Annons:
Etikettförhållande
Läst 2426 ggr
hippieflickan
11/6/12, 10:52 AM

Frierier!

Nu har mitt förhållande gått så pass långt så vi har bestämt oss att göra det helt officiellt - alltså att gifta oss!

Vi har redan bestämt att vi ska det men jag skulle ändå vilja dra till med något romantiskt frieri men jag har noll idéer.

Hur friade ni/blev friade till? Har ni några romantiska idéer på hur man kan fria annars?

Annons:
citytjejen
11/6/12, 11:47 AM
#1

När vi bestämde oss för att gifta oss så var det ingen av oss som friade, vi bestämde bara att vi skulle gifta oss. Jag skulle inte vilja fria själv eller bli friad till eftersom jag tycker det känns konstlat och obekvämt.

Men om man vill fria så tycker jag att det kan passa bra att göra det över en mysig middag hemma, eller på restaurang om man gillar offentliga frierier Glad Annars är väl under semester utomlands ett bra tillfälle för frier!

/Christina

Denna kommentar har tagits bort.
hemmafru
11/6/12, 11:57 AM
#3

Det var ingen av oss som friade till den andra. Vi hade ju pratat ett tag om att vi ville gifta oss en dag. Sen blev det bara att vi bestämde att i sommar blir det av. Men inget frieri där en går ner på knä osv.

Emelie-E
11/6/12, 2:01 PM
#4

Det var på en julafton och jag fick ett sött brev ifrån honom där han hade skrivit hur han kände det osv. När jag hade läst klart brevet kollade jag på de två andra papper jag fick till också och läste "makas efternamn" och då gick det upp för mig vad det var han ville ^^ han hade alltså skrivit ett personligt brev och även skrivit ut två papper från skatteverkets hemsida och fyllt i dem så det bara behövdes min namnundersktift. För mig var det ett väldigt bra sätt att fria på, hade aldrig klarat av om det skulle vara fin middag elller så. Är på tok för obekväm i såna situationer. Men jag blev jätteglad, började gråta och sa ja :)

hippieflickan
11/6/12, 8:25 PM
#5

#4 Åh vad fint! Skrattande

Skriv gärna om era drömfrierier eller bara om ni har någon rolig eller romantisk idé om hur man kan göra Glad

drika
11/6/12, 11:14 PM
#6

Enkelt men kanske personligt, när man gör nåt man har som tradition eller liknande kanske:)

Hälsningar

Fredrika

Annons:
Honestyisdead
11/7/12, 12:07 AM
#7

Jag är gammalmodig och vill helst att han tar upp det om han vill gifta sig i framtiden. Hur han gör det spelar ingen roll :)

[WickedAlly]
11/7/12, 12:32 AM
#8

Jag skulle vilja ha något enkelt bara. Kanske att min partner eller jag lagade en god middag, något gott vin och bara vi två. Sen skippar jag gärna det där med att stå på knä, tror jag. Kanske blir alldeles kärlekskrank och tycker att allt sånt bara är gulligull den dagen det kommer :)

Maria
11/7/12, 6:35 PM
#9

Min man slog helt enkelt näven i bordet och frågade -När fan ska vi gifta oss då?

Mindre romtantiskt men helt OK för migSkrattande

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

NinniH
11/8/12, 3:15 PM
#10

Fick ett väldigt intimt frieri. Var borta över sommaren och jobbade och det var första helgen på ett par veckor som jag hade möjighet att komma hem. När vi låg tätt intill varandra så såg han mig djupt i ögonen och talade om hur mycket han älskade mig, att det känts så tomt hemma utan mig och att han då fick bekräftat för sig själv att det är mig han vill leva sitt liv med. Och sen frågade han om jag ville gifta mig med honom. Gissa om tårarna rann nedför kinderna på mig! Kyss


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

Niini
11/9/12, 9:43 AM
#11

Jag skrev om vårt frieri/förlovning som en litterär uppsats: http://niini.blogg.se/2007/october/resultat-och-karlek.html

Upp till toppen
Annons: