Annons:
Etikettfamilj
Läst 1198 ggr
Honestyisdead
2012-10-17 14:01

Förälder möter förälder

På lördag ska mina föräldrar möta killens mamma för första gågen. Vi ska ha middag hemma hos mig. Ska bli kul, samtidigt som man är lite nervös. Man vill ju gärna att de ska gilla varandra.

Har stora förhoppningar om att dom kommer komma bra överens, eftersom alla är trevliga :)

Har era föräldrar träffats? Hur långt in i förhållandet skedde det?

Annons:
Fridaaaa
2012-10-17 14:04
#1

Ja mina föräldrar har träffat min partners föräldrar även hans styvmamma och hans styvpappa :) (hans styvmamma bor i Thailand men har varit här på besökt) :D
Minns inte hur länge vi hade varit tillsammans innan dom träffades.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Honestyisdead
2012-10-17 14:06
#2

#1 Gick alla möten bra?

fruktgumman
2012-10-17 14:09
#3

Dom träffades efter att vi varit tillsammans 4 månader. Det gick väl iofs bra men dom har aldrig fått någon nära relation. Dom är alldeles för olika. Mina är spontana och livliga. Sambons är ganska avvaktande och lite svåra att lära känna på djupet.

isafisa
2012-10-17 14:14
#4

Tyvärr är ju min killes pappa död och hans mamma är långt ifrån frisk och min kille har inte särskilt bra kontakt eller relation med henne. Så jag tror spontant inte att mina föräldrar kommer träffa hans mamma, det är dessutom väldigt långt mellan dem.

Fridaaaa
2012-10-17 14:15
#5

#2 Japp gjorde det :)
Min mamma och hans mamma är ganska lika, så dom kom överrens från start och hans styvpappa och min pappa är ganska lika (lite tysta), så matchade bra hehe :D

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Honestyisdead
2012-10-17 14:19
#6

#3 Tror inte våra heller kommer få någon nära relation. Det viktiga för mig är bara att dom träffas och har trevligt :)

#4 Vad tråkigt :(

#5 Vad bra :)

Annons:
Fridaaaa
2012-10-17 14:49
#7

#6 Ahh :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

tonfisken
2012-10-17 14:55
#8

Ja dom träffades långt innan vi blev ihop. Det var ju vi som träffades genom våra föräldrar. Bra att man slipper nervösa möten med svärföräldrar när man redan kände till dom.

Jojaton
2012-10-17 15:22
#9

Nej de har aldrig träffats. Vi har iof bara varit tillsammans i ungefär två och en halv månad, och det är ca. tre timmar till hans föräldrar härifrån. När de träffas kommer det nog bli intressant, minst sagt. Våra föräldrar är ganska lika men samtidigt otroligt olika och har väldigt skillda åsikter.

Hera, hur länge har ni varit tillsammans? :)

Johanna - Instagram

Honestyisdead
2012-10-17 15:25
#10

Jojaton; 9 och ½ månad ungefär.

[Emma--]
2012-10-17 15:34
#11

Dom träffades första gången när dom hjälpte oss att flytta in i våran lägenhet. Så ca 6 månader.
Minns inte riktigt när mina föräldrar träffade sambons pappa. Det var lite längre in i förhållandet.

Men det gick bra hur som helst :) Men nu bor sambons pappa i Kalmar, och mina bor 16 mil härifrån så många träffar lär det aldrig bli :P

oh-la
2012-10-17 15:44
#12

mina föräldrar har träffat min sambos mamma. då hade vi väl varit ett par i 3-4 år. dom har fortfarande inte träffat min sambos pappa.

med sambons mamma kommer mina bra överens när dom träffas. det har väl varit typ 2-3 ggr under de 6,5 år som jag och sambon varit tillsammans.

[_annaH]
2012-10-17 17:23
#13

Tog ca 1 år innan dom träffa varanda :) Gick bra och de kommer väldigt bra överrens. De har träffats 2-3ggr sen dess. Jag o killen har vart tsm i 2½år på fredag =)

Annons:
sundsvallstjej
2012-10-17 18:11
#14

Minns inte exakt när det var som föräldrarna träffades första gången men det var innan vi flyttade ihop och det gjorde vi efter 8 månader så kanske efter ca ett halvår nånting. Och ja det gick jättebra. Dom är rätt lika intressemässigt och träffas och umgås numera utan att jag och min sambo alltid behöver vara med.

Fridaybrew
2012-10-17 23:20
#15

Nix vi har vart bott ihop i 7 år. Men om inte annat så lär de ses på framtida bröllop en stund iaf lol.

/Fridaybrew

Honestyisdead
2012-10-17 23:22
#16

Följdfråga

Tycker ni det är viktigt att föräldrarna träffas?

fruktgumman
2012-10-18 11:19
#17

Nej viktigt är det väl inte. Men tex när nån av jag el sambon fyller år så brukar våra föräldrar komma hit samtidigt, istället för att hans föräldrar kommer en tid eller dag och mina vid ett annat tillfälle. Det är i princip vid dom två tillfällena/år som våra föräldrar ses.

citytjejen
2012-10-18 11:47
#18

Hoppas det går bra för er!

Tyvärr så lever inte min mans föräldrar så ett sånt "möte" kan inte äga rum här. Så jag har inte träffat dem heller (de dog för ca tio år sen).

I mitt första förhållande (som varade i drygt tio år) så träffades våra respektive föräldrar en gång bara i samband med att jag fyllde 30. Det kanske är ovanligt sällan med tanke att alla bodde i samma län, men de var så olika våra föräldrar, och min dåvarande tyckte att mina föräldrar var "konstiga", så det blev inte av att de träffades mer än en gång.

Sen vet jag inte om det är viktigt att de träffas, men det är väl kul om de träffas och får se vad ens barns partner har för föräldrar kanske. Vem vet, de kanske kommer jättebra överens och det är ju bara ett plus!

/Christina

ettlitetalias
2012-10-18 12:38
#19

Nej de har inte träffats och kommer nog inte göra förrens när/om vi gifter oss iom att de bor i olika länder.

Fridaaaa
2012-10-18 12:51
#20

#16 Jag tycker det. Om något händer eller man ska ha något gemensamt osv så tycker jag det är viktigt att dom har träffats :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
Honestyisdead
2012-10-18 13:15
#21

För mig är det cokså viktigt. Familjen är så pass viktig för mig att jag gärna ser att alla känner alla och att alla kan umgås vid högtider :)

ettlitetalias
2012-10-18 19:48
#22

Jag tror inte att våra kommer komma speciellt bra överens. Hans pappa har ingen humor och kan inte alls bjuda på sig själv. Hans mamma säger knappt något. De tar allt så seriöst hela tiden. Min familj är mycket mer avslappnad. Så dey är nog lika bra att de inte ses ;)

Liss
2012-10-18 20:29
#23

Det är viktigt med familj och det är viktigt att de får träffas vart efter. Hur de kommer överrens är en annan sak. Vet inte om dem har speciellt mycket gemensamt över huvudtaget. Men dem kan säkert ha trevligt ihop åtminstone, då alla är väldigt trevliga människor.

Dem har inte träffats än dock. Inte ens jag har träffat hans föräldrar än, eftersom dem bor en bra bit bort. Men efter vi flyttar lär det nog hända, om inte innan. Och våra föräldrar träffas nog i gemenskap av någons födelsedag kanske. Eller en högtid. Vi får se. Alla kommer bo i olika städer så..

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Upp till toppen
Annons: