Annons:
Etikettförhållande
Läst 2112 ggr
pedanten
2012-10-03 13:13

kyssas=bestämt sig?

Jag vet inte om ni brukar se "ensam mamma söker" men jag brukar se den där skiten bara för kul å för att ha nåt att reta upp mig på.

Hela upplägget är ju gjort så att varje mamma dejtar ett gäng killar. Och det är ju rätt ok eftersom de är de det går ut på men

Jag tycker det är fel att ena gången dejta en kille och ligga och kyssas, absolut inte en snabb puss på mumnnen utan hångel. Det är klart att den killen då känner att han är den som hon kommer välja.

Och sen nästa dejt med  en annan kille gör hon likadant. Ligga å smekas kyssas hångla.

Jag tycker att ska man dejta fler så är det bara ok med "lära-känna-varann-dejter" inte "se-vem-som-kysser-bäst-dejter"

Är det bara jag som tycker att om man ligger å gosar hånglar och kysser varan lääänge så får man hålla sig till den?

Annons:
Honestyisdead
2012-10-03 13:16
#1

Jag kollar inte på sådana program just för att jag irriterar mig på hur upplägget ser ut.

Jag ser också det som att leka med folk när man gör samma saker med olika personer.

Gronstedt
2012-10-03 13:22
#2

#0: Jag ser inte på det, men jag håller inte med om att "att om man ligger å gosar hånglar och kysser varan lääänge så får man hålla sig till den". Det är ju ändå vuxet folk, de får väl prata med varandra!

"Det är klart att den killen då känner att han är den som hon kommer välja." Varför skulle han tro det om han inte frågat och hon inte svarat ja?

#1: Även om det är att "leka" med folk, är det något fel med det, så länge man inte kommit överens om att det är allvar?

Honestyisdead
2012-10-03 13:24
#3

#2 Så fort det är känslor inblandade så anser jag att det är fel ja.
Männen är ju med för att de vill ha henne, och hoppas ju självklart att hon känner samma för dom. Och då anser jag inte att det är rätt att hon leker runt. Även om männen visste vad de gav sig in på betyder det itne att jag tycker det är rätt.

Därför jag inte kollar på sådana program eftersom upplägget är som det är.

Gia91an
2012-10-03 13:31
#4

Jag tror verkligen inte att det är känslor inblandade där än.

Jag tycker inte det är fel ur "mammans" perspektiv att hångla runt. Det är kanske svinigt, men jag förstår henne. Klart mabn vill prova innan man bestämmer sig. Och männen? ja de vetr vad de gav sig in på.

Dessutom är det tv. Och det skulle inte bli bra tv om det inte vår några skandaler med!

pedanten
2012-10-03 13:41
#5

Ja mycket är det ju för att få bra TV. För min del skulle jag lätt kunna känna vem jag klickar bäst med och skulle kunna bestämma mig utan att ha provhånglat med dom andra. Och hade jag en favorit skulle jag hålla mig till honom

Men det är jag

Gronstedt
2012-10-03 13:44
#6

#3: Säger som #4, där är nog inte några känslor med i spelet, varken hos männen eller kvinnorna. Klagar ni lika mycket om en kille tar emot en ny kvinna som vill provköra honom?

Annons:
Honestyisdead
2012-10-03 13:52
#7

#6 Om vi klagar lika mycket om en kille tar emot en ny kvinna? Förstår inte riktigt. Gillar inte programmen där det är män som leker runt heller.

Jag tror visst där är känslor med. Känslor kan komma snabbt.

pedanten
2012-10-03 13:59
#8

Ja tror också det är känslor med. En kille sa efter att ha varit på picnicdejt å dom hade kyssts osv.

Att han börjat få starka känslor för henne och att han hoppades att han nu hade ensamrätt på hennes kyssar osv Det har han absolut inte för hon har hela tiden sagt (in i kameran inte till killarna) att hon har en annan favorit

[WickedAlly]
2012-10-03 19:07
#9

#8 Om hon redan har en favorit så är det väl ganska dumt gjort att uppmuntra resten. Fast det är nog en del av programmet, de får väl tåla lite sånt då de ställt upp helt frivilligt.

[Kottschejk]
2012-10-03 21:11
#10

Måste nog instämma, tycker inte heller sånt är rent spel.

Massa dubbla signaler & en massa onödigt lidande bara för man råkar fått en chans & tänja gränserna till de yttersta och spela loss.

Om man ser till en persons förmåga hur man i framtiden kommer agera i situationer där lojalitet prövas, då har har ju dessa huvudpersoner redan från början gjort bort sig som ålar sig hej vilt med alla.

[vaniljen]
2012-10-03 22:13
#11

Jag har bara sett enstaka program och tycker inte om när en del kysser/hånglar/myser med person efter person i andra "tv såpor". Fult spel, dubbla signaler och jag skulle själv bli besviken om någon gjorde så mot mig, oavsett om man har börjat få känslor eller ej.

tonfisken
2012-10-04 09:34
#12

Jag tycker ensam mamma är ett sliskigt program.

Har jag inte fått känslor skulle jag inte heller hålla på och kyssas hångla upp flera stycken.

Och skulle jag fått känslor så skulle jag bara hångla med den såklart

pyromanen
2012-10-05 09:58
#13

Har alldrig sett programmet. tänker att går man med på att delta i en sån lek och dessutom är så exhibitionistiskt lagd då kan normala regler nog kvitta.  Tycker överlag att realityTV är är ett sorgligt fenomen.  Någon sorts symptom på att folk har för lite innehåll i sina liv. Både de som spelar med och de som tittar.

Annons:
Maria
2012-10-05 11:06
#14

#13 Kan bara hålla med dig

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

pedanten
2012-10-05 11:18
#15

Ja jag har så lite innehåll i mitt liv så jag bara måste se det där en kväll i veckan haha nä inte riktigt :)

hus-musen
2012-10-05 18:33
#16

Väldigt svårt att få till bra tv utan någon form av sexuell handling idag Tungan ute Anledningen till att jag inte följer sånna serier..

Men allvarligt, en kyss eller hångel behöver inte betyda ett dugg mer än att det är trevligt.

Qui dormit, non peccat

 


mandyosv
2012-10-06 03:43
#17

hallå eller, man måste provligga också

Gilla min facebook sida för att se bilder vi lägger upp från våran uppfödning av:
Dvärgvädur, Magagaskar, mantelt & Vit blåögd.
Guldhamstrar i olika färger. Hemsidan: Makke & mandys superfina djur

tonfisken
2012-10-06 10:49
#18

#17 Nej det måste man inte

Honestyisdead
2012-10-06 16:40
#19

#17 Det har jag aldrig behövt.

wolfgrin
2012-10-07 13:24
#20

Ser inget fel i att man kysser flera när man är på dateingstadiet, kan vara svårt att veta om kemin stämmer annars. Sen om man fortsätter flera gånger eller går längre tycker jag personligen är fel. Men Bara kyssar, nej inget fel de har ju inte lovat varandra att bara dejta varandra.

Ge mer än du förväntar dig att få.

Annons:
Upp till toppen
Annons: