Annons:
Etikettadoption
Läst 5811 ggr
Toxics
12/12/12, 10:16 AM

text i förlovningsring?

Ja! Jag och min sambo har varit förlovade i några år nu. Och när vi förlovade oss så visste vi inte vad vi skulle skriva i ringarna så vi skrev ingenting. Och nu var vi inne på smycka och ska köpa nya ringar för att de gamla är så slitna. Men då är ju frågan igen. Vad ska det stå i? Expediten som var där inne tyckte att det skulle stå ex "Jenny 20/8-09" Men är inte det ganska vanligt? Jag letar inspiration! Vad tycker ni? :-)

~They say that "what does not kill you makes you stronger". i belive that if something is trying to kill you, it makes you angry.~

Annons:
vinteralvan
12/12/12, 10:20 AM
#1

Vi har bara namn och datum i våra ringar.

ChristineL
12/12/12, 10:22 AM
#2

Du vet att du kan lämna in ringarna på putsning istället? ;) Så kan dom gravera in vad ni nu vill och ni slipper köpa nya ringar :)

I våra ringar står det bara namn och datum, i min vigselring ska jag lägga till ordet Always också.

Fridaaaa
12/12/12, 10:23 AM
#3

Vi har bara namn och datum i våra:)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Maria
12/12/12, 10:27 AM
#4

Vi har bara namn och datum i våra ringar.

Fast jag har två olika namn i mina för de graverade fel i vigselringen men jag tycker det är lite kulSkrattande

Sedan bytte vi ringar när vi hade silverbröllop (25 år) och där står det hans respektive mitt namn och XXV. Romerska siffrorna för 25.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

oh-la
12/12/12, 10:27 AM
#5

i förlovningsringen står hans namn i min, och mitt namn i hans och datum så klart. ville lämna plats i ringen så det finns möjlighet att lägga infler stenar, och valde därför att bara ha namn och datum.

Niini
12/12/12, 12:29 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Det klassiska är väl den andres namn samt datum vilket vi har :) I våra vigselringar rymdes det inte speciellt mycket p.g.a mina stenar så där står bara:

Annons:
Toxics
12/12/12, 1:28 PM
#7

Okej, ja det verkar vara vanligt. Men vad tror ni om ett evighetstecken? Ni vet en sån där liggande åtta. Alltså "Jenny 20/8-09 - "evighetstecken"" Kan det vara något? .

~They say that "what does not kill you makes you stronger". i belive that if something is trying to kill you, it makes you angry.~

Honestyisdead
12/12/12, 4:17 PM
#8

#7 Skriv det du känner för. Gillar du evighetstecknet så ha det.

Toxics
12/12/12, 5:38 PM
#9

8# ja :-D jag har funderat på det! :-)

~They say that "what does not kill you makes you stronger". i belive that if something is trying to kill you, it makes you angry.~

Afturelding
12/12/12, 9:45 PM
#10

Vi har bara namn, men vi funderar på att skriva något mer i vigselringarna.

/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se

Liss
12/13/12, 3:35 AM
#11

Vi har enbart datum än så länge. :)

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Upp till toppen
Annons: