Annons:
Etikettkluringar-och-undersökningar
Läst 2356 ggr
pannika000
2012-10-05 11:38

När grät du senast?

Varför grät du? Berätta gärna om du vill

Annons:
Maria
2012-10-05 12:17
#1

Jag gråter väldigt ofta numera och det är en form av "hjärnskada" efter min operation.

Även patienter med Stroke kan få ökad blödighet.

Det är himla jobbigt faktiskt för det är ju inte som vanlig gråt då man är ledsen på riktigt utan här kan något obetydligt trigga fram det.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[Emma--]
2012-10-05 13:15
#2

Idag. En av mina råttor dog igår, och det kändes fortfarande för jobbigt att tänka på.

Viccan92
2012-10-05 14:19
#3

För ca en vecka sedan när jag avlivade min hund.

Föder upp holländare. www.freewebs.com/christmast

Alibi
2012-10-05 14:36
#4

Ca en vecka sedan. I form av hopplöshet/irritation/förvirring i samband med kompisar och kärlek. Varför ska allt vara så krångligt?

I'm gonna let my little light shine

jtm
2012-10-05 14:58
#5

För ca en vekcka sen. När jag såg dokumentären Dox: Bully på Svt. Riktig hemsk var den, om mobbning.

Gia91an
2012-10-05 15:09
#6

igår, jag har pms och mina ben fastnade i ett läge så mannen var tvungen att böja till dem då jag inte kom loss..

Annons:
skotty
2012-10-05 16:51
#7

Grät idag när jag insåg att min hund aldrig kommer ligga i vägen i trappan igen..

Han dog i måndags.

[WickedAlly]
2012-10-05 17:01
#8

Jag gråter för de minsta saker ganska ofta, grät lite till en film igår. Idag för att jag var trött. Lite pinsamt att gråta för allt egentligen.

[vaniljen]
2012-10-05 19:10
#9

Senaste veckan.

Jojaton
2012-10-05 19:54
#10

Min allergi har varit fuktansvärt jobbig hela dagen, så det plus att mamma kom hem och tjatade på mig att jag skulle göra saker som jag inte hunnit med pga allergin gjorde att allt blev för mycket.

Jag har alltid haft väldigt lätt för att gråta, gråter när jag är trött, ledsen, arg, frustrerad och irriterad - så idag var en liten blandning av allt.

Johanna - Instagram

Emaljoh4
2012-10-05 20:11
#11

Grät senast idag - pga ångest.

Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! Glad

 

Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.

JoJo!
2012-10-05 22:24
#12

Måste ha varit några veckor sedan Om några droppar räknas !?  Såg filmen "Marley & jag" Fånigt att få tårar i ögonen av en film, men jag påverkas så när djur far illa eller i detta fallet dör

Kan faktiskt inte komma ihåg när jag grät ordentligt senast…

Aniara4
2012-10-06 09:40
#13

Sist jag grät var nog faktiskt för ett tag sen när jag såg om tv-serien "Love my way". Fast jag visste vad som skulle hända storbölade jag den här gången också. Jag gråter nästan aldrig av filmer, men det där avsnittet… Boken Bön för Tjernobyl har samma effekt på mig, men i stort sett aldrig någon annan bok eller film.

Annons:
Emelie-E
2012-10-06 10:10
#14

För några dagar sedan pga ångest. Men då kom världens bästa son fram och torkade mammas tårar med sin snutte

Emelie-E
2012-10-06 10:12
#15

Allt kom tydligen inte med :/ Jaja, då släpper ångesten iaf och man blir alldeles varm inombords :)

Amorell
2012-10-06 11:26
#16

Minns inte när jag grät sist, måste varit flera månader sedan. Tror faktiskt inte jag är kapabel att gråta längre.. Haha.

~ Ysmn

powerofthebass
2012-10-06 11:47
#17

det var nog när jag var yngre runt 14 år , sedan dess har jag inte gråtit en eda gång vad än jag gått genom

Obiter dictum .**_ Ut pictura poesis, 
**_

PiganX
2012-10-06 12:08
#18

Igår, är extra känslig av ppillrena + att jag äter antidepressiva som ger mycket ångest i början. Så tårarna rann när jag började tänka på att min älskade lilla vovve inte kommer att somna brevid mig förevigt, att han en dag är borta. Mina andra två hundar dog i juni.

Hanna
2012-10-06 12:37
#19

#12 Kan verkligen tipsa om boken om du inte redan läst den! Där föll det många tårar. Gråter

Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus

Millahh
2012-10-06 12:57
#20

Idag, då vi beslutade oss för att min äldsta hund ska få somna in… Jag vet inte hur jag ska klara av att gå vidare efter detta, han är mitt allt.

Annons:
PiganX
2012-10-06 16:36
#21

#20 Vet hur det känns, men du får försöka att ta en dag i taget och fortsätta vardagen som om han är där. För i ditt hjärta finns han ju alltid.. Men vet hur oerhört jobbigt det är att mista sin/sina älsklingar. I juni gick två av mina hundar bort.

JoJo!
2012-10-06 17:07
#22

#19 Har inte läst boken Får väl göra det när jag känner att jag "behöver" gråta en skvätt

Jetaime
2012-10-06 19:03
#23

Ett par dagar sen.. allt bara bubblade över och jag började gråta hysteriskt och visste inte var jag skulle bli av..

Millahh
2012-10-06 19:11
#24

#21 Tack för dina ord. Ja, jag får försöka, även om det känns omöjligt. Kan bara inte tänka mig hur livet kommer att bli utan honom, hur otroligt tomt det kommer att bli. Han har alltid funnits här för mig, när ingen annan har gjort det, och han är min bästa vän.

Vad ledsamt att läsa om dina hundar. Beklagar verkligen!

[Devya]
2012-10-06 19:35
#25

Ojj, vad det finns många som verkar gråta ofta. Skrämmande. Mår människor så pass dåligt? Jag förstår om det handlar om någon som har dött men att gråta pga att det blir för mycket och liknande låter inte alls bra.Någonstans har det gått fel om människor gråter så pass ofta. Sen är det ju skillnad om man fäller en tår pga någon film. Det klassar jag inte riktigt som gråt, om ni förstår vad jag menar.

Jag gråter väldigt, väldigt sällan. Senast jag grät var pga att min katt dog. Det krävs med andra ord väldigt mycket om jag ska fälla tårar. Annars mår jag otroligt bra och blir aldrig så pass ledsen att jag skulle börja gråta. Jag har varit med om så mycket då jag var liten att det är väl på tiden att jag har det bra någon gång också.

Fridaaaa
2012-10-06 19:49
#26

#25Bara för att man gråter behöver man itne må dåligt.
Kan vara till en film, av skratt (hänt mig flera gånger) mm :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Devya]
2012-10-06 19:57
#27

#26 Tror det hela är en tolkningsfråga egentligen. Jag såg det hela från ett annat perspektiv. Som jag skrev tidigare, om någon gråter till exempel på grund av en film så tycker jag inte att det är "äkta gråt".Om man gråter på riktigt så är det för att man själv mår dåligt och det kommer liksom inifrån. Jag har lite svårt att förklara det här märker jag.

Sen så skrev vissa här att de gråter på grund av ångest och för att det blir för mycket etc. Det är det jag menar att det känns lite skrämmande. Man kanske borde göra en annan undersökning där det skulle komma fram lite mer om varför folk gråter i sådana fall. Då kanske det skulle komma fram lite "bättre" svar. För nu blev jag faktiskt nyfiken på hur många som gråter för att de faktiskt mår dåligt och de som gråter bara pga någon film, bok etc. Inte alla som svarar på undersökningen som skriver sedan varför de grät.

Annons:
Fridaaaa
2012-10-06 19:59
#28

#27 Det beror hur man ser på saker och ting. Jag anser att det är äkta gråt :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Devya]
2012-10-06 20:08
#29

#28  Hehe, okej. Kanske bara jag som ser det på ett annorlunda sätt.:) Kan också bero på mina egna erfarenheter.

Det fanns en tid då jag mådde otroligt dåligt och grät floder. Det var äkta gråt då det gjorde så ont inombords att det var tvungen att komma ut. Känslorna gick inte att stänga av.

Nu då jag mår bra och kanske ser på en sorglig film och fäller någon tår - det är liksom inte alls samma sak. Det är bara att stänga av filmen så försvinner de känslorna lika snabbt som de kom.

Men nu fungerar förstås inte alla som jag och vi har alla olika erfarenheter. Så jag menar inte att andra har fel medans jag har rätt, eller något liknande. Det beror väl som sagt på hur man upplever saker och ting.

Men jag blev väldigt nyfiken på hur många av dem som har fyllt i undersökningen, som gråter pga att de faktiskt mår dåligt.

citytjejen
2012-10-07 11:25
#30

Jag grät en skvätt av lycka härom kvällen för att jag är så lycklig över att ha en sån fin man:-) Det var när vi precis gått och och lagt oss, iband kommer den känslan över mig bara!

/Christina

wolfgrin
2012-10-07 13:17
#31

#27 inte bara du som ser det så, skillnad på att gråta av medkänsla och att man lever sig in i något och att gråta av ångest och att man inte trivs i sig själv eller sin miljö.

Håller absolut med att det är illa att det blivit så vanligt att folk inte är så starka i sig själva längre och faktiskt mår dåligt. Är man nöjd och lycklig med sig själv och sitt liv så gråter man inte(förutom för redan nämnda annledningar såsom sorg, medkänsla och ev. frustration oavsett hur emotionell man är som person).

Ge mer än du förväntar dig att få.

Simuala
2012-10-07 23:04
#32

Ni som tycker att det är konstigt och "fel" att gråta ofta, är det lika illa att skratta mycket?

[Fiction]
2012-10-08 00:42
#33

Jag har gråtit flera ggr i dag, och det är mer regel än undantag sedan några månader tillbaka tyvärr. (Flera anledningar, orkar inte gå in på vad här men det har hänt en massa saker som är oerhört jobbiga.)

Swars
2012-10-08 01:35
#34

I torsdags. Fick beskedet att min älskade hund har fått cancer.

Annons:
[Devya]
2012-10-08 07:48
#35

#33 Jag vet inte vad för inlägg som du syftar på men tycker inte att någon har sagt att det är "fel" att gråta.

Det är aldrig fel att gråta. Det är dock oroväckande och ledsamt att höra om människor som gråter pga ångest, depression och liknande. Det är ju inte något att eftersträva och man skulle hoppats på att människor skulle må bättre än så.

HannaM
2012-10-08 10:11
#36

Två veckor sedan ungefär, av frustration och trötthet och för att min kropp inte fungerar som jag vill.

oh-la
2012-10-08 16:51
#37

själv gråte jag rätt mycket. i stort sett alla mina känslor yttrar sig i gråt. blir jag förbannad gråter jag, blir jag riktigt lycklig gråter jag, är jag ledsen gråter jag självklart :P det tog ett tag för min sambo att lära sig att jag kan gråta för att jag älskar honom så mycket. den där underbara känslan liksom bara fyller mig, och så kommer gråt. skitskumt :P och blir jag riktigt förbannad gråter jag också, blir väldigt dumt om man bara vill vara förbannad och så börjar man lipa istället :P jag har också väldigt lätt att gråta å andras vägnar. jag blir väldigt lätt illa berörd över öden och kan gråta för att andra varit med om något hemskt. min sambo jobbar inom sjukvården och berörs inte alls av det, men så berättar han något som hänt, och jag kan riktigt känna ångesten och sorgen hos anhöriga och börjar gråta själv. jag är inte ledsen, men jag gråter för dom som har varit med om något hemskt. 

i övrigt är jag en väldigt glad person och gråt är för mig inte nödvändiigtvis ett tecken på att jag mår dåligt. för mig är det alla stora känsloyttringar.

[WickedAlly]
2012-10-08 17:26
#38

#37 Precis så är jag också :)

Honestyisdead
2012-10-08 17:42
#39

Grät någon gång innan helgen, hade en deppdag.

Gråter inte alls ofta. Gången innan det grät jag av kärlek om man kan säga så :)

pringles
2012-10-08 18:04
#40

för ett halvår sen när vovven dog

SaraC
2012-10-08 18:07
#41

Sedan jag blev gravid har jag blivit otroligt känslig och kan grina för lite allt möjligt - allt från sorgliga tidningsartiklar till solskenshistorier - och det sker säkert en gång i veckan i alla fall. Senaste gången jag grät för att jag verkligen var ledsen var i somras på min gammelmorfars begravning.

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Annons:
Liss
2012-10-08 19:00
#42

Förut grät jag aldrig. Enbart till sorgliga filmer. Nu gråter jag oftare. Tror dock det är positivt, då min pojkvän fått igång mina känslor igen. Fast känns lite jobbigt ibland.

Sist jag grät, var när han åkte hem igår. Gör alltid lika ont.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

isafisa
2012-10-09 10:50
#43

Jag grät inatt då jag åkte hemifrån för att vara på skolan idag och imorgon. Åker hem imorgon kväll igen, men inatt kändes det som oceaner av tid tills dess så då grät jag. kan tillägga att jag har väldigt svårt att åka hemifrån ensam pga av olika sorters ångest.

fridaas
2012-10-10 18:43
#44

Nyss.. av hopplöshet, trötthet, känslan av att inte räcka till, allt man gör är bara fel..

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

Vovvie94
2012-10-11 20:15
#45

förra veckan när mina kompisar undrade hur det var med min hund, och svaret var "operation eller avlivning" Gråter

Nils_Nilsson
2012-10-13 21:44
#46

Jag grät för första gången på väldigt länge för en vecka sen. Jag och frugan delade precis på oss efter nästan 12 år. Det jobbigaste är att vi älskar varandra över allt på annat men inte kunde fortsätta för andra omständigheter. Mina förhoppningar är ju givetvis att vi ska kunna ta oss igenom allt och så småning om flytta ihop igen. För första gången i mitt liv känner jag mej riktigt vilsen och ensam. Gråter

LillaBenice
2012-10-13 21:45
#47

Imåndags , en i min klass råka nita mig på näsan , hårt. Dock börja ja asgarva fast de gjorde ont. Skratta t ja grät. Igår var de nära att börja gråta för hade så ont i nedredelen av magen , men pojkvännen var där oh stöttade mig medans ja väntade på min mor.

ru4real
2012-10-13 22:37
#48

Igår, när jag pratade m min son på hans födelsedag och jag inte har råd att köpa en present till honom…

Jobbig livssituation för mig just nu, så jag sprutar tårar t höger och vänster mest hela tiden känns det som.

Annons:
Mona22
2012-10-14 12:52
#49

Idag. Är så tröttsamt att aldrig orka något och sedan med alla folk som bara tror att man är lat oavsett hur mycket man förklarar Gråter

Jag vill , men orkar inte.

wolfgrin
2012-10-14 21:00
#50

#32 Precis som #35 skriver så är det inget som skrivit att det skulle vara FEL att gråta, absolut inte, läs igenom inläggen igen så hoppas jag att du ser vad som menas. ^^

Ge mer än du förväntar dig att få.

[eeklund]
2012-10-15 09:41
#51

Jag hade en sådan huvudvärk att jag antagligen höll på att spy eller svimma, det pendlade… samtidigt som jag har en livlig valp att se efter och ta hand om. Det vart för mycket helt enkelt..

hemmafru
2012-10-15 11:19
#52

För någon vecka sedan. Jag läste om djur som farit illa. Sådant klarar jag inte

MegN
2012-10-15 11:47
#53

När jag nyligen läste "En man som heter Ove", grät genom hela sista kapitlet (andra har sagt att det är en "feelgood"-bok, så jag var kanske på konstigt humör…).

LinaLj
2012-10-15 17:59
#54

Förra månaden när en nära vän till familjen dog. Annars så gråter jag väldigt sällan. Jag är dock bedrövlig på begravningar. Har gått på för många så det är så många minnen som kommer tillbaka.

Och så gråter jag alltid när jag ser Black Beauty och Sagan om konungens återkomst samt läser de sista 4 Harry Potter böckerna.

[SallysPigge]
2012-10-16 00:44
#55

Jag grät för några minuter sedan, inte bölade men det kom en skvätt pga en personlig sak.

Men annars gråter jag säkert minst en gång iveckan. Har depressioner och ångest och så.

Annons:
pinku
2012-10-18 03:14
#56

För ca en vecka sedan. Brukar gråta några gånger i månaden, får ångestattacker ibland.

Geru
2012-10-19 19:17
#57

Idag. Bröt ihop av stress och så vidare.

“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”

-Stephen Hawking

VeronicaKahlbäck
2012-10-20 14:10
#58

Jag svarade för något halvår sedan men det stämmer ju inte alls insåg jag.
För det första var gången jag tänkte på i juni, olyckan på Kolmården, den dagen stängde hjärnan av eftersom jag jobbade där samtidigt men när jag kom hem så kändes det som hela världen var upp o ner, inte för att jag kände personen som dog men allt omkring och livet kändes så skört, vilket det iofs är men då var det så verkligt.

Sen gråter jag över Zebben min iller som jag tog bort i november, fast det börjar bli bättre..
Gråter gärna empatitårar framför tvn..
Gråter när jag blir frustrerad, när jag känner mej otillräcklig, framförallt när det gäller djur som far illa och det inte finns något jag kan göra..

Däremot är jag lycklig, bara att jag är väldigt känslosam men det gäller åt alla håll :)

/ Veronica, sajtvärd för Iller.iFokus

Liss
2012-10-20 20:33
#59

Igår. Är så fruktansvärt stressad över studier och framtid. Och så pratade jag som vanligt med min pojkvän över skype video igår, och jag saknar honom så mycket!

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Sary
2012-10-21 17:21
#60

Igår, eftersom att jag tänkte på min mormor.

florre
2012-10-22 01:19
#61

Tog slut mellan mig och min tjej tyvärr…

LillaBenice
2012-10-22 11:04
#62

Oj! Ja beklagar #61!

Annons:
Tina-A
2012-10-22 18:25
#63

Förra veckan när jag tittade på film ^^

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

julklappen
2012-10-22 18:41
#64

Jag grät därför att jag inte har någon kontakt längre med min älsta son och han,s fru.Men även därför att jag inte har fått träffa eller se deras lille son, mitt barnbarn ännu. Och fråga mig inte vad jag och resten av familjen har gjort dem.För vi har verkligen försökt på alla sätt och vis att få kontakt med dem och få svar på detta. Men utan resultat. Nu gråter jag då och då över detta. För åren går ju och man blir inte yngre.En dag kan det vara försent, för då kanske någon har gått bort.

rebeccajansson
2012-10-23 06:16
#65

2-3 månader sedan…

patronsaint
2012-10-24 14:19
#66

Grät ett par tårar förra veckan då min farfar gick bort och tyckte var jobbigt att pappa är så fruktansvärt dålig och kan knappt gå längre.

Innan dess var det någon månad sedan när allt bara blev förmycket. Var stressad, trött, ekonomi strul, sjuk osv så det blev som om bägaren rann över. Kände mig jätte töntig som bara bölade. Är tur man har en helt underbar  pojkvän som stöttar en.

I want to be like the patronsaint of reality.

Zadeira
2012-10-24 15:13
#67

Grät igår så fort jag kom ut från min ätstörningsutredning.

Honestyisdead
2012-10-24 15:56
#68

Grät idag och lär gråta igen.

Upp till toppen
Annons: