Annons:
Etikettkluringar-och-undersökningar
Läst 1664 ggr
LisaF
10/26/12, 12:39 PM

Sova med gosedjur?

Sover du eller din partner med gosedjur eller liknande? (T ex. snuttefilt, hopsnurrad tröja mm.)

Om ja, berätta gärna med vad.

/ Lisa
Medarbetare på Träning iFokus

Annons:
Fridaaaa
10/26/12, 12:42 PM
#1

Nej ingen av oss gör det. Har ett par stycken vid fotändan men inget jag sover med :) Däremot älskar jag att "rulla ihop" ena delan av täcket och ha under huvudet hehe

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

LisaF
10/26/12, 12:42 PM
#2

Jag har en liten nallebjörn som varit med mig i hela mitt liv, och som jag helst inte sover utan.
När jag sover hos min pojkvän så duger det med honom som gosobjekt, men nallen kanske ligger i kudden.

Jag är inte beroende i den meningen att jag inte kan sova utan nallen, men jag vill att han är med någonstans i sängen. Trygghet.
Detta står jag för, och min pojkvän ser inget konstigt i det hela Glad

/ Lisa
Medarbetare på Träning iFokus

Wony
10/26/12, 12:43 PM
#3

I flera års tid förut sov jag med en gosekudde jag hade och några små gosedjur (husky och lodjur). Numera är det en jättestor gosedjurshund/varg (något i den stilen. Vi kallar den för "woofie" bara…)

Det gör jag helt öppet. Tycker inte det är något att smyga med direkt. Glad

LisaF
10/26/12, 12:44 PM
#4

#1 haha så gör jag med ibland, fast burrar ihop det vid halsen/nacken.. Skrattande

/ Lisa
Medarbetare på Träning iFokus

Fridaaaa
10/26/12, 12:46 PM
#5

#4 Visst är det skönt och mysigt? Skrattande

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

LisaF
10/26/12, 12:49 PM
#6

#5 Mycket! Skrattande
Fast när jag sover med pojkvännen så brukar jag sno hans ena arm och antingen lägga den runt mig som ett täcke eller lägga mig på armen så att den hamnar vid halsen/nacken.. Skrattande Hahaha *crazy*

/ Lisa
Medarbetare på Träning iFokus

Annons:
Fridaaaa
10/26/12, 12:50 PM
#7

#6 Det gör jag med ibland på min pojkvän hihi men ibland ligger vi åt olika håll i sängen och då får täcket duga hihi :D

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Emelie-E
10/26/12, 1:25 PM
#8

Jag sover med en nalle jag fick när jag föddes. Att inte ha den i famnen när jag ska sova känns bara jättetomt. Men det kan gå lite i perioder. Ibland räcker mannen gott och väl och ibland bara måste nallen vara med :P

[vaniljen]
10/26/12, 1:50 PM
#9

Nej, ingen av oss gör det.

[_annaH]
10/26/12, 1:58 PM
#10

Jag gör det, en liten mysig kanin som jag fick av min mamma och syster.

citytjejen
10/26/12, 2:37 PM
#11

Jag svarade annat. Jag har en nalle som jag sover med ibland om jag är själv, mysigt att ha något att hålla om när inte min man är brevid. För när han är bredvid, då håller jag om honom såklart istället!

/Christina

VeronicaKahlbäck
10/26/12, 2:52 PM
#12

Svarade nej men jag är duktiga på att krama kudden istället för att ha den under huvudet alternativt täcket, både med och utan partner.
Jag är typen som inte uppskattar mänsklig närhet när jag sover men tydligen passar annat haha..

/ Veronica, sajtvärd för Iller.iFokus

Honestyisdead
10/26/12, 3:05 PM
#13

Ingen av oss har något gosedjur. Slutade med snuttefilt någon gång på lågstadiet. Sover jag själv kramar jag det täcke jag inte har på mig, ryggen hamnar i ett bättre läge då.

Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
Mrs XY
10/26/12, 3:10 PM
#15

Nej ingen av oss har gosedjur förutom hunden som hoppar upp och lägger sig i fotändan

Lamina
10/28/12, 3:18 AM
#16

Jag har en nalle som jag oftast sover med, men det är mest bara för stöd. Jag vill helst sova på sidan, lite lutande frammåt, men känner mig obekväm om jag inte har något att stödja bröstkorgen med. (Jag vet, jag är lite konstig på det viset.) Förut hade jag en kudde, men så köpte jag en gullig nalle till en kille som han av olika anledningar aldrig fick. Och den visade sig duga utmärkt som sängkamrat.

Jag har aldrig försökt dölja att jag sover med nalle. Kaos, som min nalle heter, har fått följa med mig överallt och har varit med på både tågluffning i Europa och solsemester till Teneriffa. Men när jag skulle åka och hälsa på en pojke i Danmark fick han faktiskt stanna hemma, det fanns inte plats för honom i sängen. Flört

Innan Kaos hade jag en nalle som jag ibland sov med för trygghet. Gammelnalle hette han, och honom har jag haft så länge jag kan minnas. Men han är sedan några år bortglömd (borttappad) i något skåp eller liknande hemma hos föräldrarna. Hoppas jag iaf, men risken finns väl att han inte finns längre… Obestämd

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Gia91an
10/28/12, 10:14 AM
#17

Ja fast det är inte så att jag inte kan sova utan min gosehund. Utan det är snarare så att jag iinte har någonstans att lägga den och eftersom jag inte vill den ska ligga och drälla på golvet så får den vara i sängen. Men den är mjuk och kuddlik så det är bara mysigt! :)

[RoxannaH]
10/28/12, 4:44 PM
#18

Jag har inget gosedjur att kramas med, men jag brukar ha massor med kuddar, så jag brukar krama om en kudde och vika in täcket så det ligger emellan benen =)

Sambon kan ligga och krama om kuddar ibland han också =)

Han får dock inte ofta krama om mig för att det blir för varmt för min del :P

Liss
10/28/12, 10:15 PM
#19

Neh, ingen av oss gör det. Jag har några gosedjur, till exempel en panda jag fått av min pojkvän. Men inga som är i sängen.

Jag har en vovve som gosar ner sig hos mig annars. En riktig vovve då alltså ^^ Annars är pojkvännen väldigt gosig med.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Ratzo
10/28/12, 11:55 PM
#20

När jag har sett någon läskig film så vill jag gärna hålla om min nalle, eller om katten inte ligger bredvid mig. Annars så räcker det med att nallen ligger i sängen bara.

I can't drown my demons, they know how to swim.

Annons:
Upp till toppen
Annons: