Annons:
Etikettkluringar-och-undersökningar
Läst 2237 ggr
[deen]
10/16/12, 2:30 PM

Smeknamn

Har ni nåt smeknamn på er partner, eller har er partner nåt smeknamn på er?

Jag trodde när jag gick in i mitt nuvarande förhållande, att jag inte var typen som gör så, men det gick väl nån vecka och nu får min älskling för alltid heta Nuffis! Skrattande Själv blir jag nog mest kallad gumman.

Annons:
Honestyisdead
10/16/12, 2:31 PM
#1

Vi kallar inte varandra för något speciellt. Men ibland när jag pratar/skriver om honom kan jag kalla honom kärleken eller hjärtat har det nog blivigt någon gång också.

ChristineL
10/16/12, 2:31 PM
#2

Nej, det har vi inte, klart det blir älskling, gumman, gubben osv, men inget fast så.

[Emma--]
10/16/12, 2:52 PM
#3

Blir ju typ bara älskling. Eller gubben. Och sen är vi väldigt snälla och kallar varandra gubbj*vel/kärringj*vel ibland :P eller som han kallade mig igår..Emmaslemma :P Men nej, inget seriöst smeknamn sådär. Sen har vi fått för oss att prata konstig engelska. Istället för i love you. I vove you. Så han är my vove. :P ser konstigt ut att skriva det haha men ni förstår nog.

isafisa
10/16/12, 3:25 PM
#4

Mjaa jo då. Jag kallar honom för lite olika, Dreas är väl mitt "mys-smeknamn" på honom, när jag ska va lite mysig och gullig ;) Han heter alltså Andreas. Annars har vi lite kul smeknamn. Jag kallar honom för blobb, noodle och tandpetarn. Tandpetarn för att han ofta sitter med en tandpetare i munnen ;) Han har ju ett stående smeknamn på mig: Evul - som han förklarat det så är det en lite snällare version av "Evil" :P Och det för att jag ofta kan va lite aggressiv i mina kommentarer på skoj ;)

citytjejen
10/16/12, 4:34 PM
#5

Oftast kallar vi varann älskling, baby eller något som man kommer på i stunden. Min man har alltid kallat mig för sin skata, dock är det enbart positivt menat, men kan vara kul att se hur andra, icke införstådda reagerar Glad

/Christina

Maria
10/16/12, 4:51 PM
#6

Min man har ett smeknamn som alla kallar honom för. Även hans föräldrar. Det står även det namnet i mina ringar (fast de har stavat fel så det står olika namn i varje ring)

Så, jag svarade ja.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
Gia91an
10/16/12, 5:39 PM
#7

Min man kallar mig emellanåt för bebiselefanten ;)

Maria
10/16/12, 5:41 PM
#8

Min man kallar mig för Draken eller PirayanFlört

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Mona22
10/16/12, 6:53 PM
#9

Gubben, söto eller älskade brukar jag kalla honom.

Min tant, kärring, snyggo kallar han mig Kyss

Jojaton
10/16/12, 7:10 PM
#10

Någon av de första dagarna vi var tillsammans (vi har varit nära vänner i några år) satt vi och snackade om en av våra favoritfilmer, Hot Rod, och nämnde den här scenen, så då sa han "jag ska börja kalla dig babe", och när jag sedan började asgarva och sa att jag bara tänkte på den lilla grisen från filmen "Babe", och att det var min absoluta favoritfilm när jag var liten, så blev det som ett självklart internskämt Flört Det används inte jätteofta, bara ibland vid tillfällen när det passar. Jag har inget smeknamn till honom.

Johanna - Instagram

Liss
10/16/12, 7:37 PM
#11

Mja, jag vet inte riktigt.

Jag säger älskling, finast, mitt hjärta, min man, mr.Right etc. Han säger helst Lisette i stället för Liss, då han tycker Lisette är finare. Men namn används nog ganska sällan. Han säger oftare älskling han också.

Jag säger ofta darling med. Och sötnöt. Och ibland retas jag med Korpral "efternamn", eftersom han är militär. Han säger ofta knas och nörd, på ett väldigt kärleksfullt sätt ^^

Har svårt att komma på något, så några fasta är det väl inte. Det kommer i olika situationer.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

examynia
10/16/12, 10:28 PM
#12

vi kallar varandra bara för älskling..

Fridaaaa
10/17/12, 3:47 PM
#13

Älskling & hjärtat mest :D

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
teezan
10/17/12, 7:38 PM
#14

han kallar mig snutte , nuffe och nuffy av någon anledning :P gumman och älskling förekommer  också :P jag säger nog mest älskling.. :)

pinku
10/18/12, 3:15 AM
#15

Vi har många smeknamn på varandra… Själv har jag en barnslig dragning till smeknamn, och han har hakat på :)

Alibi
10/18/12, 2:12 PM
#16

(Tog Annat eftersom jag inte är i ett förhållande nu)

Men jag har aldrig gillat smeknamn som gumman, sötnos osv. I så fall bara "älskling" eller mina smeknamn som jag har i vanliga fall också. Eller att han/hon bara kallar mig Sockertopp eller något så skämt. :P
Men vem vet, jag kanske kommer ändra mig när det gäller det en dag… Flört

I'm gonna let my little light shine

[Mairah]
10/19/12, 12:58 PM
#17

Blir väl älskling för det mesta Glad

emmamf_2
10/19/12, 10:26 PM
#18

Min kille har ett smeknamn men det har han haft sen han var barn, så det kallar man han för och sen ibland när man är extra kärlekfull så brukar jag kalla han för älsko.

[Devya]
10/20/12, 12:12 PM
#19

Vi båda kallar varandra för honey/hon hela tiden. Ibland kallar han mig för hans lilla tjockis eller midget. Jag är inte tjock men jag är däremot kort. Han kallar mig det bara för skojs skull och det finns inte ett minsta ont i det han säger.

Ibland brukar han också kalla mig för "slut" alltså slampa på engelska, men det är aldrig så att han menar det utan han vill bara småbråka med mig för skojs skull då jag har klätt upp mig eller något. Svårt att förklara för utomstående det här eftersom de tror att vi har ett väldigt dysfunktionellt förhållande i sådana fall, hehe. :D

Konstigt nog har jag inga smeknamn åt honom utan det är nog endast hon - förkortning på honey. Jag kallar honom aldrig för hans förnamn för det känns "onaturligt" för mig.

Då jag dock talar om honom med mina vänner eller klasskamrater så kallar jag honom alltid för gubben min. :)

Zadeira
10/24/12, 3:23 PM
#20

Han är Stora Grå och jag är Lilla Grå.

Sen kallar vi ju varandra för alla möjliga saker beroende på omständigheterna. Älsk, hjärtat, finaste och slyna är väl de vanligaste ;)

Annons:
Upp till toppen
Annons: