Annons:
Etikettkluringar-och-undersökningar
Läst 2508 ggr
lillamyspys
2012-10-26 15:29

Preventivmedel

Vilket preventivmedel använder ni?

Annons:
Fridaaaa
2012-10-26 15:35
#1

P-piller har jag :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

IdaT
2012-10-26 15:42
#2

Jag kör med plåster.

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv. - Søren Kierkegaard
Följ min vardag med djuren på bloggen.

[WickedAlly]
2012-10-26 16:22
#3

Stav fast den är för gammal egentligen och skulle behöva bytas ut.

Honestyisdead
2012-10-26 17:20
#4

P-ring. Det är det bästa preventivmedel jag har haft. Har haft p-plåste och olika P-piller.

Fridaaaa
2012-10-26 17:37
#5

#4 Hur fungerar p-ring? :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Honestyisdead
2012-10-26 18:15
#6

Det är en silikonring som man trycker ihop och för in som en tampong. Sedan sitter den i 3 veckor, man tar ut den och är ringfri = mens en vecka innan man sätter in en ny.

Annons:
Fridaaaa
2012-10-26 18:21
#7

#6 Aha ok låter smidigt och hur pass säker är den? Glad

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Honestyisdead
2012-10-26 18:25
#8

#7 Lika säker som p piller. Nuvaring heter den.

Jespersen
2012-10-26 18:27
#9

P-piller använder jag, men har lite tankar på att sluta med dom faktiskt. Har ätit dom ett par år och skulle vilja se hur jag mår när jag inte stoppar i mig hormoner.

Men så är jag inte sådär jättesugen på att använda kondom så.. ;)

Fridaaaa
2012-10-26 18:27
#10

#8 Ok :D Kanske värt att testa :D

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Honestyisdead
2012-10-26 18:30
#11

#10 Ja jag tycker ju dom är bra, så det tycker jag du ska göra :) Skönt att slippa kommaihåg piller var dag. Derssutom finns en smsfunktion man kan registrera sig på så får man påminnelse sms om när man ska ta ut den, och när man ska sätta in en ny.

[_annaH]
2012-10-26 18:31
#12

Men den ringen? Har den ett snöre så man kan dra ut den eller hur funkar det?

Jag funderar själv på att skaffa en men om den sitter som en tampong så går det väll inte o ha sex?

Honestyisdead
2012-10-26 18:34
#13

#12 Nej det finns inget snöre. Man får stoppa upp fingrarna när den ska ut.
Ingen av mina aprtners har märkt av ringen under sex. Den är följsam och sitter ju långt upp. Den lägger sig mot sidan eller vad man ska säga vid sex.

En del kan säkert känna den, men det verkar inte vara så vanligt.

Annons:
VeronicaKahlbäck
2012-10-26 19:11
#14

Inget.

För mej fungerade inte alls Nuvaring, gav mej någon snuskig lukt som tog lång tid att bli av med (det hade inte med hygienen att göra) sen var den ivägen och slutade med att jag alltid fick ta ut den vid sex..
Den la sej inte mot "botten" utan stod rakt ut så killarna blev helt sönderskavda, stackarna..

/ Veronica, sajtvärd för Iller.iFokus

fruktgumman
2012-10-26 19:24
#15

Använder inte preventivmedel

SaraC
2012-10-26 19:25
#16

Använder inte heller. Har haft p-piller och p-ring, är osäker på hur jag kommer göra framöver.

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

pinku
2012-10-26 19:41
#17

Ni som använder/använt plåster, hur tycker ni det funkar?

Mitralis
2012-10-26 20:14
#18

Kondom, fast vi varit tillsammans i över 6 år. Tycker att det är överlägset bäst Glad



MarHai
2012-10-26 20:15
#19

P-stav. Fungerar jättebra, har inte haft mens sen jag satte in den :)

/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin

Zofia89
2012-10-26 20:52
#20

Jag använder p-ring och är supernöjd med den!! När jag åt p-piller hade jag grymma humörsvängningar, extrem trötthet och gick massa upp i vikt… När jag böt till ringarna blev jag kvitt alla, och jag menar ALLA biverkningar!

Min sambo känner ibland av den vid sex och jag känner den varje gång, men det stör inte mig för jag tycker sexet är skönare med den! Vet inte om den "trycker" på nåt bra ställe eller vad det är Tungan ute Sambon har inga problem av den, han bara känner att den är där och inte ens det alla gånger… Han har flera gånger frågat om jag alls har någon där Skrattande

Annons:
ChristineL
2012-10-26 20:59
#21

Jag har tidigare använd p-piller, och sedan p-stav, vilken jag var jättenöjd med! Nu kör vi utan nånting alls.

Honestyisdead
2012-10-26 21:04
#22

17 p plåster kändes väldigt osäkert eftersom dom låtsnade i kanterna varenda gång. Dessutom såg man smutsig ut då skit fastnade där plåstret släppt 20 precis samma här, inga problem med humöret eller smärtor längre. Någon nämde lukt, det har hag inte märkt. En förändring i doften hade jag, men inte till det sämre.

Sweelin
2012-10-26 21:05
#23

Jag använder p-piller. Ni som inte använder något preventivmedel, hur undviker ni graviditet?

Va lycklig och gör andra lyckliga<3

PogoPedagog
2012-10-26 21:13
#24

Vi körde med "det finska rycket" dvs avbrutet samlag eller ev kondom runt ägglossning övrig tid helt utan innan vi försökte skaffa barn (är gravid nu). Det funkade bra för oss men då var vi ju inte livrädda att bli med barn samt att jag har väldigt regelbunden menscykel.

SaraC
2012-10-26 21:24
#25

#23 Har inte varit utan preventivmedel när jag velat undvika graviditet.

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

LillaBenice
2012-10-26 21:26
#26

Cerazette funkar bra nu när ja börjat ta dom samma tid varje dag :b innan hade ja mens väldigt ofta xd

fruktgumman
2012-10-26 21:48
#27

#23 steriliserad

Annons:
ChristineL
2012-10-26 21:51
#28

#23 - Använder bara preventivmedel när jag inte vill bli gravid ;)

Vyer
2012-10-26 22:05
#29

Kopparspiral.


VeronicaKahlbäck
2012-10-26 22:18
#30

#23 Avbrutet vilket fungerat i snart fem år men har koll på ägglossning och då blir det inget ligga alls.
Jag är en av de lyckligt lottade som blir gravid med preventivmedelFlört
Tre ggr har det hänt för att vara exakt med olika skydd..
Om jag använder kondom blir jag superirriterad och kan knappt kissa på flera dagar och om inte det vore nog så är "jag" en hejjare på att förstöra kondomer.

/ Veronica, sajtvärd för Iller.iFokus

VeronicaKahlbäck
2012-10-26 22:32
#31

Googlade runt lite för alternativa lösningar, varför har ingen berättat för mej att det finns latexfria kondomer? Vet ju att det är det jag reagerat på.. Har varit i alla möjliga delar av vården och diskuterat mitt mindre skyddade sexliv och inte en person har tänkt på det!

/ Veronica, sajtvärd för Iller.iFokus

pyromanen
2012-10-26 22:44
#32

Steriliserad.

Innan jag blev så drastisk har jag provat: Kondom, pessar, p-kudde, hormonspiral, P-piller (Econ, Econ mite, Orthonet novum, Exlutena, Cerazette, Yasmin och kanske nån sort till)

Kondomer tar bort mycket känsel och luktar illa och man måsta ha hjärnan påkopplat för att använda dom korrekt.

Pessar funkade ett par år, sen blev jag gravid ("barnet" är numera 18 år)

Spiralen: Jag blödde konstant i ett halvår tills jag tröttnade och fick den utplockat.

Econ och Econ mite: Jag blev deppig och grät för ingenting. Det dröjde tyvärr länge innan jag kopplade ihop mitt mående med pillerna. Utom dom kanske jag hade haft några gladare år från 18-20

Orthonett novum: tappade lusten.  Inte i början dock, därför gick det lång tid innan jag kopplade ihop det med pillren. Kom på det för att det blev ett mönster att enda gången på månaden jag hade lust var dag 5-7 dagar  i den pillerfria veckan.

Cerazette: Tappade lusten, inte bara till sex utan det var som att lägga lock på livsgnistan.  Fick dessutom cloasma = pigmentfläckar så en stor del av jag såg ut som en fläckig groda. Kändes lite som att ha konstant PMS.

Andra minipiller precis samma problem med "lock på livsglädjen".

Lätt att konstatera att allra bäst var dom perioderna man gärna ville bli med barn eller var med barn och slapp all ovannämnda skit!

Nästbäst är det att vara steriliserat.

[malda]
2012-10-26 23:22
#33

Satte in p-stav för några månader sedan och kan inte bli mer nöjd! Inga biverkningar mer än att mensen uteblir, och det klagar jag inte på ^^

Wony
2012-10-26 23:24
#34

Jag använder p-ring, tycker det är oerhört bekvämt. Särskilt som jag är glömsk, är vaken oregelbundna tider och dessutom inte älskar tabletter. Jag provade plåster att tag, men de lossnade alltid i kanterna, så jag gick runt och var orolig hela tiden. Dessutom hade jag en ruskig huvudvärk nästan jämt.

Pojkvännen märker sällan av ringen, och det gör inte jag heller. Ett stort plus var att jag numera har betydligt mindre mens, mensvärken är ibland något mindre också. Annars har jag ibland haft rejält ont. Obestämd

Om jag råkat sätta in ringen lite för sent någon gång så använder vi kondom också. Egentligen tycker jag inte att det är något problem, det heller. Men när vi bara använde det var jag jämt paranoid, litade inte på att de skulle vara täta, och värre var det eftersom min mens alltid varit extremt oregelbunden. Tungan ute

Annons:
Aniara4
2012-10-26 23:39
#35

Hormonspiral, vilket har befriat mig från menshelvetet (och jag hade verkligen ett helvete), och det är underbart!

Emelie-E
2012-10-27 09:30
#36

Har ppiller.

Gia91an
2012-10-27 12:40
#37

P-stav!

Har testat både minipiller, spiral(er) och kondomer.

Minipiller blir jag arg och hemsk av.

Spiral gjorde ont då den första gången sattes in fel, andra gången skavde tråden och jag mådde allmänt skit.

Tål inte kondomer. Kliar och svider efter.

P-staven däremot är asbra. Får dock mens oregelbundet. Första månaderna VAR jag helt utan mens… Får dock lite ondare vid ägglossning! Men det är lugnt!

regskylt
2012-10-27 17:58
#38

Inget p-medel led min man. Jag räknar dagar och läser av min kropp när jag ska ha ägglossning och då struntar vi i sex alt kondom. Ban kommer aldrig i mig. Med andra kondom utan undantag. Använder inte p-medel då jag mår dålig av hormoner och får svampinfektioner av spiral, annars så hade jag gärna haft kopparspiral. Funderar på att sterilisera mig då jag inte vill ha fler barn än det barnet jag har. Vi diskuterar hemma ang det.

citytjejen
2012-10-28 09:36
#39

Hormonspiral kör jag med. Men funderar på att sterilisera mig!

/Christina

examynia
2012-10-28 18:03
#40

p-spruta,..

Liss
2012-10-28 22:10
#41

Använder Yasmin P-piller. Ganska bra p-piller, men ändå inte ultimat på humör etc. Har funderat på p-ring en lång tid, men inte kommit mig för det - då jag är osäker på att ha något liggande där inne hela tiden, när jag ändå är så känslig.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Annons:
Honestyisdead
2012-10-28 22:11
#42

#41 Känslig hur?

Liss
2012-10-28 22:18
#43

#42 När jag använder tampong blir jag jätte torr och kan spricka lätt. Jag har funderat på ifall p-ring kan ha samma effekt?

Fast angående tampong, kan det vara snöret som stör också. Och att själva mensen gör att det blir ur balans.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Honestyisdead
2012-10-28 22:22
#44

En tampong suger ju upp vätskan i underlivet och gör det torrt. En p-ring påverkar inte på det viset.

Det enda nagativa jag kan komma på om ringarna är att det kan ta ett tag innan man får in rätt teknik så man får in den rätt. Samt att det är ett dyrt P.medel.

Liss
2012-10-28 22:27
#45

#44 Okej. Kanske ska ta och testa det ändå då. Funkar det inte, får jag helt enkelt sluta igen :)

Ja, att det är ganska dyrt har jag sett också.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Honestyisdead
2012-10-28 22:33
#46

#45 Ja jag tycker du kan testa :)
När jag åt P-piller var mitt humör helt åt H*lv*t*! Nu märker jag inte av det alls.

Liss
2012-10-28 22:52
#47

#46 Ja, jag har egentligen inte tänkt över p-pillren direkt i samband. Men nu när jag tänker efter kan det mycket väl vara dem som fått mig mer känslig för saker och ur spel. För innan min pojkvän kom in i bilden åt jag inte p-piller alls på några år.

Ska ta och ringa om det där igen minsann.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

isafisa
2012-10-29 14:04
#48

Jag har precis börjat med minipiller och är nöjd hittills. Hade hormonspiral tidigare men ville inte sätta in en ny då barn kan vara på tal ganska snart. Känns lättare att sluta med piller än att ta ut en spiral igen.

Annons:
[Ninjakossan]
2012-10-31 16:29
#49

Kondom just nu, har tidigare använt P-plåster. Vill ha P-stav nu men får inte tag på min ungdomssmottagning.

Laura01
2012-10-31 19:03
#50

Hej!
Jag började för minipiller (Cerazette) för ca 1,5 vecka sedan men har börjat få väldigt ont i magen ganska ofta (och jag har ingen blödning så det är inte mensvärk). Någon som känner igen detta?

Ilya
2012-10-31 21:18
#51

Har kopparspiral sen snart 1 månad tillbaka.

Så kan inte säga ännu hur det funkar, särskilt iomed att jag satte in den i samband med kirurgisk abort. Och 3,5 veckor innan det gjorde jag medicinsk abort (som misslyckades).


Clariiz
2012-11-02 03:06
#52

#50; Jag får samma av mina p-piller. Känns som mensvärk trots att jag inte har mens. Vet inte vad  det beror på :/

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

[glitterglam]
2012-11-03 11:11
#53

P-piller.

#50 Jag började med Cerazette och det fungerade inte alls för mig, blödde till och från i 5 månader, sedan bytte jag till p-piller.

[Devya]
2012-11-03 11:40
#54

Kondom fast vi har varit tillsammans i över 9 år. Inte en enda olycka har varit framme hittills. Om en "olycka" skulle ske nu skulle det bara vara väldigt välkommet.

Kondomer fungerar alltså jättebra för oss. Inget krångel här. Tur att det finns alternativ att välja mellan. Jag skulle inte vilja gå på p-piller eller andra preventivmedel som leker med mina hormoner. Livet är tillräckligt komplicerat som det är. :)

teezan
2012-11-04 12:23
#55

jag äter p-piller men tycker inte om det då jag snart ätit de i sju år. mår inte dåligt av de , men kan vara ganska känslig ibland, fast det kunde jag visserligen utan också. känns bara inte bra att äta de för länge… problemet är att jag inte har en aning om vad jag ska byta till.. ville haft stav från första början men barnmorskan avrådde mig detta och så blev det p-piller fast jag inte var så sugen.. men jag var ung och i behov av ett preventivmedel då jag tagit dagen-efter-piller ett par gånger med min nuvarande kille. kändes enklast att bara köra och nu har det känts enklast att bara fortsätta… tycker det är en djungel det där…men jag tänker som sagt sluta med mina p-piller inom en snar framtid. finns det inte p-piller för killar? tycker det är killens tur att käka hormoner nu ;)

Annons:
Fridaaaa
2012-11-04 12:27
#56

#55 Finns ju ingen som tvingar Kvinnor heller att äta hormoner :)
Jag vill med byta men vet inte till vad.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

gulzebra
2012-11-04 13:53
#57

#55: Såg att de hittat fungerande p-piller för karlar i Israel, men det ska testas på människor först och beräknas släppas på marknaden om typ 2 år. Lät som ett jävligt smidigt piller, fritt från biverkningar och behöver bara tas var tredje månad om jag inte minns fel nu. Mer p-piller för killarna alltså! ^^

"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

teezan
2012-11-04 15:07
#58

# 56 nä, självklart är ingen tvingad :P

#57 jaa, jag hade för mig att det var något på gång ;) hade ju vart himla trevligt om tjejer också bara behövde ta de jädra pillrena var tredje månad! vet heller inte hur sambon skulle ta mitt förslag, gissningsvis skulle det inte vara alltför populärt  ;P

gulzebra
2012-11-04 15:13
#59

#58: Är han inte villig att knapra piller som är biverkningsfria och så smidiga så kan han ju knappast begära att du ska knapra piller som inte alls är lika bra :P

"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

[glitterglam]
2012-11-04 20:48
#60

Det vore perfekt om det kom så enkla piller för killar att de endast behöver tas var tredje månad. Håller tummarna för det ;)

Igår var det dags att köpa nya p-piller och min kille var gullig och köpte dom till mig, han tyckte det var dags att han köpte några också för han har lika mycket nytta av dom som mig. :P

pistenbully
2012-11-05 08:27
#61

Vad är en p-dator? Har aldrig hört talas om det. Förr använde jag p-ring, använder numera kondom trotts att jag och min sambo varit tillsammans i 3 år.

annainorrland
2012-11-05 09:21
#62

#61 http://www.naturafemme.se/p-datorerna/lady-comp-p-dator-583066

Har använt den i snart 6 år och aldrig blivit gravid.  "Förbjudna dagarna" (ca 5 dagar/månad har vi kondom eller avstår sex)

Annons:
pistenbully
2012-11-05 09:36
#63

#62 tack för infon. Nu har jag lärt mig något nytt idag :-D visste inte att detta fanns!

annainorrland
2012-11-05 09:42
#64

#63 Nej när man rådgör med barnmorska etc om preventivmedel tipsar de aldrig om p-dator. Bara de "vanliga" metoderna.

Men då många i min släkt haft blodproppar tycker jag det känns obehagligt med alla hormoner man stoppar i sig med ex p-piller

GinaCosmo
2012-11-06 15:23
#65

Jag började med Cerazette för ca 2,5 månad sen och mina hormoner är i krig!

Jag tål inte hormoner.
Antagligen har jag en hormonell obalans redan från början.

Tappar all sexlust, får humörsvängningar, blir nedstämd osv.

Någon som har samma problem och vet vad jag kan testa som kan funka?

// I like beeing a mess, that´s who I am.

Honestyisdead
2012-11-06 15:28
#66

#65 Jag hade samma problem med P-piller och P-plåster. Men nu när jag har P-ring så märker jag inte alls av mitt humör och har inga menssmärtor längre (om jag inte kjuter upp mensen 3 månader, då känns det)

GinaCosmo
2012-11-06 17:34
#67

Jag har haft p-stav innan 2 omgångar och det var ju enkelt och man kunde inte glömma bort den.
Men jag mådde skit just de åren och vet därför inte om det berodde på min livssituation eller just staven.

Saknar den, att slippa passa tider och att slippa tänka på att jag kanske är oskyddad om jag spyr/har diarré.

Men…nu vill jag testa något annat för smärtan av att sätta in (och SPECIELLT ta UT) staven avskräcker mig från just den.

// I like beeing a mess, that´s who I am.

Honestyisdead
2012-11-06 18:11
#68

#67 P-ringar är bra på det sättet att diarre eller spya påverkar effekten. Och man har dom inne i 3 veckor.

GinaCosmo
2012-11-06 18:14
#69

Men är den inte i vägen?

Kan man inte tappa den eller förstöra den på nåt sätt?

Låter så krångligt och konstigt =)

// I like beeing a mess, that´s who I am.

Annons:
Honestyisdead
2012-11-06 18:18
#70

#69 Har aldrig någonsin varit i vägen för mig. Killen känner inte alls den, men av vad jag läst i trådar här inne så kan killen ibland känna den, men den är inte obehaglig.

Om man inte får in den rätt kan man råka pressa ut den, hände mig en gång i början. Men när man väl fått in tekniken så sitter den där den sitter.

Förstöra den kan man inte, men gång under dessa 4 år eller vad det är jag har använt dom så har ringen gått av. Då är det inte mer med det än att man byter ring.

Är inget krångligt alls inte konstigt heller :)

GinaCosmo
2012-11-06 18:51
#71

Okej, jag får väl fundera lite på den då.

Är på min sista cerazette karta just nu, och vill inte äta dom mer efter detta.

Har fått nog.

// I like beeing a mess, that´s who I am.

Liss
2012-11-06 19:59
#72

#71 Jag äter Yasmin p-piller, det är de bästa p-pillren jag ätit hittills. Men å andra sidan har jag tänkt testa nuvaring också ^^

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Honestyisdead
2012-11-06 20:10
#73

#71 ja det skadar ju inte att testa :)

pistenbully
2012-11-06 20:48
#74

Jag tyckte att nuvaring va jättebra, till skillnad från p piller så behöver man bara komma ihåg 2 dagar i månaden; dagen du sätter i din ring och dagen du var ut den. Som de skrivit tidigare så påverkar varken spya eller diarré effekten utav ringen. Ingen utav de jag varit med när jag använt ringen har känt den och jag har inte heller känt av den. Det stod däremot i info bladet jag fick med när jag började att vissa kunde känna av ringen. Hur vanligt det är vet jag dock ej, det kanske till och med stod.

[eeklund]
2012-11-20 10:35
#75

Jag äter minipiller men önskar av hela mitt hjärta att jag slapp. Har blödarsjuka så min mens är inte rolig.. jag blöder igenom den största tampongen efter 30 minuter, jag tappar känseln från naveln ner till knäskålarna och har en sådan smärta att jag inte kan stå upp, måste ligga i fosterställning annars går det bara inte. Var på stan en dag och hade mens, jag provade mig fram mellan p-piller och minipiller så fick mens då och då, och sa till min dåvarande pojkvän att vi måste ham för jag kunde inte stå upp.. jag satt på golvet i H&M som ett fån och kunde knappt gå. Så nu äter jag minipiller som tagit bort min mens, mår prima (förutom taskig hy pga biverkningarna men men) och kommer troligen operera bort min livmoder när jag fött klart så jag slipper äta tabletter tills mensen försvinner av sig själv om sisådär 30 år :).

Fridaaaa
2012-11-20 11:20
#76

#75 Finns andra p-medel?

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
[eeklund]
2012-11-20 11:36
#77

#76 Med tanke på den blödning och smärta jag får så ger jag inte mig in i att testa annat.. minipiller funkar för mig och det är bra… det blir troligen operation i framtiden.. för i framtiden har jag inte ork eller ens tid att experimentera (måste vara borta från jobbet för jag kan inte ens vara på jobbet med den mensen) så jag får blödningar emellanåt. Kommer vara jobbigt nog när jag ska bli med barn och måste gå igenom menstrationer och sedan åka till Karolinska för kontroller och skit.. min gynekolog har redan försökt få mig att byta :P. Men jag orkar seriöst inte gå igenom allt igen.. dessutom måste jag äta blodstoppande medicin vid mens och då får jag huvudvärkar och illamående av medicenen. Bara skit och pannkaka :).

Fridaaaa
2012-11-20 14:33
#78

#77 Finns p-medel som gör att man inte har mens alls :)
Min kompis har p-stav, hon har inte mens alls :)
Men kan tänka mig att du har jobbigt :/

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[eeklund]
2012-11-20 14:37
#79

#78 Jag har ingen mens ju :P. Pga mina minipiller. Men skulle jag byta skulle jag behöva gå igenom menstationer och det pallar jag inte :P.

Fridaaaa
2012-11-20 14:38
#80

#79 Ok trodde du hade det :) Uppfattade det som det, ber om ursäkt :P
Aldrig ätit minipiller så ;)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[eeklund]
2012-11-20 14:42
#81

#80 Jag skulle vilja ha mens, konstigt nog… saknar det lite :P. Men jag klarar inte av det och det är lite synd. Vore skönt att slippa proppa i sig hormoner överhuvudtaget faktiskt :P.

Fridaaaa
2012-11-20 14:43
#82

#81 Jag hade gärna sluppit det hihi dock har jag bara några dagar men jobbigt nog hihi

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Upp till toppen
Annons: