Annons:
Etikettoff-topic
Läst 995 ggr
Honestyisdead
10/29/12, 10:46 PM

OT Halloween och All helgona

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har ni redan varit på maskerad eller ska ni kanske på en nästa helg?
Lägg gärna in bild på era utklädnader!

Själv ska jag på maskerad på lördag.

Lägger in en gammal bild sålänge :)

Annons:
[deen]
10/30/12, 1:25 PM
#1

Vad roligt det låter med maskerad! Skrattande Det var länge sen jag var på sånt kalas, sist var en kusins födelsedagsfest för flera år sen (som hölls just på halloweenhelgen). Jag, syrran och hennes kille gick som delar av Scooby Doo-gänget, och deras lilltjej fick vara en drake!

Har ju tyvärr ingen bild dock..Skäms

Honestyisdead
10/30/12, 1:31 PM
#2

Jag är på maskerad varje  år, är faktiskt riktigt roligt :)

TwisterJ
10/30/12, 4:17 PM
#3

Ska ut med kompisarna på halloween ritt haha x)) Kommer skratta ihjäl mig om någon ser oss x))

ChristineL
10/30/12, 5:48 PM
#4

Blir hallå-viiin-fest ;) här hemma på lördag. Tema: Death becomes you/Kom som du dog, lägger upp bilder efteråt :D

Clariiz
10/31/12, 2:31 PM
#5

Jag var på studentfest (föra högskole elever) förra helgen där man var tvungen att vara utklädd :)
Riktigt roligt! Får se om det blir någon mer halloween fest för min del i år :)

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

Aniara4
10/31/12, 9:39 PM
#6

Jag har fortfarande inte riktigt vant mig vid att Halloween har "intagit" Sverige så mycket på senare år, även om jag också tycker det är kul med maskerad.

Det krockar ju lite med vårt traditionella sätt att fira Alla Helgons Dag, dvs att tända ljus på gravar och lite mer stillsamt minnas våra nära och kära som har lämnat oss.

Men det är klart, det går ju att göra båda delarna, hedra de bortgångna OCH gå på fest och klä ut sig. Kom inte hit och försök bedriva utpressning bara. Vi har ändå inget godis hemma!

Annons:
PogoPedagog
11/1/12, 9:40 AM
#7

Vi har en urgammal familjetradion runt Allahelgonaafton, Spökfest. Man klär på sig sina allra finaste kläder och lagar tjusig mat. På kvällen dyker plötsligt ett spöke upp i trädgården, då gäller det att vara snabb ut och försöka fånga det. Spöket har nämligen en stor påse godis man kan ta och sedan vräker alla i sig godis, leker lekar, spelar spel och dansar resten av kvällen. Jättekul!

Ett år lyckades vi dock skrämma systerdottern som var två eller tre då så pass med spöket att hon pratade om det i flera månader efteråt, hur hemskt det var med spöket, inte riktigt det som var meningen:P

isafisa
11/1/12, 12:54 PM
#8

Jag ska ut på krogen imorgon och då är det halloween-tema, så någon slags utklädnad blir det, ska se om jag kan få en bild på det då :)

[Emma--]
11/1/12, 1:28 PM
#9

Skulle vilja, men känner fortfarande knappt någon här. Och ingen som jag vet ska klä ut sig.
Känns inte så roligt om jag och sambon bara skulle vara här hemma själva och klä ut oss :P

Upp till toppen
Annons: