Annons:
Etikettsex
Läst 2744 ggr
Gia91an
12/1/12, 7:17 PM

Sexlust borta-hos båda!

Har ett superbra förhållande med min fästman. Har varit tillsammans i två år och typ fyra månader och vi bor ihop. Vi är 21 och 23 år gammla.

Vi pluggar på heltid, har en underbar lägenhet, fina djur, bra rutiner med nyttig mat och mycket träning. Inga ekonomiska problem. Båda friska.

Men helt okåta. Ingen lust att ha sex. Varken jag eller han.

Och jag håller på att bli galen. Jag vill ha sex, men kroppen är inte med på noterna. Likadant med sambon.

Vi kan bli lite småsugna, men jag får liksom inte med kroppen och då vill jag inte alls. Jag är annars väldigt sexuell så jag känner mig lite lost och vill verkligen ha tillbaka lusten.

Det är inte på något sätt att vi är trötta på varandra. Jag är bara inte sugen, inte att ha sex med någon annan heller för den delen. Inte ens mig själv. Grrrr!

Det känns som att vi är ett "gift gammalt par". Och det känns inte riktigt okej att vara osugna i 20-årsåldern.

Min man är den absolut sexigaste mannen jag vet. Och han tycker samma om mig. Så det är inte det.

Vad fan kan man göra? Jag blir jättefrustrerad över att inte vilja ha sex. Min hjärna vill, men inte kroppen. Och Mannen är likadan. Finns det något man kan äta som höjer? Ja eller något?

Annons:
Zofia89
12/1/12, 8:10 PM
#1

Vi har lite samma problem här =( Det går lite i vågor… Men har märkt att om det är så att t.ex. min sambo är sugen men inte jag så försöker jag mitt bästa iaf, det brukar trigga lusten igen! Känns ju kanske dumt att ställa upp för den andra om man själv inte vill men vi har märkt att om man gör det så blir man mer sugen sen =)

Gia91an
12/1/12, 8:19 PM
#2

Jo så har vi gjort, absolut! Men det hjälper inte. Och nu är det liksom på stadiet där vi inte ens vill göra så liksom. Det känns inte kul!

Annars är jag helt med på att ställa upp för den andra! ;)

Zofia89
12/1/12, 8:28 PM
#3

synd att det har gått så :( vet inte riktigt annat man kan äta för att höja sexlusten förutom det traditionella…

Vittvin gör susen för mig, det kanske du kan testa? ;)

pyromanen
12/1/12, 8:32 PM
#4

Eller så bestämmer ni er för att det är OK med en svacka. Vintermörker och vardagstristess finns, gilla läget och släpp kraven (från er själva) en begränsad period.  Kanske har ni kommit till läget där första förälskelsen övergår i "vardagskärlek"?. Om ni lyckas släppa missnöjeskänslan, gläds åt det som är bra och känner att ni duger även i en svacka (fast det förstås är mycket tråkigare i svackor än när det är hett) då tror jag ni kan ha jättebra chans att bli sugna på att leka lite igen.  Tror det är jättevanligt med perioder med svackor och perioder med nytändningar i längre relationer.

[RadioMG]
12/1/12, 8:32 PM
#5

Gör inget, det kommer.. Kan vara att ni tänker på saker omedvetet som gör att suget har försvunnit, stress i det undanskymda.

Gia91an
12/1/12, 8:33 PM
#6

Skall absolut testa vittvin, men har bara rödvin hemma just nu! Funkar rödvin? xDD

Vilket är det traditionella?

Jag känner mig så TRÅKIG när jag inte vill ha sex, känns liksom inte som jag. Karln är lika förvirrad han…

Har funderat på om jag har ngn vitaminbrist. Precis börjat på LCHF. Men mannen äter kolhydrater till det jag gör så han äter ju ganska normalt liksom.

Har även funderat på att gå och sola eller något och se om det funkar, tror jag är lite vinterdepp liksom för att jag får för lite sol typ. Som ljusterapi?

Har funderat på rosenrot från apoteket, men vet inte om det funkar?

Annons:
Zofia89
12/1/12, 8:41 PM
#7

Sägs att rödvin funkar och inte vitt, jag är tvärtom :D

Det traditionella är väl skaldjur, mörk choklad, champagne, vanilj, selleri, sparris, muskot, kaffe/te, chili, aminosyran L-arginin (finns i nötter, kött, fisk & frön) och i vitlök men var försiktig ifall du lätt får gaser i magen, då kanske det inte är så kul ;)

Var försiktit med att äta bönor, örter & linser =)

Zofia89
12/1/12, 8:41 PM
#8

Man hittar ganska mycket på google också om vad man ska äta =)

Gia91an
12/1/12, 8:46 PM
#9

Höhö, jag har supermage och har gått på diet ett år. Med kål linser och bönor. Blir inte gasig alls. :)

Mycket av det där äter jag faktiskt! Så det kanske inte är effektivt på mig :O

Zofia89
12/1/12, 10:33 PM
#10

Mmm… tyvärr kan man ju inte säga att samma funkar för alla =(

[Devya]
12/1/12, 11:07 PM
#11

Jag och min sambo hade också en sådan period då vi flyttade ihop. Då försvann sexlusten för oss båda två av någon konstig anledning. Vi hade sex en gång i månaden och efter det var vi nöjda länge efteråt.

Man kände ju sig lite konstig och tråkig då man inte hade sex oftare men vi accepterade att det bara var så och såg ingen orsak till att börja stressa.

_MorganLeFay_
12/1/12, 11:30 PM
#12

Mat som innehåller zink ska tydligen få igång sexlusten. ^^ nu kan jag inte räkna upp olika förslag för jag håller som inte koll på det sådär jätte bra. XD men t.e.x jordgubbar innehåller zink. ^^
Om det är så att du tar p-piller så kan det vara en anledning till minskad sexlust också. ^^

Gia91an
12/2/12, 12:01 AM
#13

12# Har p-stav sen ett år tillbaka så tror inte det!

4-5# såg verkligen inte era svar förrän nu!

Jo alltså, nyförälskade har vi inte varit på ett tag. Det lunkar liksom på i en trevlig vardag typ! Stress är möjligt att det är. men det känns inte så.

Svacka är det ju definitivt. Och den kommer antagligen att gå över till slut. Men det är bara lite tråkigt liksom.

Vi är ju liksom nöjda ändå med oss som par och så, fast vi inte har sex. Men jag saknar det bara… :)

Annons:
Zofia89
12/2/12, 8:29 AM
#14

Ja, det är tråkigt när man vill men inte får med kroppen, man blir väldigt frustrerad och det är svårt att gilla läget…

Jag använder nuvaring och hade problem med ekonomin ganska nyss så var tvungen att vara utan ring ett par månader då jag inte hade råd att köpa dem… Men det måste jag säga, svackan var nog förbi vid första ägglossningen :D Då var det sambon som inte orkade mer =P Till slut blev det ju ganska frustrerande och så men efter det har det varit betydligt bättre =P

Gur4m1
12/2/12, 9:00 AM
#15

Sånt där går i vågor, märker man när man börjat ha längre relationer, tycker jag :) ÄR nog olika för människor men jag tror många överdriver hur bra och statiska deras relationer är…på sexfronten :) Även om det säkerligen finns folk som ständigt är kåta från födseln till graven. JAg vet bara att jag inte är sådan.

Ibland har man helt enkelt fokus på annat och jag ser det som en trygghet att vara med någon som är attraktiv men man värderar dem för mer än enbart sex…de tillför en mer saker i livet. Sånt här är nog värre för de relationer där sexet är det främsta och enda gemensamma kittet :P

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

Gur4m1
12/2/12, 9:06 AM
#16

Alltås om en vill ha massa sex och den andre inte- då ser jag ett problem. Men ni har alltås båda två minskad sexlust, men du verkar jaga efter den? Vad händer då? Du får sexlust men din karl då? :D

Så länge ni kommunicerar och båd aär på samma våglängd, se rjag inte problemet- så länge det inte håller i sig. Man kan ju alltid gå och kolla upp sig :) MAn kan ju vara sjuk osv. Speciellt om du går på dieter och i tränar mycket osv. Då tänker jag brist på vitaminer, som du själv verkar fundera på. Men kan ju va något annat också. Bara mräkligt att det skulle drabba er båda samtidigt- medan en "svacka" vore mer anturlig. Haft ensammma svackor (skitjobbigt när partnern vill men inte jag, eller jag vill och inte han), och gemensamma i min relation. De gemensamma känns skönt för då är vi överrens "vill du ha sex, nej, du är okej med det? Ja". Inget att stressa över om man ser till helheten. Mycke jobb, plugg, annat som man pysslar med just då.

Ni är unga så jag förstår att skalan från sexlust 100% till 10% är en chock. MEn så länge det inte äre tt problem för ER så….:) Omtanken och gemenskapen finns kvar mellan er? :D

Mindre sex, mer gräl, mannen mer borta hemifrån, man är hemma samtidigt men vet knappt vad den andre gör nu för tiden- det…det är dåliga tecken :>

Ni framsåtr inte som sådana utifrån det du beskriver. Ni verar båda ändå nöjda? :)

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

Gia91an
12/2/12, 9:49 AM
#17

16#

Ja men precis. Vi har liksom inte några problem annars. Båda är nöjda. Bara inte kåta.

Vi spenderar 90 % av dygnen tillsammans. Och är nöjda med det.

Hade det bara varit jag som hade en lågperiod hade ju han kunnat få sitt ändå. Men ingen av oss är sugna, så det är inte ett sådant problem heller.

Är inte ett dugg orolig för förhållandet på något sätt.

Jo jag känner mig lite stressad när jag inte vill. Vill ju gärna ha sex. Har varit väldigt översexuell i mitt liv och trivs med det så känner mig bara så borta nu. Jag antar att det kommer igen, men ja.

Dieter och vitaminbrist kan det ju vara. Men samtidigt så tvivlar jag det då hela förra året åt jag en egen diet som drog ner på alla kolhydrater, förutom de från frukt och grönsaker. Jag åt alltså kött och grönsaker, men lite fett. Funkade jättebra.

Men stod still efter att ha gått ner 20 cm runt magen så började med LCHF nu för två veckor sen. Äter alltså fortfarande massa nyttigheter, men lite mer fett.

oh-la
12/2/12, 11:51 AM
#18

det låter precis som det jag får av hormonpiller. man vill liksom i tanken, men kroppen är inte med på det alls, och det rinner liksom ut i sanden. nu är det ju svårare med sig som har stav, men hur kan du  vara säker på att det inte är den? för mig kom det smygande. åt yasmine det sista, och märkte att lusten försvann smygande. när jag ätit dom i något halvår, 9 månader, var lusten definitivt borta. hade det så i ytterligare något halvår innan jag blev så deppig över det hela att jag slutade äta dem. minskad sexlust är en ganska vanlig biverkning på typ alla preventivmedel med hormoner i.

Gia91an
12/2/12, 11:54 AM
#19

18# Mycket möjligt att det är den. Men jag har haft p-stav ändå i 4 år. Just denna har suttit i ett år. :) Men jo visst är det möjligt!

Det är så tråkigt att inte vilja!

oh-la
12/2/12, 12:00 PM
#20

#19, fruktansvärt! framför allt om man går från att älska sex till att inte kunna, för kroppen vill liksom inte vara med på noterna.

Annons:
Gia91an
12/2/12, 12:02 PM
#21

20# Jo men precis! Å sen blir jag liksom orolig för att nått ska vara fel på OSS. Men jag vet ju att vi har det jättebra samtidigt. Schizofrent!

PogoPedagog
12/2/12, 1:54 PM
#22

Jag tycker väl egentligen oxå att ni inte har ett problem. På samma gång vet jag hur frustrerande dte är att vilja ha sexlust. Är gravid nu och hornmoner och fysiska problemr gör att jag inte har alls samma lust som innan, det gör mig galen!

Mina tips för ökad lust är:

Bestäm att ni inte får ha sex på t.ex två veckor, inte ens ta på varandra. Man blir genast sugen bara för att man vet att man inte får. Dessutom blir man sugen på att reta den andre med t.ex kläder man vet den gillar osv.

Eller tvärt om, bestäm att ni ska ha sex varannan dag en period. Sex ger ju ibland sexlust. Gör fint i sovrummet med tända ljus och massera varandra så det inte bara blir tråkigt slentriansex då.

Känns ju fel att tipsa om alkohol men jag måste hålla med de andra om att det hjälper ibland. Dessutom gör det att man blir mindre blyg och då kan man passa på att ha ett prat om vad man egentligen gillar mest och minst i sängen, vad man skulle vilja prova för nytt och liknande.

Sen kanske det inte är ett problem i längden när man kommit över den första paniken över att man inte har sex längre. Jag tycker jag läser ganska ofta om folk som varit i låååånga relationer och inte haft sex på år och dagar men som är jättelyckliga ändå. Om man bara vågar stanna kvar i relationen som den är kanske man kommer till den insikten att sex inte var det viktigaste.

Gia91an
12/3/12, 7:57 PM
#23

Vitt vin is the shit! ;)

Zofia89
12/3/12, 8:45 PM
#24

haha coolt! Flört

Fridaaaa
12/3/12, 9:27 PM
#25

#23 Haha så det hjälpte :P Synd att det innehåller mycket kalorier då ;)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Gia91an
12/3/12, 9:31 PM
#26

25# meeeen inte nämna kalorier nuuu! xDD Hur mycket då btw? :O

Hmm… fast det jobbade vi nog bort… Mohahaha ;)

Fridaaaa
12/3/12, 9:32 PM
#27

#26 Haha inte en aning, jag dricker inte vin alls så :P
Ja sant, ni får ligga i hårt hihi ;D

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
Honestyisdead
12/3/12, 9:52 PM
#28

Kalorier i alkoholhaltiga drycker. Vill man ha kalorisnålaste alternativet är torrt vitt vin.

[Emma--]
12/3/12, 11:03 PM
#29

Har inte läst alla svar men en sak jag tänkte på att man bör inte låta det bli ett måste att det ska leda till sex. Alltså när man försöker bli sugna så blir det förstås inte roligt varje gång kropparna inte hänger med vilket gör att man kanske blir mindre sugen att ens försöka bli sugen :P Så tror det är bra att inte ha det kravet så behöver det inte bli en besvikelse när det inte blir av. Tror sexförbud i början kan vara en bra idé. Bara vara nära varandra, massera varandras ryggar eller något.

Gia91an
12/3/12, 11:45 PM
#30

29# jo jag vet ju det. Det har inte varit ett måste innan heller. Utan det var mest jag som kände mig tråkig som inte ville typ. Men nu så verkar det ha lossnat!

[Yllhilda]
4/1/13, 11:26 PM
#31

Har ni testat den omvända versionen?
"No sex allowed"

Ni bestämmer er för att ni inte får ha sex med varandra eller ta på er själva under 6 månader. Få saker eggar upp som förbud.

Gia91an
4/1/13, 11:28 PM
#32

31# Jag tror vi testade det, men jag blev bara frustrerad ;)

Men som sagt, det har lossnat, och nu är det bättre än på länge! :)

[Yllhilda]
4/1/13, 11:49 PM
#33

Ah, det var roligt att höra! :D

Upp till toppen
Annons: