Annons:
Etikettförhållande
Läst 2718 ggr
lkmf
2012-10-11 13:16

Vad känns mest?

Vad skulle du tycka var jobbigast? Att bli bedragen eller att bli lämnad för din parner går tillbaka till sitt ex?

Livet är som en chockladask men vet aldrig vad man får/ Forest Gump

Annons:
Honestyisdead
2012-10-11 13:19
#1

Att bli bedragen är frutansvärt eftersom förtroendet är förstört, men går killen tillbaka till sitt ex har man ju också blivit bedragen. Då har han ju inte haft riktiga känslor.

Så jag vet inte.

hus-musen
2012-10-11 13:21
#2

Jadu, allt beror ju på omständigheterna faktiskt. Som Hera säger så blir man ju på sätt och vis bedragen om killen går tillbaka till sitt ex oxå.

Qui dormit, non peccat

 


ChristineL
2012-10-11 13:24
#3

Jag har vargen varit med om det ena eller det andra, men att bli bedragen måste vara det absolut värsta!

isafisa
2012-10-11 13:31
#4

Om han skulle gå tillbaka till sitt ex tror jag att det skulle kännas snäppet värre, för då känns det som att hans känslor för mig aldrig var riktigt äkta. Men båda alternativen skulle självklart vara jätte hemska :(

[Emma--]
2012-10-11 13:45
#5

Oj båda skulle kännas hemskt. Det med exet skulle på sätt och vis vara värre. Att bli bedragen i övrigt kanske ändå "bara" var sex. Känslor i det hela kan ju vara värre. I ett väldigt kort förhållande som jag egentligen inte vet vad det handlade om så kysste killen en annan tjej på en fest vi båda var på. Och det värsta i det var inte vad han gjorde, utan att han fick känslor för henne och valde henne. Och att jag plötsligt bara var ensam.

Liss
2012-10-11 22:57
#6

(Jag förstår inte riktigt frågan, då båda alternativen är ett sätt att bli bedragen på? Eller handlar det om att partnern berättar att han vill tillbaka till sitt ex och gör slut? Och man då får ta smärtan att bli lämnad. Och i annat fall bli… ja, bedragen helt enkelt. Hm…)

I sådana fall - … Jag kan inte sätta mig in i situationen direkt just nu. Jag tänker ju självklart på min nuvarande partner. Och det känns inte som att det skulle kunna bli verklighet. Saker som hänt innan är inte med i mitt liv över huvud taget längre. Men känslor som involverar smärta i hjärtat, med partner, är alltid hemskt. Oavsett innebörd.

Att bli lämnad - hemskt, om man inte kommit överens om det. För ett ex - smärtsamt.
Att bli bedragen - tilliten falnar. Och ett förhållande utan tillit är inget förhållande. Pest eller kollera? ^^

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Annons:
Zofia89
2012-10-15 17:38
#7

I det skedet i livet jag befinner mig just nu skulle det vara jobbigare att bli bedragen…

Min sambo har 2 barn, 4 & 6 år gamla, med en annan kvinna… Av någon anledning lever jag med risken att det KAN hända att de går tillbaka till varann… Klart det skulle svida och så om det hände men skulle det hända skulle jag endå försöka vara glad för hans skull då han skulle få vara med barnen hela tiden =)

Upp till toppen
Annons: