Annons:
Etikettsex
Läst 1786 ggr
jejjja
2012-11-12 12:59

Behöver hjälp !!!

Jag har ett problem som jag inte vet vem jag ska vända mig till. Jag har varit tillsammans med min man i 20 år och vi har fyra barn ihop.Och vårat sex relation har varit bra.sen hände det något när jag började med preventivmedel.För att inte bli gravid.

Jag blev lätt gravid och har varit tvungen har haft spiral, P- spruta ätit p-piller och nu har jag steriliserat mig för två år sedan. Under tiden som jag hade P-sprutan så minskade min sex lust och gubben bliv sur för att han fick för lite sex.

Så jag slutade med den och började med P-piller vilket inte gjorde saken bättre för mig. Så nu för ca två år sedan steriliserade jag mig om att det kanske skulle bli bätter men inte. Jag vet inte vad jag ska göra eller vem jag ska kontakta för att få hjälp för detta.

Finns det någon som kan komma med svar vart jag ska vända mig.

Annons:
Roamer
2012-11-12 13:11
#1

De kosttillskott som omnämns i sådana sammanhang är ju rosenrot, johannesört och L-arginin för att öka det hela. Fast det kan ju vara andra saker som är underliggande orsaker så det är väl frågor du bör ställa dig själv först om allt annat känns som det fungerar med jobb, livet i stort osv. Den viktigaste delen för att känna lust är ju hjärnan och är den inte med så minskar ju attraktion för andra och kanske sig själv med. De som inte är nöjda med sig själva har sällan sexlust och de som är stressade av någon anledning känner ju lika, och finns inte attraktion för den man delar säng med så avtrubbas den också. Ta lite tid med din man och res bort och ägna er åt varandra men kanske inte åt sex och låt det växa fram sakta igen, eller prata med någon som är proffessionell.

Honestyisdead
2012-11-12 13:12
#2

Testa med vårdcentralen. Är så mycket som påverkar vår sexlust.

medmänniska
2012-11-12 14:25
#3

#0 Du skrev ju nyss i en annan tråd och frågade efter skilsmässoblanketter. Om ni är på väg att skiljas är det ju inte konstigt om sexlusten sviktar.

jejjja
2012-11-12 14:52
#4

Men det har varit så ett tag och vill ju ha reda på vad problemet ligger. Och hur jag kan söka hjälp åt det.

medmänniska
2012-11-12 15:40
#5

#4 jag menade inget illa, menade bara att om relationen inte är bra, så är det ganska naturligt om sexlivet blir lidande, och då tror jag inte att det beror på andra saker såsom preventivmedel etc.

Kanske ni ska gå till sexolog?

[Yllhilda]
2013-04-01 23:49
#6

Känner du dig attraherad av din partner? Kanske att du inte längre finner sex med honom stimulerande.

Att han blir sur när du inte "släpper till" hjälper knappast din sak. Kommer ahn med konstruktiva förslag? Försöker ni nya saker?

Kanske har dina önskemål ändrats? Ibland händer det att man inte vill ha samma saker som man alltid haft eller att man "växer ur" det.

Annons:
Upp till toppen
Annons: