Annons:
Etikettleva-tillsammans
Läst 1766 ggr
hippieflickan
2012-10-17 17:55

Svartsjuka i ett förhållande?

Jag är i ett förhållande som startade ganska stormigt. Vi var vänner från början och jag hade fixat ihop henne med mitt ex och jag själv var redan i ett förhållande när vi kom på att vi hade känslor för varandra. Även fast det har gått lång tid nu finns våra ex som störningsmoment hela tiden. Hennes ex är fortfarande efter henne och har vart elak mot mig men min flickvän vill fortfarande ha kontakt med henne och hon motiverar det med att hon inte har känslor för henne längre.

Jag litar på henne och tror inte hon skulle göra något med sitt ex nu när vi är så seriösa och har planer på att flytta ihop snart. Det som stör mig mest är att hon tycker det är helt okej att hon har kontakt med sitt ex men jag får absolut inte ha det med mitt ex som jag var mycket nära vän till långt innan vi började dejta och som jag aldrig direkt har haft känslor för och detta vet min flickvän att jag inte haft. Hon är vän med många av sina ex och även flera som har känslor för henne, detta är enligt henne helt okej men hon blir jättearg bara hon misstänker att någon som jag ska träffa har känslor för mig.

Jag vill leva med henne men jag vill inte behöva utesluta hela min vänkrets pga hennes svartsjuka… vad ska jag göra?

Annons:
sundsvallstjej
2012-10-17 18:22
#1

Så hon tycker det är helt ok att hon är kompis med sitt ex men du får absolut inte ha kontakt med ditt ex. Hör hon inte själv hur ologiskt det låter?

Honestyisdead
2012-10-17 18:31
#2

Jag hade rent ut sagt struntat totalt i vad min partner sade på de villkoren som du skriver om här. Man kan inte förbjuda någon annan göra precis det man själv gör. Man får leva som man lär!

Henrika85
2012-10-17 22:34
#3

#2 Tyvärr är det ofta så att personen anpassar sig efter partnerns orimliga krav för att slippa "utbrott" eller för att man helt enkelt inte orkar bli utfrågad och tvungen att redovisa varenda minut av sin tid, som den svartsjuka partnern inte sällan kräver.

Min kusin lever i ett sådant förhållande med sin fru, och han får inte ens ha mobil eftersom frun hävdar att andra tjejer hela tiden messar honom om han har mobil. :/

MVH Henrika

Sajtvärd på HBT iFokus

Honestyisdead
2012-10-17 23:16
#4

#3 Det är något jag inte kan förstå.
Själv är jag sådan att jag rakt ut hade sagt att vi lever efter samma regler i det här förhållandet. Gör du detta så kommer jag göra det. Ber du mig att inte göra det väntar jag mig samma sak tillbaka.

Går partnern inte med på detta fullkomligt rimliga ultimatum så hade jag lämnat.

Upp till toppen
Annons: