Att leva tillsammans

Svartsjuka

2012-10-22 11:06 #0 av: hippieflickan

Vad tror ni det beror på? Att man inte litar på sin partner, alltså att det bara är negativt. Eller att det är en sund rädsla över att förlora det man har?

Anmäl
2012-10-22 11:22 #1 av: [Emma--]

Tror det kan vara väldigt olika faktiskt.
För mig handlar det mest om dåligt självförtroende och rädsla att förlora honom.

Jag vet dock inte om jag skulle kalla det en sund rädsla. Det finns egentligen inget positivt med att vara svartsjuk.

Sen har jag även haft en period då jag inte litade på honom fullt ut, och då kunde svartsjukan kännas värre.

Nä förhållandet blir bättre när man inte är svartsjuk. Eller åtminstone när det bara blir lite, men att man kan hantera det utan att låta det komma fram och förstöra.

Medarbetare på devon rex ifokus & katter ifokus

Anmäl
2012-10-22 11:50 #2 av: Sarah

Egen osäkerhet och inget annat. För mig ett oacceptabelt beteende som endast för negativt med sig.

Anmäl
2012-10-22 12:38 #3 av: vallhund

Finns inget sunt med svartsjuka.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

Anmäl
2012-10-22 12:50 #4 av: Hera

Svartsjuka som inte påverkar förhållandet på något vis ser jag inget fel med om man inte går runt och mår dåligt över den. Men så fort man mår dåligt eller låter den visa sig blir det problem.

Sugen på att köpa eller sälja något? Klicka här!      
Relationer * HundarBodyart * Kvinna * Fiske * Viktminskning 
Har du frågor som rör iFokus och dess funktioner? -> Support!

Anmäl
2012-10-22 16:11 #5 av: hus-musen

Finns inget sunt eller hälsosamt med svartsjuka.

Anmäl
2012-10-22 17:46 #6 av: Liss

Det heter väl just svartsjuka av en orsak. Finns inget som helst sunt eller hälsosamt med det. Det är inte en kärleksförklaring, det är en "farsot" från dåligt förhållande, dåligt självförtroende/självkänsla och rädsla för att förlora sin partner.

Anmäl
2012-10-22 18:24 #7 av: Tina-A

Jag tror det beror mycket på att man är osäker i sig själv, vilket gör att man har svårt med tilliten.

.: Dance like there is no tomorrow :.

Läs min blogg - www.hejtina.blogg.se

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.