Annons:
Etikettkänslor
Läst 6805 ggr
JenniferH
2012-10-02 16:34

Varför saknar jag honom så mycket?

Jag gjorde slut med min pojkvän för att jag kände att jag är nog inte kär i honom, utan bara tycker om honom väldigt mycket, och det räcker väl inte? Ska man inte få vara riktigt kär sådär som på film? Jag har aldrig varit kär tidigare så jag vet inte hur det känns, men jag tänker att när jag väl blir det så kommer jag veta. 
Han gick väldigt fort fram och sa att han älskade mig, ville att jag skulle flytta in hos honom osv, och det gjorde mig lite "rädd" och tyckte det var jobbigt att han var så beroende av mig, vissa dagar ville jag bara vara ensam men han ville alltid vara med mig. Min syster sa till mig att jag hade aldrig känt på det där viset om jag var kär i honom…

Vi hade bara varit tillsammans i tre-fyra månader men han kan ju inte rå för sina känslor och inte heller jag, och han blev jätteledsen.
Jag mår fruktansvärt dåligt av att se honom sådär ledsen, det här är det värsta jag har gjort i hela mitt liv tror jag.

Hur som helst, nu när vi har gjort slut så saknar jag honom så himla mycket. Jag förstår mig inte på mig själv, det var ju jag som gjorde slut för jag kände inte tillräckligt mycket för honom och det är inte rättvist för någon av oss. Men nu mår jag så dåligt och vill bara träffa honom, krama om honom, somna i hans famn igen, känner mig så trygg hos honom. Jag känner mig ensam, det har blivit ett tomrum efter honom och jag vet inte hur jag ska fylla det. Mina syskon säger att vi inte borde höras mer för bådas skull, men jag har jättesvårt att låta bli för jag saknar honom.

Varför saknar jag honom så mycket? Betyder det att jag faktiskt Har sånna känslor för honom ändå? Och hur gör man skillnad på riktiga känslor och bara rädslan för att vara ensam?

Annons:
Sarah
2012-10-02 16:45
#1

Kärlek är inte som på film, du ska inte göra slut för att andra säger att du inte är kär. Man gör slut när man själv känner att relationen inte fungerar. Om du saknar honom och känner dig trygg med honom så varför inte höra av dig och säga det? Prata med honom och berätta precis hur du känner, vad du oroar dig över osv. Säg att du inte vet om det räcker och det du skriver här.

Sarah
2012-10-02 16:47
#2

Läste inte sista raden, visst kan det vara känslor som kommer fram för att man är rädd att vara ensam och är det så kan du såra honom enormt om du hör av dig och ni försöker igen. Det kan bara du veta i slutänden. Jag hade nog hört av mig till honom, ibland räcker det att vara ensam ett tag för att inse vad man haft och vad man förlorat.

myhairlady
2012-10-02 16:51
#3

Ni kanske gick för fort fram? Man behöver ju inte ses jämt och flytta ihop så tidigt utan ge varandra tid för sig själv också

Honestyisdead
2012-10-02 16:53
#4

Jag anser att man märker om man har rätt känslor för sin partner, och tydligen kände du att du inte har det. Så jag tror att det handlar om ensamhetskänslor du känner nu. De går över efter ett tag så jag hade avvaktat.

Du gjorde slut av en anledning, och ingenting säger mig att det skulle bli annorlunda för att du tar tillbaka honom nu när du känner dig ensam.

Sarah
2012-10-02 16:53
#5

Håller med #3 om att det verkar gått för fort. Man kan känna sig kvävd, oavsett hur mycket man älskar ngn.

JenniferH
2012-10-02 17:01
#6

När jag pratade med honom så sa jag att det har gått lite fort, och han håller väl med, och säger att han vet inte varför han gör så. Men jag antar att det är för att han känner som han gör.

Blir galen på mig själv, jättesvårt att tyda mina känslor. Att jag saknar honom gör mig förvirrad.

Annons:
Honestyisdead
2012-10-02 17:02
#7

#6 Ja det är lätt man blir förvirrad när ensamheten slår till. Men gör inget förhastat, för det kanske kommer såra honom ännu mer. Utan vänta och se hur det känns om några veckor.

eva44
2012-10-02 17:05
#8

Ni kan väl umgås som vänner, utan krav på att det ska bli ni igen. Känn efter hur det känns, om du har känslor kvar eller  om det bara var att du känt dig ensam

Upp till toppen
Annons: