Annons:
Etikettförhållande
Läst 3299 ggr
[eeklund]
2012-12-21 10:54

Hur ofta??

Hur ofta träffar ni er partner och hur långt är det mellan er? :)

Jag träffar min pojkvän cirka 2 gånger/vecka och sover alltså över då.. eftersom vi bor i olika län och det är cirka 4 mil mellan oss så blir det väl inte så ofta. Och jag älskar att vara hemma, är en äkta hemma-tjej. Gillar inte att sova över heller då det inte är hemma, det är inte lika bekvämt att vara hos andra än hos en själv liksom.

Sen är det rätt nytt, varit tillsammans i en vecka bara, så vill inte spendera all min tid med han så vi tjatar ut varandra eller så. Vill gå långsamt fram och hinna sakna varandra och inse hur bra vi har det och så..
I mitt förra förhållande flyttade jag in hos mitt ex rätt snabbt och då försvann liksom spänningen lite kände jag, vill inte att det händer igen så långsamt framåt känns bättre.

Sen är jag otroligt självständig.. medan folk förklarar hur dom blir otroligt lycklig med någon så kan jag säga att jag redan var sjukt lycklig innan jag träffade han.. så mitt mål med partner är att ha någon att dela livet med, inte bli lycklig då jag redan är det i grunden. Iaf, så att vara ensam hemma är nåt jag är i behov av också.. gillar min ensamhet. Att gå för fort fram är inget för mig direkt och jag känner inget behov av att vara i hans närhet 24/7 då vi båda är arbetslösa och vi skulle väl ta varandra för givet då och tröttna på varandra, precis som man tröttnar på att vara med sina vänner 24/7.

Kände väl för att skriva av mig med :D, hehe…

Annons:
Fridaaaa
2012-12-21 10:56
#1

Är sambo så träffas varje dag :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

ChristineL
2012-12-21 11:03
#2

Vi är sambos så vi träffas varje dag, men vi umgås inte varje dag pga våra så olika arbetstider. Han arbetar kontorstid 7-16 och jag är för det mesta hemma från jobbet vid 23, lagom till han vill gå och lägga sig :P

[eeklund]
2012-12-21 11:04
#3

#1 Har ni jobb då antar jag? :) Då är det ju oftast en annan sak då man liksom inte ses varje minut av dygnet liksom..

Fridaaaa
2012-12-21 11:05
#4

#1 Nej jag studerar och han är bara vikarie på ett bussföretag.
Jag har en hel del hemstudie :) Så träffas mycket.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[fuzzygirl21]
2012-12-21 11:07
#5

Jag träffar min kille varje dag så underbart . Vi bor ihop och vi har varit ihop 1 år och 1 månad

Gur4m1
2012-12-21 11:10
#6

Varierar, haft perioder där vi inte setts på nån vecka eller två, då vi är bortresta (men även ibland bara för att vi har annat att göra- vi bor bara nån halv km från varandra), ibland ugås vi varje dag/natt under en vecka osv. Varierar, efter behov. Påverkas av dagsform, jobb, skola, annat socialt umgänge, egentid.

JAg undviker honom under tentaperioder för då är han ändå så stressad, kan kika förbi men de tär me r"hej, du lever, okej, hejdå" ;) och ibland är jag så trött efter jobben en veka så vi hörs mes bara över telefon eller han svänger förbi och säger hej. En kram osv.

Vi är båda perosner som gillar vår egentid så vi vill inte bo ihop ännu, trots att vi avrit ett par i flera år. Det är skönt när man bor nära och kan variera sig efter humör och lust.

2 gånge ri veckan med övernattning låter alldeles lagomt i mina öron, speciellt då ni är ett så nytt par. Tror du tänker rätt där, att man tar det långsamt så spänningen inte öfrsvinner för snabbt :) Egentid och självständighet är bra, men kan bli jobbigt om man är oense om hur ofta man ska ses. Ja goch min kille har rpatat mycket om det i början och nu vet vi båda att "int eumgås" betyder inte "brist av kärlek/omtanke". Det är bara helt enkelt ett starkt behov och vi ser det som kärlek att ge varandra det utrymmet :)

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

Annons:
Honestyisdead
2012-12-21 11:14
#7

Vi bor i samma stad med ett par kilometer mellan oss. Träffas 2-4 gånger i veckan beroende på hur han jobbar. Nu när han är långledig blir det mer.

[eeklund]
2012-12-21 11:35
#8

#6 Vi pratar nu över sms om hur allt är :). Jag trivs så bra som singel men nu har jag hittat nån som får mig att skratta, som överöser mig med komplimanger och så.. någon jag vill leva med. Så vi pratar just nu ut om mitt behov av att inte ses för ofta, för jag vill inte att vi ska tröttna på varandra som det lätt kan bli i början liksom som sagt..

Bara skönt att höra andras åsikter också :).

Fridaaaa
2012-12-21 11:37
#9

#8 När vi precis blev tillsammans så träffades vi dagligen i skolan, 2 sista året på gymnasiet. Dock hade vi skilda lektioner eftersom vi gick olika linjer utom svenska, religion och samhälle som just vi hade tillsammans.
Annars blev det helger :P Och via msn eller sms :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Jespersen
2012-12-21 12:33
#10

Vi är sambos nu så vi träffas varje dag. Jag är arbetslös nu men han kan däremot ha långa dagar på jobbet så vissa dagar ses vi inte så mycket. Han kör lastbil så vissa veckor ligger han ute ett par dagar också, så då ses vi ju inte alls dom dagarna.

Innan vi flyttade ihop hade vi distansförhållande och sågs dom helgerna jag var ledig (3/5 så 2-3 helger i månaden). I början tyckte jag att det var jätteskönt att ha distansförhållande, men efter ett par månader så började jag sakna honom så att det nästan gjorde ont i kroppen när vi inte var tillsammans.. Så det är skönt att vi bor ihop nu :)

Jojaton
2012-12-21 12:34
#11

vi bor ca 5 minuters gångväg ifrån varandra, men pga jobb och så så träffas vi mellan 5-1 dag i veckan ungefär. jag vill ha rätt mycket egentid, men det är ju trist när man inte KAN ses för att man inte har tid samtidigt liksom.

Johanna - Instagram

[eeklund]
2012-12-21 12:49
#12

#10 Ja, jag tror att det ibland kan bli så.. i början är det skönt att få vara själv och så.. men sen ju mer man börjar lära känna varandra djupare så blir det väl mer självklart att ses oftare och sådär :).

viktoria91
2012-12-21 13:00
#13

Sambos så vi träffas varje dag.

Annons:
Simuala
2012-12-21 15:16
#14

Vi ses varje dag, om jag inte är borta och jobbar. I början sågs vi väldigt ofta också, trots 20 mil enkel resväg och trots att jag inte kunde sova över.  Kär och galen tror jag att det kallas.

[Qimsid]
2012-12-21 15:21
#15

Distansförhållande, är med min kille ungefär 1-2 månader i taget, tillbaka i Sverige 3 mån sedan iväg igen. Jag är som du, självständig, och min kille också. Men vi saknar varandra så j*vla mycket när vi är borta. Han är den enda jag litar på och kan vända mig till. Han är mitt enda riktiga stöd i livet.

[eeklund]
2012-12-21 15:23
#16

#15 Åh, vart i världen bor han?

[Qimsid]
2012-12-21 15:31
#17

Skottland! Så jag är med honom nu!

Jag trivdes alltid bäst som ensamvarg och gör fortfarande, jag kan klara mig utan någon annan men när jag träffade honom som hade samma grund som mig så blev det som att våra självständigheter klashade och blev en. Nu kan vi knappt vara utan varandra längre. Så min självständighet är delad med honom, det känns lite som att jag kanske var halv från början utan att veta om det men nu är jag hel.

[eeklund]
2012-12-21 15:41
#18

#17 Kul! :) Är det fint där?

Jag känner som dig faktiskt.. jag klarar mig utan någon partner och kommer typ alltid göra, har inget behov så mina anledningar att ha partner är att hitta nån att leva med och inte hitta någon som gör mig lycklig för jag är ju redan lycklig :).
Får se hur det går med min pojkvän… allt kan hända på vägens gång :).

Honestyisdead
2012-12-21 15:45
#19

Men varför vill man hitta någon att leva med om det inte gör en lycklig?
Gör min perner mig inte lycklig eller lyckligare så skaffar jag inte en bara för att ha någon.

[Qimsid]
2012-12-21 15:49
#20

#18 Skulle jag bli ensam nu så skulle min sista prioritet vara en ny partner. Så ja, bara o ta dagen som den kommer ^^ Saknar lite o va helt ensam, för det är liksom jag.

Och nä, de hugger ner alla träd. Skottland är en dumpshit, många fattiga människor som blir ripped off av staten, husen är billigt byggda och i allmänhet tar de inte bra hand om sitt land. Måste komma en förändring snart. Jätte mycket droger som simmrar runt också.

Annons:
Letfors
2012-12-21 18:06
#21

Jag träffa min pojkvänn nästa varge dag, då vi går på samma skola, men olika klassa jag 3:an och han 2:an. Vi åker på samma bussar till och från skolan, sitter utan för klassrum, äter lunch tillsamman mm. Ses så klart mycket utan för skolan med.

Jag är som du bersriver en ensam varg, och gillar att ha tid för mig skälv. I början av vårt förhållade såg vi extermt, skolan och sen en massa timmar hämma( bor 10 min med mobbe/bil) det belv och är för mycket för mig. Anledingen till det är att han inte alls är en ensamvarg som jag, och att jag har mycket svårt att säga nej till folk, men vi lyckades att prata igenom det och nu ses vi lagom ofta, och det kännas otroligt bra!

//Anna Letfors

www.letfors.webb.se

[eeklund]
2012-12-21 19:14
#22

#19 För jag redan är lycklig utan han också? :P Jag mår ju bra av mig själv och är lycklig.. behöver ingen människa för att känna mig lycklig och glad så mitt mål med en partner är att hitta någon att ha roligt med och trivas med och dela hela livets händelser med :). Och jag har hittat han.. han överöser mig med komplimanger och han får mig att skratta och le hela tiden och vi båda är rak på sak och kan prata om allt och inget. Han är en sådan människa jag vill ha i mitt liv helt enkelt; en glad själ som jag vill dela livets händelser med! Alla har vi olika mål med våra relationer :). Hade han inte känts bra och hade vi inte passat så bra ihop hade jag inte haft han? Jag är kräsen när det kommer till partners, känns det inte bra med någon är jag inte med den :).

#20 Oj, det kan man inte tro om landet :S.

Honestyisdead
2012-12-21 20:46
#23

#22 alltså får han dig att må bra.

Clariiz
2012-12-21 22:35
#24

Vanligast mellan 3-4 dagar, men är vi lediga mycket kan det bli en hel vecka och har han mycket jobb och jag mycket i skolan så blir det lite mindre. Men minst 2 ggr/dagar iaf :)

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

[eeklund]
2012-12-21 23:01
#25

#23 Svårt det där då jag mådde bra innan han kom in i mitt liv med :p

[Loca Diaz]
2012-12-21 23:03
#26

Finns det bra buss/tågförbindelser tycker inte jag 4 mil är mkt :) Jag och min kille bor ihop (vi har eget hus, varit tsm i 2.5 år). Men han jobbar heltid och jag är arbetssökande. Vi äter ihop och ser kanske en film innan vi lägger oss men annars är han i sin verkstad eller så åker han skoter typ. Så vi umgås inte konstant. Men när vi inte bodde ihop träffades vi varje dag ändå (1 mil ifrån varandra) sov med varandra nästan jämt och första sommaren vi var tsm bodde jag nästan hos han och hans föräldrar hehe.

Honestyisdead
2012-12-21 23:04
#27

25 men att man mår bra som ensam hindrar ju inte att man kan må ännu bättre med rätt person?

Annons:
[eeklund]
2012-12-21 23:06
#28

#26 Pengamässigt kan det hindra tyvärr då vi båda är arbetslösa .. #27 helt rätt

[Loca Diaz]
2012-12-21 23:09
#29

#28 ja är det olika län finns det ju inte busskort för det heller väl :)

nettipletti
2012-12-22 00:51
#30

Är särbo.. Jag har barn sedan tidigare som fortfarande bor hemma hos mig. Men vi träffas lite då o då när det passar, (vi bor i samma stad) Mysig tid tillsammans är viktig =)

[eeklund]
2012-12-22 10:48
#31

#29 Jo, busskort finns men det är riktigt dyrt! En väg kostar 60kr ungefär :/ Har ett busskort som är laddat med 720kr nu men det går ju åt fort..

JustMySelf
2012-12-22 20:42
#32

Jag och min kille träffas ca 1-2 gånger i veckan, ibland sover vi tillsammans och ibland kanske bara tar en fika i stan eller något. Har ca 5 mil mellan oss, tar 1 timme kommunalt och ingen av oss har körkort.

Tycker det är ganska lagom att träffas som vi gör nu, även om jag såklart hoppas att vi flyttar ihop någon gång i framtiden. Jag går gymnasiet och han på universitetet, vi har båda egna fritidsintressen vi vill hinna med och en hel del plugg, så just nu är 1-2 gånger i veckan ganska lagom Glad

Liss
2012-12-22 22:21
#33

Förr, när vi hade distansförhållande - så sågs vi varje helg, när det funkade. Ibland jobbade han väldigt mycket och kunde inte komma på 1-2 månader. Sedan var han här nästan hela sin sommar-semester. Men så fort han kunde helt enkelt. Jag studerar hemma, på distans.

Nu bor vi ihop, han har flyttat till mig innan vi flyttar tillsammans till Sthlm. Så nu ses vi varenda dag, i vanliga fall. Om vi inte gör det, hörs vi varje dag i stället.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Upp till toppen
Annons: