Annons:
Etikettkriser
Läst 1096 ggr
Geru
12/21/12, 3:56 AM

Besviken

Världen har ju inte gått under:/ Vad är det här, de lovade ju!

Vad tror ni kommer ske idag;)?

“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”

-Stephen Hawking

Annons:
Maria
12/21/12, 8:41 AM
#1

Läste i GP att någon på Göteborgs universitet räknat om det till Julafton.Skrattande

Allvarligt talat så är det här lite kul tycker jag och helt obegripligt att det verkar vara så många som faktiskt tror på det.

Kanske inte i Sverige men på andra ställen.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Fridaaaa
12/21/12, 9:40 AM
#2

Äh de ändrar det där hela tiden.
Jag tror inte på det. Och NASA bland annat har gått ut med att det inte kommer ske, att det bara blir en omräkning på deras kalender :P

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Honestyisdead
12/21/12, 10:37 AM
#3

Som tur är vet vi mer idag än man gjorde då.

Wide Awake Dreamer
12/21/12, 1:13 PM
#4

Var inte alltför tvärsäker, dagen är ju inte slut än Flört

Men allvarligt talat, bortsett från att Maya-kalendern har blivit missförstådd och missrepresenterad av de som tror på detta så måste man ju först och främst fråga sig: varför i all sin dar skulle just Mayaindianernas kalender var så viktig och vad har vi för anledning att tro att just de skulle ha någon unik insikt om jordens framtid?

[Qimsid]
12/21/12, 3:35 PM
#5

Skulle vart kul om allt  gick under förutom sverige… *ego* (och liten del av skottland där jag är nu, haha)

Gur4m1
12/22/12, 12:09 PM
#6

MEd tanke på hur lång mayaindianernas kalender ÄR så undrar jag vad som fick folk att tolka att det var jordne sundergång. De, några tusen/flera århundraden innan, kund eju i princip hitta på vad som helst- "detta skerom några tusen år" :>

….om kalendern abra tog slut det datumet så var det kanske bara så att de lessnade och kanske insåg "Mayakulturen är rätt borta då…" :> eller "nä nu ble vjag trött i handen" eller bästa "oj, stenslagaren dog…av ålderdom!".

…inte orkat kolla upp den där Mayakalendern speciellt noga.

Alla religioner och kulturer, mer elle rmindre, har väl sina domedagsprofetior. Ragnarök etc….Verkar det någonsin speciellt vettigt? Vi vet ju alla att allt har ett slut, jag tvivlar dock på att just mänskligheten är närvarande som publik vid jordens undergång.

…jag är också lite besviken ;/

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

Annons:
Upp till toppen
Annons: