Annons:
Etikettförhållande
Läst 1963 ggr
[Jessie90]
2012-10-29 00:20

Jag vill förlova mig med dig?? 1 år senare?

Jag har en fundering… jag och min partner har varit ihop i ca 5 år nu.

Han ''friade'' till mig för 1 år sen i duschen… men inte med någon ring eller nått sånt.

Men vi har inte pratat om de han sa … jag sa ju ja för jag var ju glad.

Ingen av oss tror på bröllop… men vi tror på att typ… markera att man är helt upptagen.

Men jag börjar bli lite ledsen över händelsen… för det var så stort för mig att han sa nått sånt… då jag verkligen inte trott han varit mogen. Men de kan inte ungå min tanke att han var bara väldigt kåt… vi hade inte sätt varandra på typ 1 månad då… jag hälsade på familj osv.

Så det känns som han sa det för att jag skulle bli glad… så han kunde få sitt…. jag vet inte ett dug vad jag ska göra.. ''vi'' letar lägenhet nu.. fast det är mer jag, men jag har ju mer tid att leta.

Men jag vet inte om jag ska våga ta upp händelsen… för jag har väntat i 1 år nu.. efter han frågade… så det känns lite sorligt…

Vad ska jag göra?? Det sitter kvar i mitt huvud..

Annons:
Geru
2012-10-29 00:27
#1

Jag tycker du ska prata med din partner om det. Det finns inte några andra sätt att få svar på det:p

Gifta sig behöver inte betyda bröllop, utan det kan mycket väl vara borgerligt istället, och utan själv bröllopet:p

Jag hoppas det löser sig för dig och du får svar på det du vill ha svar på.

“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”

-Stephen Hawking

Honestyisdead
2012-10-29 00:48
#2

Som Geru skriver måste du ta upp det med honom även om det känns tråkigt.

Fridaaaa
2012-10-29 08:46
#3

Vi förlovade oss över 8 månader och håller fortfarande ihop :)
Vi kommer inte att gifta oss, för jag vill inte det, inte med någon :)

Prata med honom, se vad han säger:) Det behöver ju inte vara direkt bröllop :D

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Maria
2012-10-29 09:10
#4

Håller med er andra här i tråden. Prata med varandra.

Gå inte och ha en massa funderingar själv. Ingen är tankeläsare och små problem tenderar att bli ganska stora om man går och grunnar så prata påFlört

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Upp till toppen
Annons: