Annons:
Etikettleva-tillsammans
Läst 2317 ggr
hippieflickan
10/22/12, 11:06 AM

Svartsjuka

Vad tror ni det beror på? Att man inte litar på sin partner, alltså att det bara är negativt. Eller att det är en sund rädsla över att förlora det man har?

Annons:
[Emma--]
10/22/12, 11:22 AM
#1

Tror det kan vara väldigt olika faktiskt. För mig handlar det mest om dåligt självförtroende och rädsla att förlora honom. Jag vet dock inte om jag skulle kalla det en sund rädsla. Det finns egentligen inget positivt med att vara svartsjuk. Sen har jag även haft en period då jag inte litade på honom fullt ut, och då kunde svartsjukan kännas värre. Nä förhållandet blir bättre när man inte är svartsjuk. Eller åtminstone när det bara blir lite, men att man kan hantera det utan att låta det komma fram och förstöra.

Sarah
10/22/12, 11:50 AM
#2

Egen osäkerhet och inget annat. För mig ett oacceptabelt beteende som endast för negativt med sig.

vallhund
10/22/12, 12:38 PM
#3

Finns inget sunt med svartsjuka.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Honestyisdead
10/22/12, 12:50 PM
#4

Svartsjuka som inte påverkar förhållandet på något vis ser jag inget fel med om man inte går runt och mår dåligt över den. Men så fort man mår dåligt eller låter den visa sig blir det problem.

hus-musen
10/22/12, 4:11 PM
#5

Finns inget sunt eller hälsosamt med svartsjuka.

Qui dormit, non peccat

 


Liss
10/22/12, 5:46 PM
#6

Det heter väl just svartsjuka av en orsak. Finns inget som helst sunt eller hälsosamt med det. Det är inte en kärleksförklaring, det är en "farsot" från dåligt förhållande, dåligt självförtroende/självkänsla och rädsla för att förlora sin partner.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Annons:
Tina-A
10/22/12, 6:24 PM
#7

Jag tror det beror mycket på att man är osäker i sig själv, vilket gör att man har svårt med tilliten.

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

wolfgrin
10/23/12, 6:01 AM
#8

Så länge man inte låter svartsjukan gå ut över sin partner och inser att problemet ligger hos en själv så är den på sätt och vis smickrande men definitivt inte sund eller positiv då den som upplever att vara svartsjuk inte mår bra utav det.. Definitivt något man behöver arbeta bort och styrka sin egen självkänsla.
Det enda som skulle kunna ses som positivt med den vore att den kan få en att vilja förbättra och utveckla sig själv.

Ge mer än du förväntar dig att få.

Upp till toppen
Annons: