Annons:
Etikettkriser
Läst 32321 ggr
[Emma--]
10/24/12, 10:50 AM

Få tillbaka känslor?

Om en partner tappar känslorna, men är inte helt säker hur pass mycket men känner att man börjar kännas mer som vänner. 

Finns det någon chans alls att det skulle gå att fixa det problemet? Om det är vad personen som tappat känslorna vill försöka.
Kan känslor som försvinner komma tillbaka sådär?

Och hur egentligen? :/
Parterapi? 

Vad skulle ni göra om ni hamnade i den situationen?

Annons:
myhairlady
10/24/12, 11:11 AM
#1

Jag har inga direkta svar. Men om båda är villiga att verkligen satsa på relationen, även den som tappat känslorna, ja då har man ju inget att förlora på att försöka.

Parterapi tycker jag då låter lämpligt ja, och det är nog vad jag hade försökt med själv

SuperLimm
10/24/12, 12:29 PM
#2

Det hände mig för nått år sedan, tappade mina känslor för dåvarande pojkvän men ville inte göra slut då vi trivdes så bra ihop. Vi gjorde roliga saker ihop och jag fick tillbaka mina känslor efter ett tag. Så det går nog att få tillbaka, men det är säkert olika från person till person och man får testa sig fram med vad som fungerar :)

Mvh Linn

Maria
10/24/12, 1:51 PM
#3

#2 Jag hänger inte riktigt med.

tappade mina känslor för dåvarande pojkvän men ville inte göra slut då vi trivdes så bra ihop

Då har man väl känslor för varandra om man trivs så bra ihop?

Eller pratar du om sexuella känslor?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

hus-musen
10/24/12, 3:09 PM
#4

#3 fast det är ju skillnad på att älska någon och att älska att vara med någon.

Qui dormit, non peccat

 


[Emma--]
10/24/12, 5:40 PM
#5

Tack för svar och synpunkter. 

Själv känns det som att parterapi kan vara en bra lösning. Kanske svårt att komma fram till en bra lösning helt själv.

SuperLimm
10/25/12, 7:33 AM
#6

Alltså, jag var inte längre kär i honom så pass mycket så jag kunde säga att jag älskade honom. Men eftersom vi hade varit tillsammans 1,5 år då och haft det väldigt bra under den tiden så ville jag inte göra slut. Så jag tänkte att jag väntar lite och ser hur det känns om nån månad eller två. Vi gjorde massa roliga saker ihop och jag fick tillbaka känslorna efter ett tag. Sen gjorde jag slut nu i våras utav andra orsaker.

Mvh Linn

Annons:
Jetaime
10/25/12, 7:59 AM
#7

Jag är själv i den situationen. Det är skitjobbigt, för jag vet att han verkligen tycker om mig sååå mycket mer än jag tycker om honom… Jag är osäker på om det är mer åt vännerhållet och är väldigt förvirrad och vet inte vad jag känner.

[Emma--]
10/25/12, 9:42 AM
#8

#7 Förstår att det måste vara jobbigt att vara den som känner så också. 
Tror nog att man tillslut känner om det funkar eller inte.

Känslor förändras ju också. Efter att man är nykär blir det ju en helt annan känsla.

Och tror det kan gå lite i perioder hur man känner för varann.

vallhund
10/25/12, 10:01 AM
#9

Ett bra första steg är väl att prata med den andra personen så denne vet vad som händer.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Jetaime
10/26/12, 8:02 AM
#10

#7 Jag önskar verkligen att jag kände likadant för honom som han gör för mig, för han är verkligen världens underbaraste och jag kan liksom inte förstå varför jag inte kan göra det.. Jag vet inte om det kanske kan vara att han är lite "för mycket" ibland och vill veta allt precis just nu och vill göra si och så, att jag stänger av lite. Jag vet inte.

#9 Vi har iallafall pratat om det.. så vi båda liksom vet lite vad som händer..

[Emma--]
10/26/12, 9:00 AM
#11

Det är ju svårt att styra över hur man känner.

[RadioMG]
10/26/12, 1:58 PM
#12

Svår sits det där medkänslor. Jag är inne i en sådan nu, men det har med andra saker att göra som jag inte vet om jag älskar henne eller ej.

Hon har barn och just nu har de en vårdnadstvist och barnen ljuger en massa om mig. Jag mår skit dåligt av det och det känns som sambon inte förstår mig, så därför har jag bett henne flytta. Med tanke på allt som händer så tappar jag orken och därmed känslorna.

Som nu sitter jag ensam och saknar henne..

Mitt huvud snurrar i 500 varv och vet varken ut eller in. Tyvärr är min sambo ingen man kan föra en diskution med. Mne om jag hade kunnat så hade jag suttit ner och förklarat och även fått henne att förstå. Vi har gått till en familjerådgivare och det hjälpte väl sådär, dock vill  inte sambon gå där mer eftersom hon är helt inställd på att det inte hjälper.

Mitt råd är. Kan du prata med honom, så gör det och förklara. Försök uppleva saker igen som du vet har gjort dig varm om hjärtat. Känner du en härlig känsla inom dig så vet du att känslorna finns kvar, bygg sedan på det. Att hela tiden gå och tänka "älskar jag honom eller inte" kommer bara sluta i katastrof och ett huvud som snurrar i 500 varv..

Upp till toppen
Annons: