Annons:
Etikettkänslor
Läst 4676 ggr
rebelme
11/1/12, 10:01 AM

pratar extremt i sömnen.. om mitt ex!!

nu har jag hittat tillbaka efter en tid och skulle behöva lite synpunktern.

jag vet inte riktigt längre vad jag ska ta mig till.

för 4-5 veckor sedan mötte jag mitt ex och sen dess har vi skickat lite sms fram och tillbaka.
vi har ett ganska struligt förflutet.
det började med att vi var bästa vänner i 1½ år innan vi blev tillsammans.
vi har varit tillsammans 3 gånger och vi har väl alltid varit jätte kära men han har haft svårt att prioritera mig.
detta va även anledningen till att de tog slut. även fast de bara blev dumt och vi inte fick nåt riktigt avslut.
detta har jag funderat på till å från i snart 4 år.

strax efter att de tog slut träffade jag en annan kille. vi flyttade ihop fort. efter 2 år hade vi förlovat oss och nu pratar han barn visst jag har med varit med i diskussionen.  i feb slutade jag med mitt p-medel då jag hamnat i en depression och sen dess har vi inte skyddat oss. mer än att inte prickat äl och jag inte haft mens sedan i april.
men jag har nu börjat tveka.

jag vet att mitt ex vill ha mig tillbaka. att han ändrat sig och att han faktiskt skulle sätta mig först om de blev vi igen.
vi har träffats 3ggr aldrig själva men vi har ändå pratat en hel del om framtiden.
jag vet dock inte om jag skulle ha mod att lämna min sambo jag vet inte ens om jag vill de.
han har under som senaste 4 veckorna börjat fjäska och gör saker som han aldrig annars skulle göra.

men nu har de kommit fram till att jag under dom senaste 4 veckorna pratar om mitt ex i sömnen.
jag säger saker som att jag älskar honom, att jag inte vill åka hem till min sambo och jag drömmer till och med om att vi har sex. vissa drömmar kommer jag ihåg andra inte.

min sambo ligger alltså varje natt och hör mig prata om hur mycke jag älskar mitt ex.

känner att jag behöver skriva av mig. vet inte riktigt vad jag vill få ut mer än respons och kanske hjälp av nån som har nåt vettigt att säga.
kanske finns de nån som vet hur jag kan sluta prata i sömnen eller kan hjälpa mig på annat sätt om hur man reder ut vad man egentligen vill i framtiden?

Annons:
PogoPedagog
11/1/12, 10:20 AM
#1

Jag tänker att det viktigaste just nu är att ni börjar anända något skydd igen. Det inser säkert du med och även om det är jättejobbigt att ta upp måste du nog göra det. Det vore ju fruktansvärt om du blev gravid med någon du inte är säker på om du vill ha barn med och sedan måste ta ställning till om du ska behålla eller göra abort. Spara er den våndan!

Kanske är det så, nu spekulerar jag vilt, att du är så rädd och osäker över det här med barn att du försöker fly från det och tror att du känner mer för ditt ex än du egentlöigen gör? Jag tror iaf att du ska försöka få bort den akuta stressen=barnskaffandet, och känna efter i lugn och ro.

[Emma--]
11/1/12, 11:08 AM
#2

Är det inte bara att det är den gamla historian mellan er som gör att du inte riktigt vet vad du vill?
Nu har jag inte alls mycket erfarenhet men det finns en kille som alltid kommer påverka mig på något sätt. Vi fick aldrig någonsin ihop det ens, men han är min "tänk om-kille".

Nu är han tack och lov inget ex där man har någon historik på det sättet.

Så tänker nog lite som #1 skrev där i slutet.

Stressa inte fram något beslut.

Vet inte om du brukar prata i sömnen annars? Det gör jag lite då och då och ofta är det när jag har perioder då det är mycket nytt, mycket att tänka på, när jag är stressad osv.

rebelme
11/1/12, 12:01 PM
#3

#1 eftersom ja inte haft nån mens sen i april så har ja inte funderat så mycke barn under tiden utan mest bara inväntat att mensen ska komma. egentligen längtar jag massor över att få barn. eller det är iaf vad jag tror att jag känner.

nu har jag haft den eller nåt likande i 2 veckor.

#2 jag vet inte riktigt. ibland känns de som att ja int bara inte vet för att jag inte vet jag som skulle hända med min sambo eller ens hur de går till om de skulle ta slut. min bästa vän blev lämnad av sin dåvarande sambo i sommras och redan då började jag fundera på hur å vad som skulle hända å delas om de tog slut med min sambo. då var exet inte ens inne i bilden igen.

ja jag brukar prata i sömnen men inte så mycke som nu och inte så tydligt som nu. eftersom jag tydligen kan ligga hela nätter och prata om hur mycke jag älskar mitt ex och att jag inte vill hem till min sambo enligt min sambo då. jag har till å me vaknat av att jag sagt mitt ex namn.

Sweelin
11/1/12, 3:25 PM
#4

Om jag vore din sambo så hade jag nog inte varit kvar Rynkar på näsan Vad tycker han själv då eftersom ni är förlovade och allt? För mig hade det kännts som en kniv i ryggen.

Va lycklig och gör andra lyckliga<3

rebelme
11/2/12, 11:42 AM
#5

#4 ja fårstår inte heller varför han ä kvar. när ja fråga han va han vill eller känner mig svarar hna bara att han älskar mig… önskar han kunde säga nåt så vi kunde prata om de å att han kunde visa vad han egentligen känner :(

ladymiss
11/3/12, 11:21 PM
#6

Först och främst: Ta ett graviditetstest. Nu är det nog väldigt stor risk att du är gravid men det kan även vara av andra orsaker såsom stress, ångest m.m. Fundera över, vill du verkligen att han skall vara pappa till barnet? Det fanns ju anledningar varför ni gjorde slut från en början. Jag tycker det är dumt att vara tillsammans med din nuvarande kille för att ni ska ha ett barn tillsammans. Då är det bättre för barnet ifall ni har bra kontakt men inte är tillsammans. Ni kanske kan gå i terapi? Antingen själv eller med partner. Så kan du ta reda på vad det verkliga problemet är. För ifall du bara blir ihop med ditt ex kommer ju samma historia upprepa sig igen ifall ni inte tänker om riktigt rejält.

www.strangegirlyouknow.blogspot.com

Annons:
Upp till toppen
Annons: