Annons:
Etikettadoption
Läst 3775 ggr
Toxics
12/11/12, 10:58 PM

när slutar man räkna?

Ja, jag funderar på det här med att man räknar månader. När man blir tillsammans så räknar man ju månader och sen år. Och jag och min sambo har du varit tillsammans i 3 och ett halvt år den här månaden. Och jag har svårt att komma ihåg! Är jag en dålig människa? Alltså, jag håller såklart koll på att det är tre år. Men månaderna. Den 20 glömmer jag bort att säga grattis. Jag glömmer att vi firar då. Så när slutar man räkna? Borde jag försöka mer eller är det okej att jag glömmer?

~They say that "what does not kill you makes you stronger". i belive that if something is trying to kill you, it makes you angry.~

Annons:
Ratlings
12/11/12, 11:00 PM
#1

Jag och sambon har aldrig brytt oss om månader, utan ser bara år som något märkvärdigt. Glad

// Lise
When nothing goes right, go left!

Toxics
12/11/12, 11:05 PM
#2

1# ja, kanske borde man göra så! Lättare att minnas då! :-)

~They say that "what does not kill you makes you stronger". i belive that if something is trying to kill you, it makes you angry.~

MoaL
12/11/12, 11:05 PM
#3

Jag och min sambo har aldrig räknat något eller firat, vi har inte ens koll på något datum.

Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor

Ratlings
12/11/12, 11:13 PM
#4

#2 Ja jag tycker det iallafall, tycker inte månader är så speciellt märkvärdigt heller Tungan ute

// Lise
When nothing goes right, go left!

Toxics
12/11/12, 11:18 PM
#5

4# nej det kanske inte är så märkvärdigt. Men vi har alltid firat år och halvår. Och för att veta när det är halvår. Måste man nästan hålla koll på månaderna :-)

~They say that "what does not kill you makes you stronger". i belive that if something is trying to kill you, it makes you angry.~

ChristineL
12/11/12, 11:27 PM
#6

Man kan ju inte hålla på och fira varje månad! Nej, år är bra! =)

Annons:
Toxics
12/11/12, 11:28 PM
#7

Skönt att höra.! Puh! :-D

~They say that "what does not kill you makes you stronger". i belive that if something is trying to kill you, it makes you angry.~

[Devya]
12/12/12, 7:09 AM
#8

Firar bara år här. Inte kan man ju gå och börja räkna månaderna heller, sådant skulle jag inte orka med.

Jag och gubben min firar den dagen vi blev ihop och har sedan 2010 glömt att fira när vi förlova oss, varje år….Kom just på att vi glömde bort det den här gången också..

fruktgumman
12/12/12, 7:15 AM
#9

Efter ett halvår slutade vi fira varje månad. Sen blev det år. Men man minns ju ändå vilket datum vi träffades

Fridaaaa
12/12/12, 9:00 AM
#10

Jag kommer ihåg automatiskt då det är ett lätt datum hehe

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Aniara4
12/12/12, 10:16 AM
#11

Månader höll jag reda på första året. Jag vet ju att eftersom vi träffades på sommaren är det väl sådär 5½ år nu, men jag måste räkna efter för att veta exakt. Jag vet ju vilken dag vi blev ihop, eller på ett ungefär eftersom det är lite svårt att definiera var man ska dra gränsen.

Min man kommer i bästa fall ihåg bröllopsdagen. Vi har inte haft så många än så vi får väl se hur det går med tiden.

Niini
12/12/12, 12:32 PM
#12

Minns inte när vi slutade räkna. Men ännu efter drygt 8 år tillsammans kan vi sådär i förbifarten konstatera att det är vårt datum idag. Numera firar vi årsdag och förlovningsdag/bröllopsdag.

[Emma--]
12/12/12, 1:10 PM
#13

Räknade nog bara månader sådär i början innan man kunde fira 1 år. Men vi firade aldrig direkt förutom årsdagen. 

Nu måste jag sitta och räkna om jag ska veta månader :P

Det här året råkade t.o.m både jag och sambon glömma bort våran årsdag ;) haha. Det som var skönt var att båda glömde så inte bara en gjorde det. Vi tog igen firandet helgen efter och var ut och åt middag.

Annons:
JossanH
12/12/12, 2:04 PM
#14

Vi har varit tillsammans i 4,5 år men vi firar inte årsdagen då vi typ alltid glömmer bort det ;)

Sajtvärd på Iller.ifokus

pyromanen
12/12/12, 3:10 PM
#15

Räknar inte och firar inte

Honestyisdead
12/12/12, 4:13 PM
#16

Räknar år. Tror dock inte vi kommer fira något speciellt mer än att det är nyårsafton.

Afturelding
12/12/12, 9:47 PM
#17

Vi började glömma bort ganska frekvent för ett år sen, då hade vi varit tillsammans i 3½ år. Nu glömmer vi bort nästan varje månad, men vi försöker komma ihåg hel- och halvår ;) Halvåret är lätt att komma ihåg eftersom att det är annandagen.

/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se

Toxics
12/12/12, 9:53 PM
#18

Känns som att det är okej att jag glömmer, att döma av era svar iaf! :-)

~They say that "what does not kill you makes you stronger". i belive that if something is trying to kill you, it makes you angry.~

[WickedAlly]
12/12/12, 10:26 PM
#19

"Räknade" år när jag och min föredetta var tillsammans, har man varit tillsammans en längre tid så blir det tillslut lite tjatigt med månader :)

Carrolinline
12/13/12, 12:24 AM
#20

Vi firar årsdagen bara. Sen händer det att man ser vilken datum det är och kommer på att detta är ju vår dag, då brukar jag bara säga grattis till oss :)

Annons:
Anna
12/13/12, 1:37 AM
#21

Vi firade månader hela första året, men efter det har vi struntat i månaderna och bara firat årsdagen. :)

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

Gur4m1
12/13/12, 11:31 AM
#22

Jag missade faktiskt vårt 4 års-datum förr året. Min kille blev lite paff.  VI brukar dock sällan göra någon stor sak av "sånt". Vi har ingen speciell låt eller speciella datum egentligen. Är helt ärligt knappt att vi har ett speciellt datum för när vi blev tillsammans. Hur vet man det…exakt NÄR? Så vi kom överrens om ett datum bara, runt perioden när vi började dejta :> Haha…

Jag slutade räkna under mitt andra förhållande eller något :P När det är slut så är det slut oavsett hur många månade rleller år..och är vi ihop så är vi ihop…and all is good :>

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

fridaas
12/13/12, 12:57 PM
#23

Första halvåret räknade vi månader, men efter det har det inte blivit något. Försökte fira när vi varit tillsammans i ett år, men det slutade bara i bråk i slutänden.. får se hur det blir nu på nyår när vi har varit förlovade i ett år, tror inte det blir något "firande" då heller.

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

Upp till toppen
Annons: