Annons:
Etikettförhållande
Läst 2285 ggr
lintor
11/21/12, 12:11 AM

Pojkvän som visar två sidor.. HJÄLP?!

Hej, ska försöka förklara så utförligt som möjligt! Jag och min pojkvän har varit ihop i över 6månader tillsammans, han är ett år yngre, varit riktigt omtänksam (då jag haft dåliga killar innan, misshandel osv) han har tagit hand om mig, säger fina kommentarer om att jag är snygg utan smink, att jag är rolig och finaste tjejen. Han är dock väldigt svartsjuk, han har många gånger frågat ut om vad jag pratar med mina killkompisar och jag kan garantera att jag INTE är en otrohetsperson. Jag har haft magkänsla av att han ljugit, så jag var dum och kollade i hans dator och upptäcker att min pojkvän har under HELA tiden (och innan) vi varit tillsammans att han skrivit till massa olika tjejer, han har runkat i cam, säger att dom är snyggast, hetast, att han vill knulla dom, synd att du inte bor i sverige(till norsk) han hade även konversion med killkompisar där han berättar hur många tjejer han snackat med och vilken snygg fräsh tjej han skriver med. Allt detta varenda gång jag varit borta.. Hos mina föräldrar, på jobbet osv. DÅ kommer vi tillbaka till den fina omtänksamma fast även svartsjuka killen som jag ej får göra flirtgubbar till andra killar -han gör hjärtan, pussmunnar och flirtar hej vilt.. I samband till det han skrivit till dom så har han ljugit om mycket…. Jag blev riktigt ledsen och sårad.. Konfronterade honom, och han svarar vet inte på alla frågor, att han skäms, att han sårat mig, att han är en idiot, förtjäna inte mig, han va lugn och mesta dels tyst… Jag mår fortfarande dåligt, då jag känner mig otillräcklig, ful och det känns som att hela förhållandet är "falskt" kan min pojkvän prata sanning?! Jag anser att det är otrohet! Men menar han vad han säger? Någon som vet hur killar reagerar? Hur dom ska byggga upp tillit igen? Är det värt att bygga ett förhållande på?! Tacksam för svar, kramar! /lintor

Annons:
jossa5
11/21/12, 12:23 AM
#1

Jag är ledsen för att din pojkvän verkar vara en douchebag. Förstår verkligen att du är sårad och ledsen, särskilt när han verkar vara en sån snäll kille från början.

Men jag skulle inte försöka bygga ett förhållande på det där. Jag håller med om att det är otrohet. Man gör inte så bakom sin partners rygg, och att han inte ens kan svara när du konfronterar honom är bara dåligt.

Vill han vara med dig, då räcker det med bara dig! Då behöver han inte någon annan att flirta med och runka i cam för.

Jag hoppas att det går bra för dig, vad du än tar dig till! Det är säkerligen inte lätt att vara i din sist!

Sänder styrkekramar mot ditt håll!

Mvh,
Jossan                         Medarbetare på Svenska Hamsterföreningen.ifokus

Madde
11/21/12, 12:38 AM
#2

Oj, oj, oj vad jag känner igen mig.

Jag har råkat ut för exakt samma sak. Min dåvarande pojkvän började flirta med andra tjejer efter ca 6 månader, skulle helt plötsligt hälsa på sitt ex osv.

Jag kom på honom då han råkade glömma stänga ner det på datorn och visade upp mina bevis mot ett blånekande.

Till slut så erkände han och sa att han aldrig skulle göra om det.

3 gånger kom jag på honom allt som allt och lika myckt blånekande de andra 2 gångerna.

Vi fortsatte leva ihop men all min tillit till honom var som bortblåst. Jag har nog aldrig mått så dåligt i hela mitt liv. Att inte kunna lita på sin partner och att bli svartsjuk är fruktansvärt.

Han gjorde slut efter 3,5 år och nu 1,5 år senare så inser han vad han har gjort och ångrar sig.  Men det är TYVÄRR inte ömsesdigt. Kan aldrig mer lita på honom på det viset. Vi är vänner men inget mer.

När han gjorde slut började jag leva och kunna ta mig ifrån allt skit.

Så idag mår jag rätt bra och hoppas på att hitta en pojkvän i framtiden.

Sen hur du ska göra kan bara du avgöra. Det handlar om att du måste kunna förlåta det han har gjort. Kan du inte det är det nog inte så mycket att göra än att gå vidare.

Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

lintor
11/21/12, 9:17 AM
#3

Ja, det är som att se två olika personligheter… man tror att dem ska bättra sig. vissa kanske gör det? men med den erfarenhet av killar jag har så känns det som att killar aldrig ändrar sig… det klistras fast framför ögonen och du blir irriterad och ledsen, han har sagt att det varit jävligt dumt, att han inte förstod vad han tänkte på.. samtidigt så känns det som lögner, kärlek är en jobbig bit, som lyckas på nått vis ta sig in i kroppen och hjärtat.  sakta och säkert tar isär en inifrån.. samtidigt som man är så kär och älskar personens närhet! att vara ensam är starkt, vet inte om jag är det? man känner sig så svag.. blind av kärlek.

kramar!

PogoPedagog
11/21/12, 9:36 AM
#4

För min den skulle inte dte att han haft websex vara något större problem, jag ser det som en slags onani och det tycker jag man har rätt till i ett förhållande. Det där med att han sagt till en tjej att han önsklade att hon fanns i Sverige kan bara vara tomma ord som gjorde honom upphetsad i studen. Man får försöka prata om vart gränserna går för otrohet tidigt i förhållanden tror jag så behöver inte sådant här bli ett problem.

Däremot att han är så misstänksam och vill kontrollera hur du beter dig är ett   problem. Han måste jobba på sin självkänsla så att han vågar tro på att du faktiskt vill vara med bara honom.

Jag tror, men kan så klart inte veta, att han inte vill såra dig och utifrån det du skrivit om hur han beter sig mot dig till vardags bortsett från svartsjukan verkan han ändå vara en ganska bra kille. Ni får prata mycket om det här, vad som är otrohet för er och att du inte vill att han ska skryta för sina vänner om sådant.

lintor
11/21/12, 9:42 AM
#5

Där fick jag något att tänka till på, tack så mycket! då jag är en tjej som tänker  väldigt mycket(tyvärr i negativa banor), så blir jag så tacksam när människor kommer med bra tips, och hur man ska se på saker och ting. fortsätt kom med era åsikter, om vad ni tycker är okej och inte okej, om jag kan göra nått för att förbättra situationen,vad jag ska ställa för krav på honom eller om man ska skita i killen, eller satsa. allting är tacksamt!

kramar

Honestyisdead
11/21/12, 10:02 AM
#6

Att han inte litar på dig tror jag grundar sig i att han själv vet att han gör fel, han är skyldig till svek och då tror man lättare det samma om andra.
Jag hade inte kunnat vara med någon som fläker ut sig i webcam och önskar att andra tjejer var hos honom.

Annons:
ooja
11/21/12, 11:15 AM
#7

Du vill antagligen inte hör det här men gör slut. Jag har gått igenom samma sak och det förstör bara dig ännu mer. Förtroendet är bortblåst men man klamrar sig fast för man så gärna vill tro på det dom säger. Men det man egentligen gör är att lura sig själv och sänker sig själv ännu mer. Du förtjänar bättre!

Och som du har jag äntligen träffat den perfekta skulle-aldrig-kunna-vara-otrogen-killen nu som tycker jag är bäst i världen. Kan tänka mig hur hemskt det måste vara att nåt sånt där skulle komma fram. Jag skulle personligen inte kunna tro det var sant och känna mig mer bedragen än någonsin just för att det är så oväntat och jag klassar det absolut som otrohet men skulle nog tyvärr ha lättare att förlåta det.

Hoppas det löser sig för dig!

[dynamitella]
11/21/12, 3:45 PM
#8

Det räcker för mig att han fläkte ut sig i webcam. Jag hade klippt banden där och aldrig mer pratat med honom.

Jag kanske är gammalmodig, men fy så äckligt att göra så när man är i ett förhållande.

Du förtjänar bättre.

Honestyisdead
11/21/12, 3:48 PM
#9

#4 Själv ser jag onani som något man gör ensam(egentid), inte med eller framför andra.

[malda]
11/21/12, 8:39 PM
#10

Även jag har råkat ut för mer eller mindre samma sak. Gång efter gång (med samma kille), alltid efter förtvivlan, gråt och "ånger". Jag har insett att jag skulle gått efter första, möjligen andra (när man ser att det faktiskt upprepas trost löften), gången. Jag har fortfarande men efter detta förhållandet.

Man väljer själv hur man vill göra. Mitt råd är nog att utan tvekan gå efter andra gången, om man väljer att ge honom en chans till. Den där första chansen är upp till var och en om man vill ge. Men stanna absolut inte om det händer en andra, tredje eller sjuttonde gång! Du kommer bli så trasig, det är i princip garanterat.

viktoria91
11/21/12, 10:45 PM
#11

#9 Endast med sin partner isåfall. ;)

Honestyisdead
11/21/12, 10:53 PM
#12

#11 Av någon anledning ser jag inte det om onani längre då. :)

viktoria91
11/21/12, 10:57 PM
#13

#12 Menade mest att ska man onanera med någon så ska det ju vara ens partner. ^^ Kan hålla med, onani är mer privat.

Annons:
Honestyisdead
11/21/12, 10:59 PM
#14

#13 Ja, absolut inte med en främling, även om det "bara" är i webcam eller tele eller i text.

viktoria91
11/21/12, 11:03 PM
#15

#14 Lika fel i cam eller nåt annat!

PogoPedagog
11/22/12, 9:59 AM
#16

#9 Ja, det var det jag menade med att man måste prata om det tidigt. För vissa är det otrohet, för vissa helt opersonligt och de ser personen på andra sidan kameran mest som en film/bild och inte en riktig person.

Själv skulle jag  kanske oxå tycka att det var lite obehagligt om min pojkvän ägnade sig åt sånt men å andra sidan vill jag att han ska vara nöjd och det känns egentligen inte värre än om han skulle titta på porr för min del. Däremot om det var samma person om och om igen skulle det kännas värre, känner att det är svårt att argumentera för sådant här för det är ju enbart känslor. Det som är OK för en person är ett fruktansvärt svek för en annan. Finns ju inget rätt eller fel, bara om man kommit överens om en sak innan i så fall.

Gur4m1
11/22/12, 11:35 AM
#17

Psycho kille, dumpa :)

Jag tycker att killar får runka etc. Detta verkar vara en sådan grej för honom men att ta det till cam och chatta med dem är att gå för långt…

Den här killen säger _vad som helst_ för att få fram sin vilja. Han har en guld-tunga och han kan bara svara "vet ej" när du frågar saker för han har faktiskt inga bra svar…

Nä, kom till rätta med att din kille runkar och raggar med främlingar på nätet eller gör slut. Du kommer aldrig att kunna veta säkert/få honom att sluta.

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

Upp till toppen
Annons: