Annons:
Etikettförhållande
Läst 1428 ggr
skogisarna
2012-12-25 19:44

jäkla relationer

Jag är så jäkla ledsen bär min särbo inte förstår mig när hans förbannade ex ringer och han lovar att säga att de ska höras sen när jag inte är där…

Hon kan inte släppa honom men han har ett behov av henne och hur ska jag kunna ha en relation med honom.

Det värker och skriker i mitt hjärta för jag vill ha han men någonstans så får jag inte vara delaktig i det han har med henne fast han säger att det inte är så.

Kan han ha rädslan för att våga släppa henne genom att sätta en gräns.

Vad ska jag göra?

Annons:
Mooniq
2012-12-25 19:51
#1

Packa hans eller dina grejer och avsluta… OM en partner inte är färdig med sina tidigare så kommer det att spricka förr eller senare ändå.. tyvärr!

har varit i denna sitsen några gånger i livet -inget kul alls, men när jag ser tillbaka så är det enda rätta att sätta ner foten och avsluta, i bästa fall så blir ingen bedragen.. livet kan vara så orättvist ibland.

Obestämd

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

skogisarna
2013-11-29 21:45
#2

Det höll inte och detta skapade en himla massa problem..

Gur4m1
2013-11-29 22:11
#3

Jag är vän med mitt ex, ringer honom ofta, han ringer även mig, ser inte det som ett tecken på att jag itne har "släppt mitt ex". En dle ebhöver detta för att där finns en väsnkap/relation de inte vill släppa- trots att de VET att DE aldrig kan ha en fungerande kärleksrelation.

Om du tillät deras relation så skulle han int ebehöva lova henne saker när du inte vet om det, han skulle inte smyga med det, han ska int ebehöva smyga med det- men du ska inte heller känna dig utestängd. Om du försöker se henne som en vän, (om än en tjej), och inser att de redan försökt vara ett par emn uppenbart inte fungerade, om de ville fortsätta med det- båda två- så skulle du inte finnas i bilden nu?

Det är mina tankar kring det hela. men nej, som ex kan man inte finnas där för sitt ex precis som under relationen, det måste finnas hänsyn och respekt för nya partners- men VÄNSKAP ex emellan… tro det eller ej, en del människor klarar av det utan att det msåte vara någon drama eller "olösta känslor" i bakgrunden. 

Det är exakt 6 år sedan jag och mitt ex gjorde slut, jag har en pojkvän sedan 5.5 år tillbaka. Han har en stadig relation sedan något år tillbaka, men vi har kontakt, ringer och pratar om _allt_.

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

Honestyisdead
2013-11-30 13:29
#4

2 synd, men tyvärr inte konstigt. Har man inte släppt sitt ex kommer man inte vidare.

Upp till toppen
Annons: