, om han säger att andra tycker det är skönt och om du kan lita på honom så ska du inte göra något som du är det minsta osäker på. Och är han en bra pojkvän så förstår han och accepterar utan att du behöver ha någon särskild anledning.

[WickedAlly]
9/30/12, 2:51 PM
#10

Jag har utövat strypsex vid några tillfällen och jag gillar det. Men det är ju precis som föregående talare skriver att du själv måste vilja testa. Om du går med på det bara för hans skull trots att du är rädd kommer du aldrig se något bra i det, man ska inte vara rädd när man har sex och man ska aldrig ställa upp på något man inte känner sig bekväm med. Det är stor skillnad på att vara lite nervös och pirrig och att vara rädd.

Fördel med strypsex är ju helt klart njutningen som kommer med det om man gillar sådan typ av sex, det är något väldigt speciellt med att lägga sitt liv i någons händer samtidigt som jag finner det upphetsande att vara så utlämnad och sårbar. Men för att göra det måste man lita fullt på personen och man måste vara oerhört observant på den andres reaktioner, annars blir det rent av livsfarligt.

Nu har jag aldrig testat någon extrem variant av strypsex där man närmast förväntar sig att svimma och jag har svårt att se att jag kommer testa det så det kan jag inte uttala mig om alls.

Nackdelar är ju att man leker med livet om man inte är helt överrens om vad som gäller och hur den andra fungerar.

Jag har märkt att jag har mer kontroll i vissa ställningar, att stå på alla fyra är en sådan ställning eftersom jag då har möjlighet att resa mig eller rulla undan.

angelinadensnälla
9/30/12, 3:13 PM
#11

Jo det är klart att jag litar på honom fullt ut, att jag inte tror att han vill skada (döda) mig men varför jag är rädd och inte bara pirrig & nervös är ju för att det faktiskt är farligt.

Så även om jag litar på att han vill mig väl så är jag rädd att han missbedömer ngt i stundens hetta om ni förstår.

Zadeira
9/30/12, 3:18 PM
#12

#11. Jag förstår precis vad du menar. Men det handlar ju faktiskt inte bara om att du ska lita på honom. Det handlar om vad du vill och inte vill!

Även om du litar på honom till 110% behöver du ju inte vilja prova strypsex. Och det har ju inget med att det är han att göra, du hade ju inte velat prova det med någon annan heller. Det är inte brist på tillit som gör att du är osäker och inte vill prova, det är ju helt enkelt för att det är strypsex och du inte är intresserad av just det.

angelinadensnälla
9/30/12, 3:26 PM
#13

Nej ärligt så tror jag att jag kan få panik av det. Jag kan få panikkänslor om jag är på ställen där det är kvavt varmt och om jag inte kan få åt mig luft riktigt. Är väl därför jag svimmat ngra gånger i olika sammanhang, för jag börjar hyperventilera.

Annons:
pringles
9/30/12, 3:40 PM
#14

#13 Om du inte gillar att inte få luft så ska du inte ha strypsex.

Tycker han det är så skönt så kan ju du vara den som stryper? Men det vill han väl inte om han är dominant

Honestyisdead
9/30/12, 3:42 PM
#15

#13 Då låter det verkligen inte som det är något för dig, och det får du göra klart för honom också. Man ska inte göra något man är rädd för.

JossanH
9/30/12, 4:51 PM
#16

Bland det dummaste argumentet i sådana här sammanhang är "har du inte testat kan du inte veta att det inte är något för dig". Vill man inte bara av tanken på det så är det inget för den personen! Man ska ALDRIG gå med på något man inte vill för att den andra personen kommer med sådana argument.

Sajtvärd på Iller.ifokus

viktoria91
9/30/12, 5:49 PM
#17

Jag gillar strypssex, stoppord är viktigt! Gärna en signal också då dte kan vara svårt att prata utan luft. ;) Ta det lugnt och var inte fastbunden så kan du använda dina händer för att visa han hur hårt som är okej.

Tina-A
9/30/12, 6:52 PM
#18

Nu kan det ju vara så att han är ouppmärksam just då och ibland hinner personen inte säga stoppordet. Vips är man avsvimmad och kan riskera både hjärnskador och döden.

Det krävs så otroligt lite, ett ouppmärksamt ögonblick, eftersom man kan svimma av på bara sekunder. Säg att han stryper dig samtidigt som han tittar när han penetrerar dig, dröjer kvar med blicken någon sekund för mycket, du hinner inte stoppa och så ja.

Jag såg en video där en kvinna svimmade av. Det var så fruktansvärt otäckt att jag helt ärligt började må dåligt i hela kroppen och mådde dåligt länge. Det är så farligt!

Jag skulle aldrig i livet prova på något sånt! Aldrig! Det är en onödig risk att utsätta sig för när insatsen är så otroligt HÖG - det är ju din livslånga hälsa (hjärnskador du alltid får leva med) och till och med ditt LIV du satsar.

Nej, jag skulle passa mig väldigt noga. Speciellt om min partner skulle tjata, då skulle jag bli riktigt misstänksam.

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

[vaniljen]
9/30/12, 11:09 PM
#19

Håller helt klart med #8 och #18.

Det är så stora risker att jag inte ser varför man vill utsätta sig för det.
Visst, jag har inte provat det själv, men jag vet att jag inte gillar att leka med stora skaderisker och leka med döden. Jag har haft panikångest och jag tror strypsex skulle förvärra känslan av att inte få luft.

Att det dessutom är han som vill strypa och säger att det är så skönt gör att jag skulle dra öronen åt mig. Han borde väl också vilja bli strypt om det nu är så skönt?

Nej usch, var försiktig och gör inget du inte själv vill.

Tina-A
9/30/12, 11:14 PM
#20

Det har ju hänt både 1 och 2 och 3 gånger att folk dött medan de lekt dessa 'sexlekar' och strypt varandra i sängen och av misstag råkat döda den man säger sig älska. "Kul" att ha det på samvetet!

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Annons:
Geru
9/30/12, 11:21 PM
#21

Strypsex i sig är ingenting som är farligt, men om du inte gillar det eller går i gång på det skulle jag absolut inte göra det.

Det är ingenting som man direkt hoppar på bara sådär och gör. Det är någonting som man jobbar väldigt länge med innan man börjar med. Speciellt med tillit och så vidare, vilka signaler och sådant.

Det är alltså ingenting för nybörjare, och absolut ingenting du ska prova om du själv inte går i gång på det.

Ja, det finns folk som dött av det. Du leker lite med döden när man gör det. Det beror också på vilken typ av strypning det är man gör och så vidare(det är ett rätt brett ämne, jag skojar inte).

Dom som vet om att dom gillar det har haft fantasier kring det förut och har en masochistisk sida redan.

Så åter igen, nej, om du inte har en riktig dragning till det är det ingenting annat än obehagligt och läskigt.

“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”

-Stephen Hawking

[WickedAlly]
9/30/12, 11:30 PM
#22

#20 Händer också 1 och 2 och 3 gånger att folk gör andra farliga saker: Hoppar fallskärm/bungyjump, kör alldeles för fort. Det är ju faran som är det största ruset.

#19 Mest troligt vill han inte bli strypt själv då han verkar vara dominant, han vill strypa och det tänder han på, inte på att bli strypt.

angelinadensnälla
10/1/12, 12:12 PM
#23

Tack för alla svar igen

Nej det är inget han tjatat om men han har ju pratat om det eftersom han tänder på det.

Och han har också sagt att det är helt okej att jag börjar på honom så jag ser att det inte är farligt. Och jag har provat en gång men det blev inte bra alls. Han sa att det gjorde varken till eller från då jag var  alldeles för försiktig. Han sa hela tiden åt mig att ta hårdare men jag vågade inte och tillslut fick vi avbryta, och jag tände inte alls på det, var bara rädd att jag skulle göra illa honom.

Nej det är inget för mig och jag har sagt det nu. Jag törs inte låta honom få prova på mig för jag kan knappt ha en polotröja utan att tycka det är obehagligt haha usch vad fjantig jag ärSkäms

Honestyisdead
10/1/12, 12:31 PM
#24

#23 Bra att du är ärlig mot både dig själv och honom.

littlemetoday
10/1/12, 2:30 PM
#25

jag skulle aldrig aldrig aldrig gå med på sånt!

[Yllhilda]
4/2/13, 12:15 AM
#26

Jag har inget emot strypsex eller andra lite mer riskabla saker så länge man gör det av egen fri vilja och utan att ha blivit tjatad till det. Sen det faktum att du inte känner honom tillräckligt väl för att lita på honom skulle ju förta det hela även om du faktiskt skulle gilla det.

Gur4m1
4/2/13, 3:23 AM
#27

Ts: Jag skulle avråda :) 1. för att du inte är den som vill detta, du vill tillfredställa din partners behov men på dne punkten tycker jag att det finns en gräns hur långt man ska gå…hur mycket man ska offra sig själv. Din partner verkar erfaren men att ens förvänta sig att någon efter bara någon månads relation ska LITA på sin partner så pass mycket att man gör strypsex med denne? Du har gått långt bara med att låta honom binda dig. Låt dig inte utnytjas. Om du själ inte tänder på tanken och är rädd, så ska du inte slå knut på dig själv för att genomföra det för hans skull. Låter som att du försökt söka information, att det ÄR farligt…ja. Att en del tycker det är det bästa sexet ever, ja. Men så finns det folk som inte kan leva utan att hoppa ut ur flygplan eller hoppa bungyjump..och sen finns det de som klarar att leva fint utan det (typ jag dårå).

Så jag säger, nej, du bör inte göra det. Speciellt inte om du har så lätt att svimma som du säger. Vad är ett safeword värt om du inte kan uttrycka det? Att ens förvänta sig att man ska sätta sitt liv i någons händer på det viset..efter en så kort tid, och du är inte den drivande bakom det hela. Nej nej…känns inte alls rätt att du ska behöva gneomföra det för att göra honom nöjd.

Så TS: Bra att du sa ifrån :)

#21 du skriver "Strypsex i sig är ingenting som är farligt, " för att bara några rader ner göra klart att folk faktiskt dött av det :P Och att det ÄR farligt. Bestäm dig va? :> Som du säger, risken i sig, sårbarheten ochmakten är nog det som många tänder på. Tänder man inte på sådant så blir ju den typen av risk rätt onödig. Sen har jag hört att orgasmerna blir mer intensiva, har väl mer fysiska orsaker (kramp/muskelåtdragning pga syrebristen) men är fortfarande inte värt risken anser jag, om man inte redan tänder på idén.

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

Annons:
Geru
4/2/13, 1:56 PM
#28

#27 Jag har gjort det, det handlar om att vara försiktig. Safe-words och hela baletten. Att orgasmerna blir mer intensiva är nog induviduellt beroende.

Men nej. Strypsex i sig är inte farligt, om det görs på rätt sätt. Det är lite som bilkörning, gör du det rätt är det inte farligt, men gör du det fel så dör du. Hänger du med nu:)?

“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”

-Stephen Hawking

Loveofmylife
4/2/13, 2:27 PM
#29

# 28 Inte för att jag inte håller med dig men..

Det spelar väll då igen roll hur rätt du kör, det finns alltid andra som inte gör det och kan då riskera ditt liv utan att man själv kör fel..? Så tycker det är dålig jämförelse. 

Sen ser jag att detta är en ganska gammal tråd också, ville bara kommentera det.

Geru
4/2/13, 2:32 PM
#30

#29 Så är det alltid. Men det är inte den delen som är relevant heller. Det mesta här i världen är farligt om man gör det på fel sätt. Te.x. dricka vatten.

“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”

-Stephen Hawking

angelinadensnälla
4/2/13, 4:27 PM
#31

Jag ser att ni skrivit mer här men jag kan meddela att jag inte är ihop med den killen längre. Jag sa ifrån om strypsex och han respekterade i 2 veckor sen började han igen att be om att få göra det. Jag kände alltid press på mig att ställa upp så tillslut gjorde jag slut.

Jag förstår att strypsex i sig kanske inte är farligt om det görs rätt men jag vill aldrig riskera att nån annan gör det fel så att jag råkar illa ut

Tack

Gur4m1
4/3/13, 12:43 AM
#32

#31 klokt av dig tycker jag. Då syftar jag på att du gjorde det du kände för och inte ställde upp på vad andra vill använda dig för. Starkt. Inte alla klarar av det.

Geru: gillade inte liknelsen, som i att jag inte köper den :> Låt oss hålla oss inom sexramarna iallafall. Att binda folk är i sig att ge iiväg makten och kontrollen åt någon annan. Där kan man dö om man binds fast och …aldrig släpps lös.. Tar nog någon dag eller så iofs. Strypsex dör folk av just för att de inte vet vad de ger sig in på. Så det är farligt. Det är svårt att i förväg 100% veta om personen vet vad denne gör och jag tycker inte att TS kan lita på någon hon känt i någon /några månader att göra en sådan "stor sak". Så tänker jag. Sen att folk dör av att dricka kranvatten …Nu måste vi ju dricka för att leva. Att någon som inte ens är dragen till strypsex, känner en oro, överlever nog lika fint utan det. Vi får hoppas att hon vet hur man dricker kranvatten.

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

Geru
4/3/13, 1:35 PM
#33

#32 Gur4m1, jag har haft strypsex. Både blivit strypt och stryper. Nej, när man använder sig av liknelser för att få förståelse så behöver det inte vara inom sexramar.

Det är ju hela tjusningen. Att någon annan har kontroll. Eller att man har kontrollen. 

Med tanke på hur många det är som tycker om det, och sysslar med det, och hur få det är som dör av det så tycker jag att du har fel.

Har du ens läst mitt första inlägg? Vad står det där? Du får gärna läs ordentligt innan du kommenterar kring saker, annars så påverkar det hur andra människor på forumet ser dig, om du inte ens kan läsa det som man skriver.

“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”

-Stephen Hawking

Gur4m1
4/3/13, 2:00 PM
#34

Jo men det ären tjusning med att hoppa bungyjump men det är samtdigt naturligt att vara rädd för det. ÄR någon rädd för att bli strypt- och inte njuter av det så är det också okej.  Strypsex KAn vara dödligt. Att jämfröa det med att dricka 10 liter vatten och avlida är inte riktigt samma jämförelse. Man kan inte "råka" dricka ihjäl sig. Men man kan nog "råka" ha ihjäl någon. Attityden "Man kan dö av allt, ALLT är farligt" när någon känner oro inför strypsex känns väldigt alien för mig. Är sak samma om du haft eller inte haft strypsex, är inte det som det handlar om. Frågan är 1. Vill man ha det? Så risken är värde det? 2. ÄR dne som man har det med rätt person för det? Det är ju där risken finns. JAg förstår att tjusningen ligger i "risken", men jag tror väl inte att du gör det för att du ärligt är rädd för att bli dödad? Det är väl mer att du lägger över allt på din partner/Får den makten själv? Men du skulle väl inte låta någon dö/Vilja bli dödad. Men man kan alltså..med rätt små marginaler, råka illa ut.

Jag vill inte hoppa på folk som gillar strypsex men jag ogillar att du pratar om det som om det vore ofarligt bara för att många gör det. Lite som att säga att man måste utöva det själv för att kunna ha en åsikt om det. Själv är jag okej med att folk tar droger (trots att det är farligt) så länge de vet vad de gör och är redo för konsekvenserna. Jag talar främst till TS, skiter helt i ditt sexliv, men när du säger att ditt å datt inte är farligt för att dittan och dattan är minst lika farligt så är det du som framstår i dålig dag anser jag.

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

Annons:
Gur4m1
4/3/13, 2:03 PM
#35

"

Strypsex i sig är ingenting som är farligt, men om du inte gillar det eller går i gång på det skulle jag absolut inte göra det.

Det är ingenting som man direkt hoppar på bara sådär och gör. Det är någonting som man jobbar väldigt länge med innan man börjar med. Speciellt med tillit och så vidare, vilka signaler och sådant.

Det är alltså ingenting för nybörjare, och absolut ingenting du ska prova om du själv inte går i gång på det.

Ja, det finns folk som dött av det. Du leker lite med döden när man gör det. Det beror också på vilken typ av strypning det är man gör och så vidare(det är ett rätt brett ämne, jag skojar inte)."

JAg säger ju inte emot HELA ditt inlägg, bara att du gärna får deifniera vad "farligt är" då uppenbart Risken att dö och "att man leker med döden" inte anses som farligt i dina ögon. JAg tycker det är farligt, och det var det TS oroade sg för också. Att folk gör farliga grejer och de flesta överlever är ingenting nytt. Men man ska veta om riskerna. Det är det jag vill hålla fram. OCh strypsex har risker, speciellt om man inte har kunskapen, som du själv redan påpekat.

Geru: Du tycker att jag är bråkig för att jag ville påtala att det ÄR farligt men jag känner mest att du försöker säga emot det och tar det perosnligt för att du själv är utövare av det. Så har jag stött dig med mitt påstående så ber jag om ursäkt men det förändrar inte min syn på det- Strypsex görs med risk för ens hälsa (spcillt om den man gör dt med inte är pålitlig). Sen är det enigt mig upp till var och en vad de gör med den.

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

Geru
4/3/13, 2:13 PM
#36

Som sagt, du har inte läst det jag skrivit, och jag finner det seriöst rätt kränkande att du beter dig på sånt vis. Du är ju till och med mer grälsjuk än vad jag är.

Du använder dig inte av den här typen av sex, du känner ingenting annat än förakt för det, och du förstår inte och vill inte förstå. Det finns ingen kunskap hos dig kring det heller.

Så vad ska jag göra då? 

Jag skiter fullständigt i vad du känner att jag gör. Jag har skrivit i mitt första inlägg att det är farligt, och att TS inte borde göra det.

“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”

-Stephen Hawking

Gur4m1
4/3/13, 2:45 PM
#37

Hera: Var kna man anmäla folk för påhopp i PM? Pga en tråd. Jag har en del otrevliga meddelanden från Geru i min inkorg pga mina uttryckta åsikter i denna tråd. Känns mycket otrevligt.

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

Gur4m1
4/3/13, 2:49 PM
#38

Så det är okej att vara grälsjuk så länge man inte är mer grälsjuk än dig Geru? Jag är inte ute efter gräl, jag känner med TS, just för att jag varit i liknande sits som henne. Jag känner inte att jag attackerar BDSM men så verkar du uppleva det. Jag måste inte äta bajs för att veta att jag inte gillar att äta bajs. nu jämför jag dock inte BDSM med bajs och helt ärligt, vad vet du om min sexualitet? :) Sluta bete dig sådär.

PRecis du skrev att hon inte borde göra det om hon inte känner för det, där håller vi med varandra- jag sa att vi har gemensamma åsikter också. Men du sa också att det INTE är farligt. Men jag slutar här för jag har sagt mitt.Nu handlar det bara om personpåhopp och försvar.

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

Honestyisdead
4/3/13, 2:50 PM
#39

#37 Det är inget som vi på iFokus lägger oss i. Det du kan göra är att blockera medlemmar från att skriva till dig.

Gur4m1
4/3/13, 2:53 PM
#40

Fair enough.

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

Geru
4/3/13, 2:53 PM
#41

#38 För att citera mig själv "Ja, det finns folk som dött av det. Du leker lite med döden när man gör det."

Behöver jag verkligen skriva mer än så för att rasera hela ditt resonemang?

“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”

-Stephen Hawking

Annons:
Gur4m1
4/3/13, 3:23 PM
#42

Mitt resonemang stärktes precis: Strypsex kan vara farligt. :) Så långt är vi överrens.

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

angelinadensnälla
4/3/13, 3:38 PM
#43

Sorry om jag orsakat otrevligheter genom att starta den här tråden. Inte min mening alls men det verkar vara ett hett ämne.

Killen ifråga är som sagt historia för mig nu och jag (kanske) har en annan på g vi får se! :)

Gur4m1
4/3/13, 3:50 PM
#44

#43 nej, inget av det är ditt fel så känn inte så. När folk har olika åsikter och någon/några är passionerad så blir det lätt så. Skoj att höra, lycka till! :)

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

Denna kommentar har tagits bort.
Gur4m1
4/4/13, 12:12 AM
#46

#45 Ge dig bara. Dina privata påhopp är nog, jag tycker du kan nöja dig med det. Jag har inga problem (jo, men inte mer än somliga). Du är ju minst lika grälsjuk själv.

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

Geru
4/4/13, 12:22 AM
#47

#46 Suck. Ditt resonemang mot mig bygger på att någonting i mitt inlägg säger att strypsex skulle vara helt ofarligt. Det är då motbevisat i #45. Så den som får komma med någonting nytt, eller ge sig, är du själv är jag rädd.

Om du vill att det ska sluta, sluta skriv svar. Så enkelt är det.

“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”

-Stephen Hawking

Gur4m1
4/4/13, 12:26 AM
#48

När ska du sluta ta det så otroligt personligt. Jag tror det är uppenbart för alla som följer tråden vad vi båda två menar med det vi skrivit. Nu låter det mest som att vi hyser agg mot varandra och jag förstår helt ärligt inte varför det ska vara på det viset. Du har förklarat dig och jag har förklarat mig.

Jag slutar inte skriva så länge jag upplever att jag behöver försvara mig själv. Då syftar jag inte på att jag behöver försvara mina åsikter, utan jag menar att jag uplver att du hoppar på _mig_. 

Men detta är mitt sista bidrag i denna tråd.

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

Annons:
Geru
4/4/13, 12:40 AM
#49

#48 Aldrig någonsin kommer jag göra det. Tar man inte saker personligt så kan du aldrig göra ditt bästa för att argumentera för det. 

Det är på det viset för det blir på det viset.

“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”

-Stephen Hawking

Deadlytears
5/1/13, 4:12 AM
#50

Det med att det är skönare har jag hört handlar om att när man får i sig mindre syre är orgasmer mycket bättre både för killar och tjejer. Många gör det själv som du kanske har sett på filmer /hört när de masturberar och typ "hänger " sig lite på en halsduk eller slips vid dörren- DET tycker jag är dumt och man ska inte fösöka däremot när man är 2 tycker jag det är ok.. Strypsex behöver inte innebära att han blockerar luften helt.. ni kan t.ex börja lite grann och göra det för att du ska känna dig bekväm för då kan du själv lära dig dina gränser av när du känner stop ordet måste komma etc. Jag tycker det är skönt däremot är det bra lite strypning inte till en sån nivå att man svimmar av eller är ens nära på att svimma av.. kompromissa och gör det "lagom " för att se om du ens gillar det tycker jag

Gur4m1
5/1/13, 4:43 AM
#51

De har redan gort slut, det var iallafall senaste rapporten från TS.

De viktigaste frågan, tycker jag- är att man ska lita på den som utför det på en. Att ställa upp på dne här typen av sex är inget man kompromissar fram, tycker jag. Man kopromissar inte fram sex alls. Vill man inte så vill man faktiskt inte.

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

Anna4077
5/1/13, 9:35 AM
#52

Ts håller med. Det var starkt av dig att stå på dig i frågan och bra gjort. Själv tycker jag också det låter väldigt obehaglig. Lycka till med den nya :)

Anna och taxen Max

angelinadensnälla
5/1/13, 9:36 AM
#53

Ja precis jag gjorde slut vilket var det bästa jag gjort. Nu har jag världens bästa kille som gillar samma saker som jag i det mesta och som jag slipper riskera mitt liv och känna mig pressad att göra saker jag tycker är skrämmande med. Strypsex kommer aldrig vara nåt för mig. Jag respekterar er som tycker det blir skönare men jag vill inte.

Cazzos
5/18/13, 7:00 PM
#54

#53 Skönt att det gick bra mellan dig och ditt ex, alltså när du gjorde slut (hoppas jag!). Lycka till med den nya killen 🙂


Upp till toppen
Annons: