Annons:
Etikettotrohet
Läst 4081 ggr
Honestyisdead
2012-10-24 18:13

Vad är otrohet för dig?

Vet att vi redan har flera trådar om detta, men vill fråga igen.

Vad räknar du som otrohet?

Annons:
tonfisken
2012-10-24 18:15
#1

telefonsex, sexchatt, kyssar, smek, hångel, och för mig är det också otrohet om han smyger med att dejta andra utan att ha sex med dom. För är det bara en kompis behöver man inte smussla med det.

Jojaton
2012-10-24 18:45
#2

Allt man inte skulle göra framför sin partner.

Johanna - Instagram

pyromanen
2012-10-24 19:57
#3

Att göra något som partnern skulle bli ledsen över/må dåligt av om han/hon visste eller fick reda på.

Vart gränserna för detta går kan variera enormt, så a och o måste vara att man pratar om detta och vet vad varandra känner och tycker.

Vyer
2012-10-24 20:53
#4

Jag vet inte. Jag tror inte att otrohet riktigt existerar i min syn på relationer och hur de bör utformas.


Liss
2012-10-24 20:54
#5

#2 Väldigt bra förklaring.

För har man kommit överens om att man får göra vissa saker, räknas ju inte det som otrohet. Otro- är ju just att man sviker och inte är trogen. Så allt man gör "bakom ryggen" på den andra.

Och som sagt, gränser är olika för alla. Det är något man får prata om tidigt i förhållandet. Så man har samma gränser och är på lika premisser.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

tonfisken
2012-10-24 21:22
#6

Ja såklart otrohet är individuellt det som man kommit överens om i förhållandet. Det jag räknade upp var mer mina gränser i mitt förhållande, men andra kanske tycker sexchat är ok tex

Annons:
Honestyisdead
2012-10-24 21:54
#7

Min fråga gällde ju vad vi själva ser som otrohet. Finns inga allmänna regler, utan det är vi själva som sätter dom.

[RoxannaH]
2012-10-24 22:08
#8

Jag har inga direkta gränser på vart det går. Det tycker jag att man som par ska diskutera vad den andra anser, just för att inte begå något misstag som kanske förstör hela relationen.

Jag kan gå med på att från kramar, till flirtar på skoj, till "rollspel om sex" med mera till pussar på mun. En puss kan man ge även som kompis anser jag. På kul liksom. Så länge båda är medvetna om att det bara är "vänskapspussar". (Båda vännerna då vill säga).

Men dock kan jag bli väldigt svartsjuk om någon tjej kommer och typ ger min kille en kram, om det är någon jag inte känner och litar på till 100%.

Jag och killen har t.ex en kompis som är transsexuell. Hon är från början född som kille, men genomgår hormonbehandlingar och massor för att bli tjej. Så hon ser ut som en, beter sig som en och pratar som en tjej. Men har de manliga kroppsdelarna kvar. *asg när jag hör hur fult det lät*

Och vi var på krogen i helgen som var, och då "råkade" hon glömma av sig själv och kysste honom vid ögat, och då blev jag alldeles galen av svartsjuka O.o

Jag vet om, både för att hon har sagt det, och för att jag sett det, att hon tycker mycket om honom, och att hon gärna skulle vara med honom om jag inte var det. Men känner ändå hur kroppen inte lyssnar på hjärta och hjärna. :3

pinku
2012-10-26 20:30
#9

Svårt att dra en klar gräns tycker jag. Jag menar, sexchattande, nja, jag skulle inte bli glad, men otrohet tycker jag väl inte. Telefonsex, ja, otrohet, likså någon slags sex via webkamera. Däremot om han blev full på en personalfest och råkade hångla upp chefen, skulla jag skratta ihjäl mig (och inte bara för att hon är över 50 år äldre och han är livrädd för henne).

PogoPedagog
2012-10-26 21:05
#10

SVårt att rada upp exakt vad som är vad tycker jag. För mig är det nog när man gör något som känns sexuellt. En kram eller puss kan ju vara både vänskapligt eller sexuellt, det som avgör är nog hur det känns. Fast det gör ju ingenskillnad för min partner iofs. Hmmm himla svårt det här!

Fridaaaa
2012-10-26 21:28
#11

Telefonsex, chatt/mailsex, tafsa/pussa på munnen på andra tjejer, ha sex med andra tjejer. Bland annat :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Namiko
2012-10-27 09:42
#12

Jag kan inte komma på något jag ser som otrohet i mina relationer. Det närmaste man kan komma är att vara oärlig med vad man gör med andra. Jag har inga problem om man inte vill berätta, så länge man inte ljuger om saken, men jag är så nyfiken att jag helst vill höra vilka personer någon är intresserad av och vad dom har för sig när jag inte är med.

Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.

Upp till toppen
Annons: