Annons:
Etikettkänslor
Läst 2064 ggr
Tintin82
12/26/12, 12:26 AM

Dejt!

Dum fråga men måste ställa den..en kille som jag vet lite vem det är och har pratat med på fb har frågat mig om en dejt jag är 30 och har inte varit på dejt eller haft förhållande på över 7 år och jag undrar helt enkelt vad innebär en dejt??har inte svarat honom än men en kille som frågar om en dejt vad förväntar han sig??

Annons:
[fuzzygirl21]
12/26/12, 12:31 AM
#1

Dejt kan innebära middag ute ,eller bio .eller hyra en film och laga mat hemma tillsammans. Det kan ju sluta med mys och sånt

ChristineL
12/26/12, 10:20 AM
#2

Det kan väl innebära i princip vad som helst där ni umgås :) Säg ja och njut av stunden! Vad har du att förlora? Glad

Honestyisdead
12/26/12, 12:23 PM
#3

Håller med christine :) Men eftersom ni inte känner varandra kan det vara bra att träffas på allmän plats.

ru4real
12/26/12, 1:21 PM
#4

Ta en fika först, inte lika allvarligt som t ex bio skulle jag tycka.

En dejt är en träff helt enkelt, man träffas, antingen för första gången om man haft kontakt via nätet eller så.

[fuzzygirl21]
12/26/12, 1:45 PM
#5

Första dejten hmm är det nått fel med att gå på bio då ? Jag har gjort det många gånger .

ru4real
12/26/12, 6:37 PM
#6

Absolut inte, men ibland kan det bli fel att gå på bio m ngn som man inte känner sådär jättebra, och det kan vara svårt att smita i förtid :)

Annons:
Sarah
12/26/12, 7:22 PM
#7

Bio som första dejt är ju helt värdelöst i mina ögon :) jag vill prata med en person jag träffar för första gången. Helst bara ta en öl, fika eller promenad. En av mina bättre första dejter var en promenad runt djurgården. Först skulle vi bara gå en kort sväng i det vackra vädret och sen ta en fika, men det slutade med att vi gick runt hela ön för att vi hade så trevligt.

Tintin82
12/28/12, 4:19 PM
#8

Har fortfarande inte kontaktat honom men en dejt kanske bara blir en dejt man vet inte men när jag skriver till honom ska jag förklara att jag varit den eviga singeln i 7år och är nybörjare på det eller ska jag ta det som om det är en kompis som jag ska ut och äta middag ned. Sedan nästa stund tänker jag: han är lite kortare än mig och bor några mil härifrån och jag trivs här där jag bor och egentligen är allt fel men när jag är och handlar så…han är en väldigt trevlig och rolig person och som min syster säger: gå på en dejt det innebär inte att det blir ni men DU har varit singel i 7 år…ja visst har hon rätt men ska jag skriva till honom att jag är ny på det hela eller ta det som det kommer??

ChristineL
12/28/12, 4:40 PM
#9

Nej, nej inte ska du behöva säga att du varit singel så länge, det finns ingen anledning alls, om det inte kommer på tal, då är det bara att säga som det är. men du får nog ta och svara honom snart så han inte tror att han blivit dissad ;) Längd och avstånd är mindre bekymmer, sånt löser sig!

Tintin82
12/28/12, 11:28 PM
#10

Så hur ska jag bestämma mig eller har jag redan bestämt mig då jag inte svarat honom än?? Eller är jag bara nervös??

nettipletti
12/29/12, 3:11 AM
#11

Ja du är nervös… Förstår dig..

Men klart du ska gå på dejt =)

Jättejobbigt innan… Kan du ha en tjejkompis hos dig kanske? Lite sånt "trams" innan… smink o kläder osv… sen får du ju se… du känner direkt om de e nån du vill träffa mer el inte…. Haha go girl… duuu bestämmer… bara ha kul =)

Sarah
12/29/12, 5:49 PM
#12

Nu gör du en för stor affär av det :) Säg ja, gå ut och ha trevligt och se hur det går. Ring och svara ja och boka en dag samtidigt :) Finns ingen som helst anledning att börja ursäkta dig med att du varit singel osv, vad vill du ha fram av det? Ursäkta om du är dålig på att gå på dejt? Totalt onödigt att måla sig själv sämre än man är. Förmodligen är du jättetrevlig att gå ut med även om du är lite ovan :) Dra inte på det längre, då dissar du honom på ett ganska otrevligt sätt. Det där med några dagars väntan hit och dit är bara skit. Vill du gå så ring genast och säg det! Sen att han är kort och bor en bit bort… so what?

Upp till toppen
Annons: