Annons:
Etikettförhållande
Läst 1562 ggr
MissDawes
12/3/12, 9:41 AM

Hur vårdar ni er relation med er partner?

Hur vårdar ni ert förhållande? Har ni inbokad bara-ni tid? Firar ni årsdagar eller annat? Försöker resa någonstans regelbundet?

Ni kanske gör något litet i vardagen? Om ni vet hur er partner vårdar er relation, vad gör hon/han?

Helt enkelt allt ni kan tänka er som stärker ett förhållande/kärleken!

Annons:
Fridaaaa
12/3/12, 10:36 AM
#1

Vi firar årsdagar, pysslar om varandra extra på alla hjärtans dag och även har våra kvällen fredagar och lördagar oftast :)

Han överraskar mig med olika saker ibland, har hemmakvällarna med mig osv :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Roamer
12/3/12, 12:49 PM
#2

Med små lappar som göms i kläderna eller väskan. Ett hett bad efter en arbetsdag och levande ljus samt kallt bubbelvin. Myskväll med mysmat a la ost och kex mm. En spontan massage eller kyssar på den nakna hud som råkar vara tillgänglig.

pyromanen
12/3/12, 2:47 PM
#3

Vi bestämmar "träff" minst en gång i veckan och har alltid nästa gång inbokat i våra almanackor. Träff innebär minst ½ dag bara vi och utan annat på programmet än umgänge. Det kanske låter konstigt att boka tid i almanackan när man bor ihop, men vi är båda såna som är väldigt bra på att fylla dygnens timmar med aktiviteter: jobb, egna företag vid sidan om, odlingar, 3 barn, hus med renoveringsbehov, bygger nytt uthus, aktiv i föreningar o.s.v.

Vardagskramar är viktiga och att prioritera kommunikation av hög kvalité.

Maria
12/3/12, 3:43 PM
#4

Efter att ha varit ihop i 32 år så är jag fortfarande väldigt förälskad i min man.

Vi tillbringar den flesta fritiden tillsammans och framförallt så har vi himla roligt ihop. Skrattar åt samma saker och har samma sjuka humor.

Det viktigaste är att prata med varandra. Både om stort och smått. kommunikation i ett förhållande är A och O. Då kan man lösa det mesta.

Vi brukar ha en gnälltimme på fredagar efter jobbet. Då öser vi ur oss veckans eventuella irriterande moment och så slipper vi prata och fundera på det mer under helgen.Skrattande

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

PogoPedagog
12/3/12, 4:04 PM
#5

Berättar för honom ofta hur glad jag är att jag får vara med honom och hur attraktiv jag tycker att han är osv. Jag frösöker även fixa lite små extrasaker ibland som att göra fin frukost åt honom, skriva någon lapp eller ge massage.

Liss
12/3/12, 9:24 PM
#6

Det blir vardagligen, kommentarer och handlingar på hur mycket vi uppskattar varandra. Impulsiva små kärleksförklaringar, ord som värmer, att avlösa varandra ifall den andra är trött. Att göra väldigt mycket tillsammans (laga mat, gå ut med hunden, tvätta, åka ner på stan, åka och träna, titta på film, ligga och mysa etc.) och att även ge varandra utrymme när det behövs.

Att respektera varandra helt enkelt och visa den starka kärleken vi har för varandra, som den känslan den är. Ömsesidigt givande och tagande. Göra små saker som värmer i den kalla vardagen.

Vi umgås i stort sätt hela tiden, som de studenter vi är. Vi har roligt ihop och vi diskuterar om saker, i stället för att bråka ifall vi har olika åsikter eller missförstår. Det är egentligen väldigt enkelt, bara man gör det enkelt själv.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Annons:
Afturelding
12/5/12, 9:46 PM
#7

Vi har bara tid tillsammans, jag läser på distans och sambon skriver c-uppsats. Vi går och lägger oss tidigt och pratar någon timme på kvällarna, och stressar inte upp på morgonen. Och så firar vi årsdagar, både då vi träffades och årsdagen av vår förlovning.

Och så alla småsaker, som att ställa fram frukost åt varandra, laga mat osv :)

/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se

Upp till toppen
Annons: