Annons:
Etikettsorg
Läst 2542 ggr
ElinaPersson
2012-11-25 23:19

Hela mitt liv är förstört

Jag vet inte vart jag ska ta vägen… Efter 1½ år har min sambo gjort slut för att han inte vet vad han känner längre Gråter har gråtit i 26 timmar nu (han bestämde sig lördag natt när jag sov hemma hos familjen) och idag var jag och hämta alla mina saker bara för att komma ifrån så fort som möjligt men jag vill inget hellre än att vara med honom!!! Gråter

Hade även fått praktik nyss (haft jättesvårt att få jobb i Sthlm) och bara hunnit jobba 1 vecka, den fick jag ringa och säga upp idag eftersom jag blir illa tvungen att flytta hem till familjen igen, kommer få bo i garaget på grund av mina katter och familjen har allergi…

Helt plötsligt har jag förlorat den person jag ville spendera livet med, jag förlora en praktik som skulle leda till anställning, katterna förlora sitt hem och trygghet samt sin "pappa" som dom älskar massor…

Jag är helt uppriven, kan inte fokusera på något annat nu utan att tårarna sprutar Gråter

S*KungsgardenCats Origin of Zakouma
S*KungsgardenCats Qiss Me Prince Milo

Annons:
Honestyisdead
2012-11-25 23:21
#1

Usch :(

Vet inte vad jag ska skriva. Men skickar styrkekramar till dig.

dextrosol
2012-11-25 23:26
#2

Usch vad tråkigt, speciellt när du hade hittat praktik och allt, hoppas du får hjälp av din familj och dina vänner att samla dig efter något sånt här, kan inte vara lätt :(

Har aldrig varit i någon relation och upplevt något sådant, men du kan alltid skicka ett PM om du känner för att prata ut.

Fridaaaa
2012-11-25 23:58
#3

Jobbigt :(

kram

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Roamer
2012-11-26 06:41
#4

Även ovan de mörkaste av moln skiner ännu solen. Låt det komma tårar när det känns som det behövs så kommer du upp på fötter snabbare. Hoppas det löser sig för dig.

ChristineL
2012-11-26 10:26
#5

Jag har kompis som just nu är med om samma sak. Dom bor fortfarande ihop men hon letar egen lägenhet för fullt, vilket inte är lätt i gbg heller. Hon har ett jobb hon inte vet om hon får ha kvar efter nyår och dom har katter och hundar tillsammans.

Mitt tips till dig är att prata med dina vänner och familj, dom kommer stötta dig och finnas där! Prata mycket dom och umgås mycket, gör saker som bara du vill göra, sörj det som varit, det är tillåtet att gråta. och det är framförallt tillåtet att skratta när du känner för det. Allt kommer att bli, till och med bättre än vad det har varit!

ElinaPersson
2012-11-26 11:51
#6

#1 Tack, det behövs :/ sover knappt om nätterna och minsta ansträngning och tanke på de som hänt gör att jag gråter.. #2 Min familj är toppen, dock har jag inga vänner jag umgås med, sambon var min bästa vän :( #3 Tack #4 Tack, man försöker tänka på de lilla positiva som finns men man önskar inget hellre att han ångrar sig :/ #5 Det är jobbigt när djuren hamnar i kläm med katterna är mina och socialen tycker att jag bör lämna bort dom ett tag när jag söker bidrag bara för att det inte är en lämplig orsak att inte bo hemma (familjen är tokallergisk) idioter om du kallar mig, ingen sympati alls… Har inga vänner heller som sagt, kommer få sitta hemma och rulla tummar och älta allting själv… Usch :'( Natten har vart katastrof, gråtit och gråtit tills jag somna av utmattning… Katterna har legat som klister vid mina fötter så dom är den trygghet och sällskap jag har just nu… Dock känner jag ingen motivation att ens kliva ur sängen :/

S*KungsgardenCats Origin of Zakouma
S*KungsgardenCats Qiss Me Prince Milo

Annons:
[Emma--]
2012-11-26 12:34
#7

Skickar lite styrkekramar!

ElinaPersson
2012-11-26 14:05
#8

#7 Tack!

S*KungsgardenCats Origin of Zakouma
S*KungsgardenCats Qiss Me Prince Milo

medmänniska
2012-11-26 14:33
#9

Kan du prata med din fd sambo? Det låter lite diffust att han "inte vet vad han känner"  Kan han inte ge en förklaring till varför han känner som han gör?

Kanske ni kan följas till någon samtalsterapi. Även om han bestämt sig för att göra slut kan det ju vara bra för att bena ut vad han känner eller inte känner, tänker jag.

[Tuulikki]
2012-11-27 18:32
#10

Om din fd sambo har någonstans att ta vägen kanske du kan ha lägenheten ett tag, och söka lgh under tiden. Med så du iaf får vara med dina katter? :/

MASSA styrkekramar!!

Monsva
2012-11-27 18:52
#11

Hej!

Att det kommer att bli bättre med tiden är ingen tröst för dig just nu, det förstår jag. Du skriver att du inte har några vänner, då tycker jag i stället du ska "utnyttja" de fantastiska människor som finns här på i fokus. Finns fler sajter en denna du kan skriva på, tex ensamhet i fokus, svåra tider i fokus m.fl

Det är ju det som är bearbetning av sorger och förluster, att prata/skriva, älta det som hänt och hur man mår. Och gråta förstås, tillåta sig att må dåligt en tid.

Det finns så mycket klokskap och medkännande människor här på iFokus, som verkligen bryr sig med hjärtat!

Kram till dig.

ElinaPersson
2012-11-29 00:08
#12

Jag har lyckats prata med honom och stötta honom i hans tänkande, försökt ge kloka råd och få honom att verkligen känna efter vad HAN vill… Om det var saker runt omkring som påverkat hans beslut och han helt enkelt gjorde slut för att kunna känna efter ordentligt..

Vi träffades över en fika och jag kunde knappast hålla mig från gråt, han ställde sig upp direkt och krama mig och börja gråta själv, han kände sig som en fullkomlig idiot…

Men så åkte jag hem, vi gav varandra kramar och sa att vi skulle höras av, att han skulle få tänka lite och känna efter..

Idag så har vi smsat en hel del och han ringde mig sedan för att säga att han VILL vara med mig men att de vore bra att prova distans igen (vilket funka jättebra i 1 år)… Sen ville han inte säga så mycket mer för han ska komma på söndag och prata mer öga mot öga, vad han tänkt och exakt hur han känner…

Det känns skönt för min del, för mina känslor är fortfarande desamma som för 1½ år sedan men jag kommer behöva en del kärlek och omtänksamhet nu i början för att veta att han är seriös och ärlig med sina känslor..

Längtar till söndag, jag saknar honom otroligt och att få hålla om honom gör hela kroppen lättare… Nu är det bara hoppas på solsken i framtiden och mer kommunikation från hans sida! Glad

S*KungsgardenCats Origin of Zakouma
S*KungsgardenCats Qiss Me Prince Milo

Upp till toppen
Annons: