Annons:
Etikettfamilj
Läst 2116 ggr
skotty
12/8/12, 2:05 AM

Likheter

Jag är en salig blandning utav både min mamma och pappa, till både personligheten och utseendet. Någonting jag dock har undrat över är var mina ögon kommer ifrån. Pappa har färgen, men inte formen. Inte mamma heller, eller någon annan. Men så fick jag se en bild på min farfar för första gången alldeles nyss (fråga mig inte varför jag inte sett det innan) och det första jag såg när jag såg honom var mina ögon. Kul att ha någonting från honom, och så lyckades det vara det enda som jag själv gillar med mitt utseende. Brukar få flest komplimanger för dom också. Så det tackar jag farfar för. Tyvärr fick jag aldrig träffa honom då han dog 1970.

Vem är du lik? Skrattande

Annons:
[WickedAlly]
12/8/12, 2:16 AM
#1

Kul, tycker att det är häftigt att sånt kan hoppa över generationer :)

Jag är lik min pappa, och min farfar då antar jag för de var väldigt lika. Jag har ingenting från min mor alls, bara pappa på alla punkter.

skotty
12/8/12, 2:33 AM
#2

#1 Ja det tycker jag med :) Det var faktiskt lite speciellt att verkligen se mina ögon på han.. Haha, vet inte varför men ja.. Hehe

Jag är mest lik pappas sida, men har likheter från mamma, mormor och morfar också. Även morbror ^^ Riktig blandras, haha

Gur4m1
12/8/12, 8:54 AM
#3

Enligt min mors släkt är jag lik fars släkt och enligt min fars släkt är jag lik min mors släkt- de skyller på varandra och ingen vill kännas vid mina släktdrag ;) De flesta som känner min mor ser genast att jag är hennes dotter…MEN…jag och syrran hittade ett foto av min farmor i samma ålder sm jag var då, och vi är otroligt lika i ansiktet (uttryck, form, ögonbryn/ögon, mun, näsa). Men jag har aldrig träffat farmor och min pappa och faster blev förvånade när vi sa att jag är jättelik henne. Men så är de ju uppvuxna med henne som sin mamma och har en annan bild av henne. Men vi är jättelika i profil också av det jag sett.

Ag har samma kroppsbyggnad som min mormor. Får tacka henne för mina stora bröst (inte gigantiska men större än min syster som mer ärvt min fars kroppsbyggnad).

Att utseededrag hoppar över generationer vrkar rätt vanligt när jag ser till min närmaste närhet :) Min partner har sin morfars utseende och sjäv är jag ju lik farmor och mormor allra mest. Min syster är faktiskt inte lik någon av mina föräldrar rent så, men ser man till kusinerna så har de liknande drag och färger.

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

Namiko
12/8/12, 10:27 AM
#4

Till utseendet är jag väldigt lik min mamma, min äldsta syster har också hennes drag så som hon ser ut nu. Min andra syster har jag alltid trott hade sitt utseende efter pappa (blond med blå ögon och längre än oss andra som har brunt hår och bruna ögon) men senare har vi kommit fram till att hon är en nästan exakt kopia av mamma när hon var 25-30 :P

Så utseendemässigt är alla 3 lik mamma, men alla tre har mer av pappas personlighet. Tycker inte att någon av oss har några drag från mor- och farföräldrarna och vi är inte särskilt lika våra kusiner heller, bortsett från att min blonda syster och ena kusinen hade kunnat tas för enäggstvillingar när dom var små ifall kusinen haft blå ögon :P Nu är dom dock väldigt olika.

Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.

Afturelding
12/8/12, 11:41 AM
#5

Min mormor. Utan tvekan. Jag är mer lik mormor än vad min mor och morbror är. Det är något jag är rätt stolt över faktiskt, min mormor var en helt fantastisk människa, och tyvär gick hon bort för drygt två år sen i cancer.

Men kroppsformen har jag från pappas sida. Lång och gänglig ;)

/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se

oh-la
12/8/12, 12:01 PM
#6

jag är en kopia av min mamma, men har fått min pappas långa ben och armar :P till sättet ärjag inte lik någon, eller kanske en sån mix av allt att det blir helt annorlunda. mina syskon är mest lika mamma i sättet, eldiga och känsliga. jag är mer innesluten med mycket integritet, men ändå otroligt social, hjälpsam, och driven. när jag och mamma jobbade ihop en period kunde vi bli tagna för att vara varandra, och det gör mig inget. mamma är snygg som sjutton! :)

Annons:
ettlitetalias
12/8/12, 12:21 PM
#7

Jag har mammas kroppsform och hår på pricken, och pappas ansiktsdrag. Mammas näsa och skrattgropar dock. Färgmässigt är jag mitt emellan. Varm hud som lätt blir solbrun från mamma, men askblont hår och blågröna ögon efter pappa.

Jetaime
12/8/12, 12:32 PM
#8

Jag är inte direkt lik någon i min familj, mina syskon kan man se många likheter med släkten osv.. men jag har alltid varit lite udda där. Så jag vet inte riktigt.

LinaLj
12/8/12, 12:33 PM
#9

Jag är en kopia av min mamma (så pass att det har hänt att folk som känner min mamma men inte mig ibland stannar mig på stan och säger "Hej Ubbe!" innan de inser att det inte är hon)

Min mamma i sin tur är en kopia av sin mamma som i sin tur är en kopia av sin mamma. Tydligen har vi väldigt starka kvinnliga gener i vår släkt Skrattande. Hemma på väggen har jag tre fotografier hängande på väggen. det är konfirmationsbilder på mig, mamma och mormor och hade det inte varit för modeskillnader i håret så hade det kunnat vara bilder på tre trillingar.

Det enda jag har ärvt efter min pappa (tseende mässigt) är hans hy. Mamma blir brun som en pepparkaka så fort hon tittar på solen, jag blir röd som en kräfta och om jag är ute i för lite kläder på sommaren så bränner jag mig fortare än jag kan säga solkräm (tack för den pappa).

Däremot har jag fått pappas konstnärliga sida och hans längtan till naturen och landet. Jag har dessutom mina "tanke perioder" som mamma säger att pappa också hade.

Så utsidan mamma och insidan pappa Skrattande

[Emma--]
12/8/12, 12:33 PM
#10

Jag är en kopia av mamma mer eller mindre. Dock har jag tydligen typ pappas panna eller något haha. 
Nämen om man ser kort på mamma när hon var yngre så är jag extremt lik henne. 

Jag har även ärvt hennes skrattattack. Där man inte kan sluta skratta och skrattar tills jag gråter och knappt kan andas. :P

Till sättet vet jag inte om jag är direkt lik någon.

ChristineL
12/8/12, 12:36 PM
#11

Jag är delvis lik morfar och delvis lik min pappa, i sättet är jag definitivt lik min mamma, vi är lika envisa båda två och står fast vid vad vi säger, enda skillnaden är att jag är mer öppen för andra synsätt än vad hon är.

Jenahbella
12/8/12, 1:36 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#12

jag är väldgt lik min mamma till uteende :) 
Men till sättet min pappa :) 

på bilden e de jag till vänster och mamma till höger :)

Honestyisdead
12/9/12, 1:00 PM
#13

Jag är lik både mamma och morfar.

Annons:
mikkan01
12/9/12, 10:20 PM
#14

Är inte lik någon i släkten, har aldrig sett eller träffat min morfar så jag vet inte, men ingen i mammas släkt har någonsin hintat det så det tror jag inte. 

Brukar skoja om att jag är adopterad eftersom vi inte är lika alls haha Flört

~mikkan

Sarah
12/11/12, 10:42 AM
#15

Ser ut som min mamma och är lik pappa till sättet.

Upp till toppen
Annons: