Annons:
Etikettkänslor
Läst 2475 ggr
[Dimba]
11/13/12, 10:04 PM

Muntras upp!

Hej! Nu vet inte jag om det finns någon liknande tråd här men Jag är iaf intresserad av vad ni brukar göra för att muntra upp er själva när det känns lite lågt (eller väldigt..) och är allmänt trött på det mesta! Det kan vara vissa låtar eller något ni brukar göra bara. Vadsom helst i princip! :)

Jag behöver muntra upp mig själv och komma bort från det jobbiga en stund men jag kan inte hitta något som riktigt  hjälper. Så jag tänkte att ni kunde hjälpa mig :) Kom gärna med musik, älskar att lyssna på musik! Och aktiviter av alla dess slag är också trevligt ^^

Kom igen nu, skriv allt ni kan komma på :)

Kram på er! :)

Annons:
pistenbully
11/13/12, 10:11 PM
#1

Åka/köra bil och lyssna på musik, då mår man som bäst och glömmer allt det jobbiga ett tag. Detta har jag kommit på att det fungerar till det mesta för mig :-D

Liss
11/13/12, 10:20 PM
#2

Jag brukar faktiskt träna. När jag är låg känner jag inte alls för det och vill bara skita i det fullständigt. Men så tar jag tag i mig själv och gör det ändå. Efteråt känns det alltid så otroligt skönt, eftersom man arbetat upp ett speciellt driv. Känns alltid bättre efter träning. Hjälper för mig.

Annars går jag ut på lååånga promenader med min hund, mitt i natten. När ingen är ute och det är helt tyst. Det enda som ligger framför mig är tomma gator, som jag kan göra precis vad jag vill på. Vilket jag gör! Brukar gå och dansa och mima till musiken jag lyssnar på. Min hund älskar dem promenaderna ^^

Eller så sätter jag mig i soffhörnet och tittar på serier och film hela dagen. Brukar bli något actionfyllt, sedan något sorgligt och för att avsluta med något roligt. Då har jag i stort fått gå igenom det mesta.

Uppmuntran får jag från alla de små ting i livet dock. Som att umgås med min pojkvän, prata/umgås med mina vänner, fika med mina vänner och min mor. Bara få prata av mig med någon. Hitta på nya recept inom bakning och mat. Och att äta något speciellt.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Honestyisdead
11/13/12, 10:32 PM
#3

Olika kaffesorter i min kapselmaskin gör mig glad, och lite gott tilltugg. Träning fungerar det också.

Eller en fika med mamma eller att träffa killen.

Jojaton
11/13/12, 11:07 PM
#4

"Roligt" att du nämner det, har haft en riktigt skum dag idag. Den började bra, men nu ikväll visste jag inte riktigt var jag skulle ta vägen - allt kändes så fel. Så jag gick för att spontanbesöka min pojkvän (som bor i ett kollektiv med sex andra i vår ålder), men slutade med att sitta i köket och äta kaka med en av tjejerna som bor där. Vi satt och pratade och skrattade och åt lite för mycket, och det var precis det jag behövde.

Så ja, vänner, att göra något fysiskt (gå ut och gå, träna, vadsomhelst) och att faktiskt gråta. Jag brukar känna mig lite bättre när jag faktiskt låtit det komma ut, då har det liksom försvunnit lite.

Sen gulliga videos på djur, som den här! (1.35 tittar jag på om och om och om igen!!)

Johanna - Instagram

Honestyisdead
11/13/12, 11:08 PM
#5

Kom på att tändaljus också får mig på bättre humör. Samt att ta hand om mig själv med kanske ansiktsmask, fix med nalgarna och så.

MoaL
11/14/12, 1:01 AM
#6

Jag brukar läsa, läsa, läsa. Det är som medicin för själen för mig. Mår jag dåligt är det det enda som hjälper.

Annars lyssnar jag på musik, och när jag är nere lyssnar jag nog helst på till exempel disneymusik. Det är glatt och enkelt, och gör mig lättare till mods.

Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor

Annons:
[Dimba]
11/14/12, 1:49 AM
#7

Wow! Vilken bra respons! Tack så mycket, jättebra förslag ju :) Testade att gå ut och gå en sväng, och det hjälpte verkligen! Sen satt jag med varm oboy och myste med syrrans djur! Kärlek från djuren är nog bland det bästa som finns! Ska skriva ner allas förslag så jag kommer ihåg till nästa gång. Mår iaf lite bättre nu, men sova går inte, är för uppskrämd av min mardröm som jag hade för en liten stund sedan :( Ska försöka snart igen att sova ^^

[RadioMG]
11/14/12, 1:51 AM
#8

Du ska ju snart träffa killen, det borde väl ge en massa hopp :)

Själv sätter jag på nylagat kaffe och njuter av det till en tidning. Kan vara allt från Kalle Anka till vetenskapens värld.

Suger det riktigt ordentligt tar jag bilen och kör ut till havet för att fiska lite, det gör alltid mig betydligt gladare.

MoaL
11/14/12, 1:54 AM
#9

#7 Jag har drömt mardrömmar hela dagen (mitt dygn är upp-och-nedvänt, jag sover på dagen och är vaken på natten), så jag vet hur det känns. Inte kul med andra ord. Då är sällskap bra, djur i närheten är underbart. Glad
Har jag svårt att somna om fungerar böcker (igen Tungan ute). Det får mig på andra tankar.

Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor

Gur4m1
11/14/12, 7:49 AM
#10

JAg brukar muntra upp mig med att göra någonting nytt. Zumba är jätteskoj, man ska helst göra det med ett gäng vänner så man kan skratta gott när man "gives tha booty some flavor".

Att promenera i skogen ger mig enormt mycke energi, vackra, sköna, lugna anturupplevelser. Meditera är också skönt. Efter en promenad i denna månads friska, kyliga väder så är ett par tända aromatiska ljus och ligga i badkaret en 15 minuter helt guld.

Köpa en spännande pocketbok och en bit choklad brukar också pigga upp mig :D När man vet att imorgon är det sovmorgon så jag kan läsa hur länge jag vill ikväll!

Manikyr där man piffar upp med något fint nagellack man inhandlat nyligen eller ansiktsmask som Hera var inne på. Färga håret, klippa sig i någon ny och spännande frisyr. Köpa en snygg tröjja eller bara ett par mysiga trosor eller sexig BH. Att rå om sig själv på något sätt.

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

Gur4m1
11/14/12, 7:53 AM
#11

…är jag riktigt depserat av en energikick brukar jag slå igång "the perfect girl" eller "just like heaven" med the cure på hög volym och studdsa runt lite fjantigt, gärna framför spegeln så man får skratta åt sig själv lite ;)

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

Jespersen
11/14/12, 12:11 PM
#12

Att dra till gymmet och riktigt svettas en stund är helt oslagbart, jag blir på toppenhumör efter det :) Annars funkar läsning också väldigt bra för att koppla bort jobbiga tankar.

Lite glada låtar:

Going up the country - Canned Heat
Higher and higher - Jackie Wilson
Diner - Martin Sexton

Tycker också att flera låtar av Fun. är utmärkt pick-me-up-musik :)

[Dimba]
11/14/12, 2:53 PM
#13

#8 Mjo det är ett tag tills han och jag ska träffas, och jag är rätt dålig på det här med förhållanden så jag är så osäker hela tiden, vilket är rätt jobbigt. Förhållanden gör mig rätt utmattad på ett sätt men ändå, jag vill försöka med honom. Sen har jag andra problem som gör att jag mår dåligt, hur bra jag än har det runt omkring mig :/

#9 Ja mardrömmar är verkligen hemskt! :( Men drömmen som jag hade nu var ingen mardröm, det var en sån bra dröm att jag blev ledsen av att det var bara en dröm.  Det var om min hund som somnade in för 5 månader sedan, Jag drömde att han var tillbaka, så jag var ute och gick med honom, busade och sen satte jag mig på huk och bara kramade om honom, kände hans värme och hans mjuka päls under mina händer. Sen vaknade jag och såg att det var min kudde jag kramade. Gjorde rätt så ont.. Så blev ingen sömn för mig inatt tyvärr, sov bort halva denna dagen istället ^^

Tack för musikförslagen med, ni har ju riktigt Awesome musiksmak! :)

Annons:
Upp till toppen
Annons: