Annons:
Etikettförhållande
Läst 6965 ggr
Tjejej
2012-10-12 07:06

När bråkade/var ni osams första gången?

Hur lång tid det innan du och din pojk/flickvän blev osams? (Hur länge hade ni varit tsm)
Var bråket allvarligt och blev ni snabbt sams igen?

Annons:
Maria
2012-10-12 07:36
#1

Jag minns inte. Jag minns bara att vi grälade väldigt mycket första året vi bodde ihop. Det var innan vi lärde känna varandra ordentligt och kunde bli kompatiblaFlört

Jag gick alltid ut och gick när vi grälade och vi bodde vid Slottskogen i Göteborg. Jädrans vad jag har promenerat Skrattandedär

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[Devya]
2012-10-12 09:14
#2

Sådant där kan jag omöjligtvis minnas. Det enda jag minns är att vi bråkade en hel del andra/tredje året vi var tillsammans. Det var jobbigt med distansförhållande.

fruktgumman
2012-10-12 10:36
#3

Vi började bråka direkt vi flyttade ihop, vilket vi gjorde ganska snabbt efter några månader. Det var om vardagssysslor då han var väldigt bortskämd med en mamma som tvättat hans kläder, städat, lagat mat osv så han trodde inte att män gjorde sånt då hans pappa inte behövt det. Jag slutade dock att laga hans mat, diska hans porslin, tvätta hans kläder osv så han lärde sig efter något halvår. sen dess har vi inte bråkat, det har gått snart 14 år

Honestyisdead
2012-10-12 10:55
#4

Vi har aldrig bråkat, varit osams eller käbblat. Har varit tillsammans i 9½ månad nu. Men vi bor inte tillsammans, så det kan bero på det.

Sarah
2012-10-12 12:01
#5

Kommer inte ihåg, bråkade en del efter vi flyttade ihop. Slutade med att vi flyttade isär, nu är det mest småtjafs då och då.

Liss
2012-10-12 22:19
#6

Vi har varit tillsammans i snart 9 månader. Och vi har hittills aldrig bråkat eller blivit osams.

Vi lär känna varandra mer och mer hela tiden. Och även om det känns som om vi känt varandra hela livet, så finns det ju vissa saker som man lär sig med tiden. Två gånger har vi missuppfattat varandra och de har blivit en situation utav det. Men vi tog upp det, pratade om det och löste upp missförståndet. Inget att bli osams över.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Annons:
Jojaton
2012-10-13 03:11
#7

Vi har varit tillsammans i lite mer än två månader, och vi har inte vart osams/bråkat än. :)

Johanna - Instagram

PogoPedagog
2012-10-13 10:23
#8

Säger som de andra att de första bråken kom när vi flyttade ihop efter 4-5 månader. Framför allt var jag väldigt arg efter en period när han inte sökte jobba tillräckligt aktivt eller var och jobbade på sitt egna företag utan satt hemma och spelade dator istället. Då var det hemskt nära att jag slängde ut honom. Som tur var förstod han efter ett tag att jag menade allvar och nu är han student och jobbar på väldigt med detta:) Jag tror inte att bråk behöver vara något dåligt så länge man håller sig till saken och inte går till personangrepp.

sundsvallstjej
2012-10-13 11:04
#9

Vi har inte haft nåt riktigt storbråk när vi blivit riktigt osams men lite småtjafs nu och då är ju ofrånkomligt när man bor ihop. Men det är väldigt sällan.  Första 8 månaderna när vi inte bodde ihop såg man ju inga negativa sidor alls hos varann. Det blir när man flyttar ihop man ser alla sidor

drika
2012-10-13 11:57
#10

5 och ett halv år har vi vart tillsammans, dock inte bråkat men klart man har tjaffsat nån gång, minns dock inte när första gången var..:)

Hälsningar

Fredrika

pyromanen
2012-10-13 16:32
#11

Minns bara speciellt jobba grejer, inte mindre saker och inte när första gången kan ha varit.

Nu kan vi förstås fortfarande bli arga/irriterade eller besvikna, men riktiga bråk blir det inte längre eftersom vi känner varandra och har gemensam erfarenhet av konfliktlösning och "brottar ner" potentiella bråk innan de utvecklar sig.

hus-musen
2012-10-15 12:09
#12

Tog ett par år faktiskt, ingen av oss är sånna som bråkar eller tjaffsar i onödan.

Qui dormit, non peccat

 


Mona22
2012-10-15 12:46
#13

Vi har faktiskt inte bråkat än. Vi är så lika och har stor respekt för varandra. Visst har vi olika åsikter men istället för att bråka brukar vi sansat prata om det. Vi har varit tillsammans snart 10 år.

Annons:
Jetaime
2012-10-16 09:11
#14

Vi har bara varit tillsammans i 4 månader, och bor dessutom väldigt långt ifrån varandra.. vi har aldrig bråkat, än ;)

[Älskamig]
2012-10-16 13:26
#15

Första gången var det mitt fel. Jag dumpade honom. Var väl aldrig något gräl, men var trött på honom för att jag fick jämnt ställa upp för honom och han aldrig för mig. Då hade vi väl varit tillsammans i runt två månader. Senaste gången vart ett större gräl. Då hade vi vart tillsammans i sex månader och jag dumpade honom åter en gång för att han hade för mycket på jobbet. Bråkade väl en dag/natt, men sen blev det bra. Annars har vi väl bara småtjafsat. :)

wolfgrin
2012-10-16 20:12
#16

Bara bråkat en gång med en partner och då var det för att han var omogen och inte ville ta en disskution.

Är man oense så får man prata, disskutera och lösa problemet tillsammans. Onödigt och omoget att bråka, är man trött och har en dålig dag får man säga att du vi får ta den här diskutionen senare då jag bara skulle uttrycka mig dumt om vi skulle prata om detta nu.
Kan tillägga att jag är en rätt tålmodig och lugn person för det mesta även om jag kan ha kort stubin när jag är trött, så det kanske underlättar. Har alltid varit lite lillgammal så..

Ge mer än du förväntar dig att få.

[RoxannaH]
2012-10-28 16:48
#17

Jag och min sambo kan bråka ibland. Men oftast är det bara små saker. Som att ena redan är på dåligt humör och råkar säga något olämpligt så den andra blir ledsen. Men första riktiga bråket vi hade var efter cirka 1 år och 3 månader.

Upp till toppen
Annons: