Annons:
Etikettkänslor
Läst 3055 ggr
elevation
2012-11-28 15:56

Ska jag berätta det eller inte?

Gillar en kille på jobbet. Vi är ganska bra vänner, även fast han har sagt ett flertal gånger att han är attraherad av mig och vill ligga. I början när vi träffades så sa han att han inte ville ha något förhållande då han nyligen gjort slut med någon. Helt okej med mig då.
Men nu verkar det som att jag (lite motvilligt) har fått känslor för honom. Han kan påverka mitt humör jättemycket, och om jag inte brydde mig om honom skulle det väl aldrig ske? Jag kan även bli riktigt svartsjuk om jag ser honom med någon annan tjej. Har lite svårt att tyda vad dom känslorna betyder!

Frågan är, ska jag säga det till honom? Brukar tänka att när det gäller sådana saker så är det bara att göra det, man skulle nog ångra sig mer om man inte gjorde det för tänk om han skulle känna likadant? Men är osäker på det och vill inte att han ska försvinna.
Eller ska jag bara hålla det inom mig, eftersom jag är ganska säker på att han inte känner samma sak?
Om jag säger någonting så kanske han försvinner helt. Det skulle jag inte heller vilja.

Annons:
Piggelina7
2012-11-28 16:02
#1

Hur länge var det sedan han sa att han inte ville ha något förhållande? Det låter ju som att han "bara" vill ha en sexuell relation med dig isåfall.  Är det något du kan tänka dig att nöja dig med sex?

elevation
2012-11-28 16:15
#2

#1 Det var 1,5 år sedan iofs. Men vi har liksom lämnat det så bara. Och nu gör det mig bara ledsen på något sätt att han bara vill det, så nej det skulle jag inte nöja mig med, skulle inte må bra utav det.

EmelieGustavsson
2012-11-28 21:21
#3

det du kan göra är ju att fråga honom rätt ut om du vågar, vore nog bäst :)

Roamer
2012-11-29 08:17
#4

Betänk vad som händer om ni beslutar er och försöka och sen ifall det går dåligt. Ifall du tycker det är jobbigt nu så ifall du faller helt för honom och ni sedan gör slut så kommer det kännas mycket mer sen att se honom med andra. Det kan bli så att ditt jobb blir ett fängelse och vill du söka dig därifrån för det blir för jobbigt att gå dit och träffa honom? Å andra sidan kan det ju också bli riktigt bra men vill du jobba på samma ställe som den du delar livet med? Frågor du bör ha svar på innan du går vidare.

Gur4m1
2012-11-29 08:53
#5

Han vill ligga, du börjar prata om känslor….
Kvinnor är fårn venus män är från Mars.

Testa att tyda de than säger som det hanf aktiskt säger: inga relationer, han vill KNULLA dig. Kravlöst.
DU börjar snacka om känslor, för att känslor krävs för att ha sex med honom, eller för att du börjat inbilla dig att du ska få in honom i en relation?

Jag skulle sätta på, om jag var attraherad och ta det för vad det är.
Vi tjejer (och många killar) är duktiga på att se/höra det vi vill.

JAg ser, utofrån det du skriver, att du enbart blir besviken. Men du kan alltid prata med honom. Fråga om han möjligen kan ha ett större intressse för dig än sex. Men det finns många där ute som sällan ens funderar på att ha en relation med någon de inte haft sex med…till att börja med.

Jag skulle aldrig lbi tillsammans med någon innan jag testat "the goods". Lycka till! Om du nu verkligen börjat få känslor för honom.

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

VeronicaKahlbäck
2012-11-29 09:32
#6

Just att det är en arbetskamrat skulle vara mitt enda frågetecken, har alltid undvikit den typen av relationen, vilket har varit minst sagt svårt vid några tillfällen.. Har däremot träffat en del när vi inte längre vart på samma arbetsplats.
Frågan för mej skulle vara hur mycket just det jobbet är värt och om jag skulle kunna söka mej till något annat ställe om det verkligen körde ihop sej.

Annars går jag efter att aldrig behöva ångra att jag inte gjort något, för mej handlar livet om att chansa..

Jag själv är väl typen som måste arbetas lite på för att få in i en relation och vill då inte dömma ut honom av enbart din text :)

/ Veronica, sajtvärd för Iller.iFokus

Annons:
Jenahbella
2012-11-29 13:56
#7

kör på bara :) 
jag tycker alla jämt är så oroliga för vad som ska hända och inte :)
kör på bara, de finns alltid nya vägar och genvägar som dyker upp om de skulle gå på ett sätt som man inte tänkt :)
Lev livet! lev i nuet :)

elevation
2012-11-29 19:29
#8

Jag är egentligen inte den här känsliga typen, långt ifrån. Har svårt att falla för killar, tycker det är jobbigt att vara i ett förhållande och när det är krävande, har aldrig träffat någon som jag står ut med, jag är en sån människa som behöver vara lite ifred. Men jag har upptäckt att jag gillar att vara med honom, att han hör av sig till mig ofta är bara trevligt och jag blir glad utav det (i vanliga fall klarar jag inte av sånt, blir jätteirriterad)

Tycker inte att det är jobbigt att träffa gamla pojkvänner eller se dem med nya tjejer, men jag har plötsligt blivit svartsjuk när det gäller honom.

Jag skulle ju helst vilja att han såg något mer i mig, någonting annat än bara någon han vill ligga med. Men om han inte gör det så är det ju bara att acceptera, jag kan ju inte påverka det.

Det är nog så att man ser/hör lite vad man vill, för jag tycker att han har blivit lite annorlunda, han erbjuder sig att hjälpa mig med saker, beter sig annorlunda, föreslår att vi ska hitta på saker, säger saker som "vad söt du är" när jag gör någonting osv.

Svårt det där. Jag skulle kunna säga det till honom, men undrar om det kanske skulle vara ett misstag, och att det är bättre att bara lämna det som det är.

VeronicaKahlbäck
2012-11-30 09:55
#9

#8 Jag tycker du kan det som det är, hitta på saker med karln och se vart det leder! Om du vill undvika "sexfällan" så är det väl bara att dra gränsen före ligga.
Försök att inte annalysera, vet att det kan vara supersvårt när man är intresserad men det brukar bara vara sjukt jobbigt för än själv.
Jag brukar skälla ut mej själv i huvudet (haha) och ha något annat jag kan börja tänka på, något som man kan "fastna" lite i, för mej kan det exempelvis vara hur jag skulle vilja göra om vardagsrummet :P

/ Veronica, sajtvärd för Iller.iFokus

elevation
2012-12-01 21:58
#10

Varje gång jag ser honom blir jag bara mer och mer säker på att jag har känslor för honom. Det är inte bara att jag är attraherad av honom fysiskt, det är alla små egenheter och saker som gör honom till honom som är så himla charmiga, har svårt att ens låta bli att titta på honom. Jag är körd!

jtm
2012-12-01 23:09
#11

Tycker du ska testa, för risken finna att du kommer ångra dig om du inte tog reda på vart det kunde leda! Börja umgås med han, ge han små vinkar, se om du får nått tillbaka och så. Läskigt? javisst, men du vet aldrig vart det kan leda :) Lycka till.

Upp till toppen
Annons: