Annons:
Etikettsex
Läst 5903 ggr
guldgossen
12/22/12, 5:20 PM

Prata under sex?

Min flickvän är expert på att prata en massa mitt under sexakten. Det är allt ifrån vad vi ska handla, vad som hände under gårdagen eller planer för nyår. Nu sist hade jag pratat med min mamma i telefon ganska länge. Sen när vi låg i sängen och det var som mysigast så ville hon veta vad morsan hade sagt. Jag sa väl lite kort men hon nöjde sig inte. Hon tyckte att vi pratat så länge (45 minuter) så då måste vi hunnit säga en massa saker.  Jag ville att vi skulle ta det senare men det ville inte hon, så vi pratade lite om det men då slaknade jag.

Då blev hon plötsligt irriterad och sa att jag inte tände på henne.

Ska man ligga och diskutera matnotor och allt annat vardagligt när man har sex? Gör flera det?

Annons:
[selfmurder]
12/22/12, 5:37 PM
#1

Låter väldigt jobbigt.

Be henne ta dom diskussionerna när ni inte har sex!

Mitt ex var duktig på att prata om sina ex och andra sexupplevelser mitt i akten.. inte heller så kul att höra!

regskylt
12/22/12, 5:45 PM
#2

Men ajdå vad jobbigt.. Förstår givetvis att du slaknade när hon ville prata om din mamma. men du får nog prata med henne om det att vardagliga saker kan ni prata om utanför sänghalmen. Om nu promt måste prata så kanske ni kan prata snusk istället?

Jag själv har problem att vilja prata när jag har sex men jag är ialla fall medveten om att det kan vara jobbigt så jag försöker låta bli och oftast så går det bra.

Ett tips: sätt på henne en ballgag eller liknande så kan hon inte prata Flört

Fridaaaa
12/22/12, 6:05 PM
#3

Låter jobbigt. 
Jag hade faktiskt inte kunnat ha sex om min partner hade pratat om sånt. Extremt avtändande faktiskt.
Är skillnad om man pratar snusk, sex osv, men inte vad man ska handla osv…

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[WickedAlly]
12/22/12, 6:47 PM
#4

Fråga henne om hon vill prova något nytt, rollspel eller något kanske kan få tyst på henne? :P
Tänkte att om man har närvaro nog att snacka om sin svärmor (!) så kanske man inte är helt tillfreds med sexlivet, eller så klarar hon inte att slappna av.

Är man avslappnad så hänger man sig åt den andre och åt sexandet, då har man ju inte riktigt tid att snacka om shopping och matlistor :)

Geru
12/22/12, 6:51 PM
#5

Jag skulle inte klara av det. Vardagssysslor och sånt har inget med sex att göra i min värld.

“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”

-Stephen Hawking

pyromanen
12/22/12, 8:16 PM
#6

Pratar man sånt är man ju inte närvarande i nuét - sexet - det som händer!? Vill hon missa det?

Tycker det låter mycket konstigt.

Annons:
Sarah
12/22/12, 8:19 PM
#7

Sjuuuuukt avtändande! Ogillar allt snack under sex.

noraa
12/22/12, 8:55 PM
#8

Det låter sjukt konstigt. som om hon inte är delaktig när ni har sex. lr som om hon har mkt att tänka på och faktiskt inte njuter. testa prata med henne om det.

[Qimsid]
12/22/12, 9:43 PM
#9

Måste också hålla med om att det är avtändande. Hon kan ju inte vilja ha sex typ? Har man sex ska man väl fokusera på att slappna av…

ChristineL
12/22/12, 11:06 PM
#10

Men vad skumt! Jag förstår om du blir avtänd. Prata med hur du känner, sådär ser inte kul sex ut för mig.

Maria
12/23/12, 8:15 AM
#11

HahahaSkrattande Ursäkta jag skrattar men hur kan man börja tänka på svärmor när man har sex????Skrattande

Frågan är om hon i själva verket egentligen bara vill kela.

Håller med om att det här behöver ni prata omFlört

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Honestyisdead
12/23/12, 11:11 AM
#12

Verkar som hon inte kan slappna av under sex. Det är något ni måste prata om.

[TheMiko]
12/27/12, 2:16 AM
#13

En till som skrattar… Sorry!

Måste var hur jobbigt som helst, tror aldrig jag hade kunnat genomföra något under en sådan diskussion. Jag hade nog satt mig ner och pratat med henne om det, hur du upplever det osv.

Annons:
Jespersen
12/27/12, 10:31 AM
#14

Usch, vad jobbigt! Jag blir avtänd av allt snack i sängen, det kan räcka att pojkvännen frågar om det är skönt så tappar jag fokus direkt.

Att prata om vardagliga grejer skulle absolut inte funka. Det känns ju snarare som att det är hon som har svårt att tända till om hon ligger och tänker på sånt.

Toxics
12/27/12, 3:56 PM
#15

14# Men det måste väll vara bra om han frågar om det är skönt?
Han kanske blir osäker och vill veta om han gör fel.

förlåt att jag l'gger mig ! =)

Och förlåt för OT TS.

~They say that "what does not kill you makes you stronger". i belive that if something is trying to kill you, it makes you angry.~

Jespersen
12/27/12, 5:47 PM
#16

#15 Nej, han märker ju att jag tycker det är skönt :) Tror han pratar mer för att avleda sig själv lite när det "blir för mycket". Tyvärr blir ju jag också avledd då ;)

Det är ju inget problem för mig direkt, men om jag hade fått bestämma så hade jag hellre vart utan prat och jag hade definitivt inte klarat prat som handlar om något helt annat.

[Tilde]
12/28/12, 12:41 AM
#17

Haha jag hade aldrig haft värsta konversationen under sex! Hur är det sexigt? Snarare avtändande… :P Man vill ju fokusera på stunden!

[Qimsid]
12/28/12, 1:28 AM
#18

Har svårt o komma som det är… för att inte om att Prata samtidigt, skulle stressa ihjäl mig.

nettipletti
12/28/12, 6:47 PM
#19

Herregud vad avtändande!!!

Förstår att du tappade lusten.. Men att hon sen anklade dig för att inte tända på henne… hmm… Nej tror inte hon gillar att ha sex =(

viktoria91
12/28/12, 8:32 PM
#20

Det enda snacket som är okej under sex är dirty talk.Cool

Annons:
drika
12/28/12, 10:24 PM
#21

hahaha…vem vill ha sex efetr snack om sin mamma? Säg åt henne att prata om allt som inte är sex EFTER sexet:)

Hälsningar

Fredrika

Upp till toppen
Annons: