Annons:
Etikettpsykologi
Läst 1993 ggr
[Qimsid]
11/24/12, 3:17 PM

Paranoid på distans..

Ok, ska försöka göra inlägget så kort som möjligt men ändå få med allt.

Jag har en pojkvän som är dubbelt så gammal som mig, han och jag är väldigt tighta och vi träffades på internet via deviantART. Jag älskar honom över allt annat, jag kan komma till honom om saker blir alltför jobbigt här i Sverige. Dessutom är jag deprimerad och bor "hemma", mamma flyttade äntligen ifrån min pappa som mentalt förstört mig under hela min uppväxt, har ingen kontakt med honom nu. Mamma är van vid liv i lyx så hon tog mig aldrig ifrån honom för hon tyckte inte hon hade råd med lägenhet… Jag pluggar nu distans, har i princip inga vänner för jag inte orkar och jag tar mig sällan ut på stan.. tycker inte direkt om att beblandas med folk heller, är en ensamvarg. Men…

Har varit tillsammans med min pojkvän i 3 år ungefär. Jag åker dit ungefär var tredje månad och över vintern/julen. Nu hände det nyligen att jag fått mens och mådde skitdåligt under några dagar och han är så van vid att jag är på skype hela tiden. Mamma hade frågat om jag kunde skjutsa henne till en av hennes vänner, så kortfattat fick jag sitta med på en middag med bekanta och vara skjuts eftersom att dom ville dricka och det tar ungefär 50 min att åka dit. Jag kom då inte hem förrän c:a 3 på natten och loggade inte in på Skype. Jag försökte prata i telefon med min kille men han bara "ja eller hur, du va på middag!" i princip, jag förstår inte hur han kan tänka sig att jag ska ljuga och han sa själv att i princip så vet han 99,9% att jag inte skulle göra något men han är paranoid. Nu är han på skype typ ibland och jag dör inombords för jag tycker han är så egoistisk och jag blir helt förstörd. Börjar kräkas och må skitdåligt (förvärrad Bulimi, vet inte hur fan den har kunnat komma tillbaka igen… fyfan) JAg vet ju själv att jag inte gjort något och när jag försöker skriva på skype bara skriver han typ "jag sitter och plågar mig själv" och sen skriver jag inget mer för han vill ju inte skriva… jag skriver godnatt men sen när han går så skriver han ingenting.

Hur tänker en person med paranoia egentligen? Vad ska jag göra????? Hur ska jag tampas med honom??? :( JAg kommer ju tillbaka den 3:e December men jag är så himla orolig nu för att det här fortfarande ska vara kvar och det förstör mig så mycket, jag mår ju själv inte bra! Han säger själv att det är bättre när jag är med honom, men.. jag kan ändå inte hjälpa att vara orolig för helt skumma scenarion som jag egentligen vet inte kommer ske… Jag antar att för honom är jag allt för han umgås inte heller med människor och han säger alltid att det enda han gör att vänta på att jag ska komma tillbaka när jag är i Sverige o pluggar o jobbar…

Kan nån hjälpa mig, få mig att förstå hur jag ska tampas med det här. Ska jag strunta i att va där på Skype och låta honom muttra tills jag kommer tillbaka… han vill ju inte förstå hur mycket jag än förklarar att jag aldrig skulle göra något mot honom, och han vet ju det!

Annons:
PogoPedagog
11/24/12, 7:09 PM
#1

"Ska jag strunta i att va där på Skype och låta honom muttra tills jag kommer tillbaka… han vill ju inte förstå hur mycket jag än förklarar att jag aldrig skulle göra något mot honom, och han vet ju det!"

Ja det tycker jag faktiskt du kan gör aom det inte går att resonera med honom. Lyssnar han på dig och respekterar dig i vanliga fall? Eller är det vanligt att han inte tror dig?  Du måste ju få leva ett liv och kan ju inte sitta och passa på honom dygnet runt.

[Qimsid]
11/24/12, 10:44 PM
#2

Ja han lyssnar absolut på mig annars, det är bara två gånger han varit såhär. En gång när jag sagt att jag gått på promenad med en annan kille, vilket jag kan förstå honom för. Han tycker inte om att jag är med andra killar och det är jag inte heller. Han hindrar mig absolut inte från att vara med tjejvänner eller familj eller dylikt.  Just nu pratar han, men märks att det är lite spänt. Jag har struntat i o prata med honom men varit där för honom hela tiden, nu va det han som tog första steget så det är bara då jag svarar honom. Det är riktigt frustrerande för han och jag är så tajta… det blir bara så svårt när han gör så här och jag själv mår dåligt samtidigt… försöker ta mig ur den onda cirkeln och just nu hjälper han mig inte speciellt bra…

Maria
11/25/12, 8:08 AM
#3

Paranoid är väl fel ord. Han verkar snarare vara väldigt svartsjuk.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Gur4m1
11/25/12, 9:09 AM
#4

Svartsjuka. PAranoia är ett annat tillstånd :D MEn ja, han låter svartsjuk och de tär nog rätt normalt med tanke på att det är distansförhållande ni har och det är svårt att alltid känna sig tillräcklig eller närvarande. Tyvärr. Så åk dit som du planerat och så löser ni det där face to face :)

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

Upp till toppen
Annons: