Annons:
Etikettförhållande
Läst 1728 ggr
bellabu
2012-11-19 17:32

nr

Vad tycker ni om detta?

Jag skulle kolla en grej i min killes mobil som han bad mig göra och då fick jag se att jag/mitt nr inte hade något namn (inte mitt namn inget smeknamn INGET)bara telefonnumret.

När jag frågade han om det så sa han att det har bara inte blivit av att jag skrivit något namn.

Men alla andra i hans lista har det???!!

Jag funderar på varför. om jag betyder så lite? eller överreagerar jag i tankarna?

Annons:
Sarah
2012-11-19 17:41
#1

Du står ut genom att inte ha namn, han vet ändå vilket som är ditt nr. skulle inte göra en grej av det. Jag heter fortfarande "sarah s" i min killes telefon. han känner flera sarah och jag har hetat så sen innan vi blev tillsammans

Honestyisdead
2012-11-19 18:14
#2

Låter lite konstigt tycker jag. Antagligen eftersom det är en så självklar sak för mig att man skriver namn till de nummer man har. Hur länge har ni varit tillsammans?

[Devya]
2012-11-19 18:18
#3

Det är väl inget att haka upp sig på?Oo Jag förstår inte riktigt hur man kan börja analysera sådant där.

Människor ska jämt överanalysera….

bellabu
2012-11-19 19:06
#4

jag vill inte överanalysera något!!!

vi har varit ihop 5 år bott ihop 1 år. borde man inte heta något på mobilen då? och vem har sagt att jag har hakat upp mig? jag bara tycker det känns konstigt och tråkigt!

Honestyisdead
2012-11-19 19:16
#5

Oj, så lång tid? Verkligen underligt :D Jag hade också reagerat och frågat. Träffar man nya personer som man connectar med är det en självklarhet för mig att man läggs till med sitt namn i telen. Du får väl fråga om han kan lägga till namn och säga att det känns konstigt att du som borde vara viktigast inte ens har ett namn ;)

[Devya]
2012-11-19 19:19
#6

#4 Du vill inte överanalysera, så gör inte det då. Du har redan frågat honom varför och han har gett dig ett svar.

Du frågade om du överreagerar och enligt min personliga åsikt så tycker jag att du gör det. Om allt annars är bra mellan er två så tycker jag inte att du behöver fastna för sådant där. :)

Jag  har inte ändrat min sambos namn i telefonen sedan jag satte in hans nummer. I kontaktlistan heter han fortfarande det chattnamn han använda sig av då vi började prata med varandra via nätet. Jag kallar honom inte för hans chattnamn alls, men jag har bara inte fått för mig att ändra det. Jag har även mitt mammas nummer i kontaktlistan men inte något namn.

Det betyder inte att de här personerna betyder lite för mig, tvärtom så är de ju viktiga personer i mitt liv. Men det handlar väl bara om att jag inte har tagit mig tid till att fixa det.

Då har jag och min sambo varit tillsammans i snart 10 år och bott tillsammans sedan 2007. Och mamma har jag väl känt hela livet!:)

Annons:
[WickedAlly]
2012-11-19 19:45
#7

Det är en sån där grej som man hela tiden tänker att man ska göra men aldrig får gjort ungefär. Min pappa (som jag dessutom känt i snart 22 år ;>) har inget namn i min telefon, hehe. Tänker att jag ska lägga in numret ordentligt men det blir inte av, vet ju ändå utantill vilket nummer han har :)

bellabu
2012-11-19 19:50
#8

ja det är väl så antagligen!! man har sina grejer som aldrig blir gjort. tyckte bara det kändes som att jag inte har någon plats i hans mobil ens. men det är väl såklart inte så.

[WickedAlly]
2012-11-19 19:56
#9

#8 Kanske så har du ingen "plats i hans mobil" för att du har så stor plats i hans liv i övrigt, ni kommunicerar på andra, viktigare sätt än vad han antagligen gör med vänner och bekanta. Då blir ju mobilen plötsligt inte särskilt viktig i hans kontakt med dig :)

Gronstedt
2012-11-20 09:41
#10

Om du orkar bry dig, tänk på att den som inte har något namn i mobilen hamnar högst upp i telefonboken. Det kanske är för att han vill ha dig där?

[eeklund]
2012-11-20 10:26
#11

Skriv dit ett namn själv? ;)

Upp till toppen
Annons: