Annons:
Etikettkluringar-och-undersökningar
Läst 1767 ggr
pannika000
10/18/12, 4:04 PM

Din partners kontakt med dina närmaste

Hur viktigt är det för dig att din partner och dina närmaste(ex din bästa vän, föräldrar, syskon) trivs tillsammans?

Annons:
Honestyisdead
10/18/12, 4:08 PM
#1

Valde det andra alternativet, fast egentligen är det jätteviktigt att i alla fall närmaste familjen kommer överens med honom. Hade självklart inte bytt partner om det inte ville sig, men jag mår bäst när alla gillar varandra :)

pannika000
10/18/12, 4:15 PM
#2

Det är alt. 2 för mig också men en vän till mig bröt med sin pojkvän som hon älskade när hennes mamma inte ville acceptera honom pga rena skitsaker. Tycker det är så fel när ens anhöriga får styra över ens val av partner

fruktgumman
10/18/12, 4:57 PM
#3

Svarade annat. Om någon av mina vänner eller förälder var väldigt emot mitt val av partner skulle jag hellre bryta kontakten med den personern, inte byta partner

VeronicaKahlbäck
10/18/12, 5:58 PM
#4

Jag kan inte kräva att någon älskar någon men alla måste acceptera alla mina relationer, alltså åt alla håll.. Annars får den som inte gör det helt enkelt gå.

Sen är det för mej olika saker att kritisera en relation och acceptera..
Jag har kanske inte bästa historiken när det gäller val av killar och helt ärligt det vore väl konstigt om inte mina nära sagt ifrån vid flera tillfällen?
Jag gillar ju människor som är säger vad dom tycker och tänker så att jag tröttnade på någon som alltid låtsades som att det regnade är större..
Jag antar att åsikterna varit för att dom brytt sej om mej.

När det gäller killarna har det däremot blivit små krig några gånger om mitt umgänge, mina nära fanns där först.
Det enda som killen enligt mej har någon rätt att lägga sej i är ifall jag skulle få ett destruktivt eller olämpligt beteende av/med någon men vad jag vet så har jag egna ben att stå på ;)

/ Veronica, sajtvärd för Iller.iFokus

Jojaton
10/18/12, 7:06 PM
#5

Ja det är viktigt, i alla fall att de accepterar mitt val. Men jag förväntar mig även att vänner och familj säger ifrån om de tycker något är tokigt.

Har en överrenskommelse med min bästa kompis, om någon av oss någon gång hamnar i ett riktigt toffelpar, så ska vi låsa in personen tills den förstår, haha. Skämt åsido, men det ligger ändå lite sanning bakom det - vi har lovat att vi ska vara så öppna med varandra att det går att säga ifrån, sen är det ju självklart jag i slutändan som beslutar över min relation - men kommer nog aldrig välja kärlek före min bästa kompis.

Nu har jag den turen att jag och min pojkvän känt varandra och varit goda vänner i flera år, och han är kompis med de flesta av mina nära vänner sen flera år tillbaka - så har inte riktigt det problemet. Familjen funkar också bra.

Johanna - Instagram

Liss
10/18/12, 8:48 PM
#6

Det är jätte viktigt att alla kommer överrens. Om det skulle skära sig någonstans, skulle jag aldrig göra slut med honom för den sakens skull dock.

Men min pojkvän och mina vänner kommer bra överrens, då alla har bra mentalitet. Min mamma och pappa gillar honom och mina syskon har godkänt. Min bror och min pojkvän har varit ute och druckit några öl, några gånger. För att prata skit själva. Allt funkar ju, så länge ingen har en dålig karaktär för övrigt egentligen.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Annons:
Fridaaaa
10/18/12, 8:51 PM
#7

För mig är det önskvärt men alla kan inte komma överrens med alla men viktigast är att min partner kommer överrens med mina närmaste släktingar

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Devya]
10/18/12, 10:06 PM
#8

Det är naturligtvis önskvärt men skulle aldrig göra slut med min kille bara för att han inte skulle komma överens med någon från min familj.

Nu var det också faktiskt så att min mamma godkände inte vårt förhållande i början. Hon hade många fördomar och det blev väldigt mycket bråk då jag var 17 år gammal och bodde hemma. Sen fick hon lära känna honom bättre så var problemet löst.

Dumt om man ger upp för tidigt. Det kan bara behövas lite tid.

SofiaWe
10/19/12, 9:13 AM
#9

Valde andra alternativet men jag vet däremot inte vad jag gjort om han och min familj inte alls kom överens! Mått bra hade jag då inte gjort iallafall!

citytjejen
10/20/12, 11:46 AM
#10

Svarade att det är önskvärt. Sen är det ju så att man inte kommer överens med alla, och vissa gör man det med. Min mans kompisar är generellt roligare än mina kompisar så jag trivs jättebra med många av dem.

/Christina

Ketang
10/20/12, 3:50 PM
#11

Jag valde andra alternativet. Nu är jag ju gift sen många år tillbaka och skulle mina föräldrar/vänner inte tycka om honom nu av någon anledning hade jag givetvis inte skilt mig. Men det är ganska viktigt att det fungerar och att dom kommer överens.

pinku
10/26/12, 8:32 PM
#12

Det är klart önskvärt, men inte dödsviktigt.

Håller gärna visst avstånd till släkten, men det är ju roligt om han kommer överens med vännerna.

oh-la
10/26/12, 9:40 PM
#13

min närmsta familj är otroligt viktig för mig, och vi står varandra väldigt nära. jag skulle ha väldigt svårt att vara med någon som mina föräldrar eller syskon (överig släkt är inte relevant) inte tycker om. har varit där, och det höll inte. nu har jag inte det bekymret. mina föräldrar älskar honom, och mina syskon tycker också mycket om honom.

Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
thilda-
10/27/12, 1:33 PM
#15

Alternativ 2 :)

Denna kommentar har tagits bort.
Åsa Persson
10/28/12, 10:50 AM
#17

Eftersom jag inte har många vänner, min mamma och min syster är borta och jag har dålig kontakt med min pappa, så blir det lätt alternativet att jag inte bryr mig vad andra tycker. Gillar inte mina vänner mannen i mitt liv så är det ett dilemma vi löser då. Man finner en väg som funkar, det kan vara olika för alla.

Upp till toppen
Annons: