Annons:
Etikettleva-tillsammans
Läst 5578 ggr
Toxics
12/28/12, 8:29 PM

Tycker någon annan är fin.

Hej!

Jag fick en fundering här om dagen när jag träffade några bekanta på stan när vi hade varit på mellandagsrea.

vi pratade om allt mellan himmel och jord. Och sen såg jag en fin tjej, och uttryckte då till min sambo att hon var fin och han instämde. Och då vart min vän väldigt förvånad över att jag tyckte det var helt okej att han tyckte att andra var fina.
Hon menade att hon håller sin karl vid sig och kan bli sur bara över att han tittar på någon annan .

finns det någon mer som känner så?

Jag tycker att det inte vore mänskligt om han inte tyckte att någon annan i hela världen var fin, förutom jag.

Klart att han får tycka att andra är fina, eller?
Har jag helt fel i det här?

nu menar jag ju inte att det är okej för min sambo om han verkligen spanar in andra tjejer. =)

~They say that "what does not kill you makes you stronger". i belive that if something is trying to kill you, it makes you angry.~

Annons:
viktoria91
12/28/12, 8:31 PM
#1

Stor skillnad på att tycka att någon ser bra ut och vilja ragga upp någon. Klart jag kan tycka att andra män är fina utom sambo men jag går inte runt och ger dem mitt mobilnummer för det!

Grodan
12/28/12, 8:33 PM
#2

Beror väl på hur man har det med självförtroende och självkänsla. Är man osäker och behöver mycket bekräftelse klarar man ev inte att ens partner tycker att andra är fina…Tungan ute


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Toxics
12/28/12, 8:33 PM
#3

1# Nej men det var lite det jag menade!
Det är väll helt okej att tycka att någon är fin?
Jag kan tycka att tex en tjej jag ser är väldigt vacker. och jag tycker att det är helt okej om han tycker det också .

~They say that "what does not kill you makes you stronger". i belive that if something is trying to kill you, it makes you angry.~

Piggelina7
12/28/12, 8:35 PM
#4

Ja det är klart att man tycker att andra än sin partner också kan se bra ut. Men det kanske inte är så kul om ens partner går och säger det till en hela tiden som han ser någon "vilken snygg tjej som går där" osv. Men självklart förstår jag ju att han ser snygga tjejer på stan eller vart som helst liksom att jag ser killar som ser bra ut.

viktoria91
12/28/12, 8:36 PM
#5

Tror som #2 att mkt hänger på självkänslan och självförtroendet, kanske även vad man varit med om innan. Men då får man jobba med det istället för att det ska gå ut över ens partner.

Toxics
12/28/12, 8:38 PM
#6

Jo det är klart att han inte uttrycker sig så. men om jag ser en fin tjej som jag tycker är fin ser jag ingenting konstigt i att han också tycker det.

men jag skulle å adnra sidan aldrig säga till min sambo "kola där vilken fin kille!" Det finns inte ens på kartan.

~They say that "what does not kill you makes you stronger". i belive that if something is trying to kill you, it makes you angry.~

Annons:
viktoria91
12/28/12, 8:40 PM
#7

#6 Fast kan den ena säga att någon är fin ska den andra också kunna göra det annars är det en väldig dubbelmoral!

Toxics
12/28/12, 8:41 PM
#8

7# ja klart att jag KAN säga. Men jag vill inte.

men om han skulle säga till mig typ "den där killen ser väll bra ut" Så skulle jag svara ärligt om jag tyckte det.

jag har inte påstått att jag eller han inte får/kan säga något. Så vaddå dubbelmoral?

~They say that "what does not kill you makes you stronger". i belive that if something is trying to kill you, it makes you angry.~

viktoria91
12/28/12, 8:57 PM
#9

#8 Du skrev i inlägg 6 att du aldrig skulle säga till din sambo "kolla där vilken fin kille".

Toxics
12/28/12, 8:58 PM
#10

9# Jag skulle inte säga det nej. på samma sätt som han inte skulle utbrista det mot en tjej.

Men han kan hålla me dom jag säger att en tjej är fin på samma sätt som jag kan hålla med om han skulle säga att en kille är fin.

Ingen dubbelmoral där.

~They say that "what does not kill you makes you stronger". i belive that if something is trying to kill you, it makes you angry.~

viktoria91
12/28/12, 9:01 PM
#11

#10 Förstod det som att din sambo skulle bli sur om du sa något om att andra killar ser bra ut.

tuffevictor
12/28/12, 9:02 PM
#12

Man får tycka att någon annan är fin tydligen. Och hålla med om den andre säger det också. Men att spontant själv säga det är tydligen fel. Hmm..

Toxics
12/28/12, 9:03 PM
#13

11# nej det skulle han nog inte, jag har aldrig provat.

~They say that "what does not kill you makes you stronger". i belive that if something is trying to kill you, it makes you angry.~

Annons:
Maria
12/28/12, 9:11 PM
#14

Men jisses. Det är klart att man kan tycka andra män/kvinnor är vackra eller ser bra ut oavsett kön och visst ska man kunna säga det.

Vänta bara tills ni blir äldre…då vimlar det av unga skönheterSkrattande

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Toxics
12/28/12, 9:12 PM
#15

14# Jo klart att det finns. Men jag vet inte om jag skulle uttrycka det till min sambo om det var en man. Av respekt för hans självkänsla.

Men om han säger det och jag håller med så är de en annan femma ! :D

~They say that "what does not kill you makes you stronger". i belive that if something is trying to kill you, it makes you angry.~

viktoria91
12/28/12, 9:13 PM
#16

#13 Gör det. ;)

#14 Vilken tur att man föredrar några år äldre män. =P

ChristineL
12/28/12, 9:24 PM
#17

Klart att får titta på andra och tycka de är fina, ser bra ut eller whatever, finns ingen anledning att bli sur och svartsjuk över det. Inte som att han hoppar i säng med varenda snygg tjej han ser :P

drika
12/28/12, 10:27 PM
#18

jag har nog själv sagt att vissa tjejer är så himla vackra eller ser bra ut och frågat om han instämmer..man måste ju tycka det? en del människor är ju verkligen vackra, inget fel med det. Sen så är spana in fel, men att säga att nån är vacker är ju inte direkt samma enligt mig..

Hälsningar

Fredrika

[TheMiko]
12/29/12, 12:27 AM
#19

Både jag och min man kan kommentera andras utseende till varandra tycker inte det är något att hänga upp sig på.

nettipletti
12/29/12, 2:51 AM
#20

Spontant känner jag att det är ok att säga att någon ser bra ut är attraktiv etc… Det hade dock blivit jobbigt om man (jag) fick höra det om alla andra och aldrig jag själv :/ Och inte sådär varje dag typ… Men såklart att man måste inse att det finns de som är mycket snyggare/finare kroppar osv… än en själv, men man får aldrig glömma kärleken man har till sin partner… Finns ju en anledning att just vi blev ett par…. =)

Annons:
Maria
12/29/12, 8:45 AM
#21

#20 Man glömmer väl inte kärleken man har till sin partner för att man tycker någon annan är snygg?

Jag tycker Johnny Depp är bland det vackraste jag sett t.ex och min man vet om att jag "trånar"Skrattande

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

pyromanen
12/29/12, 9:52 AM
#22

Självklart är andra fina! (och snygga, vackra, sexiga, läckra o.s.v.) oavsett kön. Skulle alldrig få för mig att ta illa upp om mannen sa nånting sånt och jag säger också sånt när jag menar det. annat vore att ljuga eller "självcensur".

F ö så får du inte Johnny Depp för sig själv bumbleboo Skrattande. Ibland när min man har precis lagomt lång skägg så liknar han desstom Tungan ute.

Timbuktu är en annan favorit. Och det har jag visst uttryckt så tydligt att min lilla son har sagt att jag ska få en affish med honom på min födelsedag Skrattande

Gur4m1
12/29/12, 10:48 AM
#23

Brukar sitta och fråga "är hon fin, jag tycker hon är fin, tycker du?" :D När jag ser film med min kille, eller då vi  åker tåg etc. Så jämför vi våra smaker osv- vi har helt olika smaker då det kommer till tjejer men rätt lika när det kommer till män. Notera då att vi båda är 110% heterosexuella.

Jag skulle oroa mig mer om min kille "klickar" med en annan tjej än att han tycker att någon är attraktiv, rent fysiskt. För som sagt…vill/tror /förväntar man sig att en kille ska enbart ha ögon för flickvännen får man nog peta ut deras ögon.

TS: din tjejkompis då? Har hon enbart ögon för sin kille…HELT ärligt= hon tycker inte att NÅGON annan man är attraktiv?
Sen kan ajg förstå att det är jobbigt om man har en kille som inte kan bete sig, ty blir helt knäsvag och GLOR och nästan låter tungan hänga ut när de ser en pangbrud. Det är mest bara pinsamt :P Och jag gillar nog inte om killen hela tiden ska kommentera "hon är snygg, fy satan va snygg , kabam!!" hela tidne man går på stan :) mhm…

MEn realitycheck på er som inte tycker att man kan attraheras av andra bara för att man är i en relation. Okej att man tycker att man kan ha hänsynen att inte fläka ut det men… hej drömvärld.

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

Toxics
12/29/12, 11:18 AM
#24

23# Ja hon vill gärna påstå att hon inte kollar alls på andra män. Hon säger att hon inte är intresserad för att alla är så fula i jämförelse med sin karl. (?) Och det är lite det jag tror, att det är helt naturligt att finna ändra människor fina utan att ha någon som helst intresse.

~They say that "what does not kill you makes you stronger". i belive that if something is trying to kill you, it makes you angry.~

Gur4m1
12/29/12, 11:23 AM
#25

#24 min kalr är det vackraste jag vet, helt ärligt (har också en jhonny depp när han sparar ut sitt piratskägg ;) ) men jag tittar, oj oj vad jag tittar på andra män. :D

Din väninna är helt enkelt antingen nykär och nyss mött sin kille eller så är hon den där 1 på miljonen, eller så är hon inte riiiiiktigt ärlig vare sig mot dig eller sig själv :>

Du är iallafall inte helt fel ute, de flesta, vågar jag nästan påstå, fungerar som du och din kille.

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

[eeklund]
12/29/12, 12:41 PM
#26

Jag tycker fortfarande att mitt ex ser bra ut :P Jag tycker två av mina grannar ser bra ut. Betyder det att jag vill gå och ligga med mitt ex eller att jag vill ligga med alla jag tycker är fina som jag ser dagligen? Nej. Eller att jag ens vill inleda nåt med dom fina människorna här på jorden? Nej :P. Om jag tyckte bara min pojkvän är den finaste på denna jord så kommer jag ju aldrig attrahera mig till någon ny OM det tar slut.. vad tragiskt :D.

Såklart man tycker andra är fina och söta och vackra :). Fullt normalt..

Sweelin
12/29/12, 6:46 PM
#27

jag är likadan! Jag sitter rätt ofta och säger att andra tjejer och ibland killar är fina, men främst tjejer.

Jag kan liksom säga "Gud vad fin hon är! otroligt söt tjej! Visst är hon?" och min kille svarar "Ja det tycker jag väl", och sen jag "Vadå väl? Hon är bedårande!!" Flört

Jag ser inga problem med det Glad

Va lycklig och gör andra lyckliga<3

Annons:
Sarah
12/29/12, 10:02 PM
#28

Jag tittar, min kille tittar, jag flirtar, min kille flirtar. Vi har kul och litar på varandra.

pistenbully
12/30/12, 12:03 AM
#29

Att kolla på människor är helt normalt och inget jag varken vill eller kan förbjuda min sambo att låta bli, dessutom kollar jag ju själv ;-) Däremot handlar det om hur han sköter det. Står han och dreglar över en tjej när hon går förbi skulle jag absolut inte bli glad, kollar han däremot och tänker för sig själv att det tjejen var väldigt fin skulle jag inte bli sur och det är inte heller något jag kan förbjuda honom, som sagt var. Alla tycker ju olika, man får väl diskutera om sådant i ett förhållande, vad som är acceptabelt.

[Devya]
12/30/12, 10:36 AM
#30

Min kille får titta om han vill och jag tittar också om jag så vill. Jag brukar kommentera om jag ser en vacker tjej på tv eller på stan men även om jag ser en fin kille, dock bara på tv i sådana fall.

Jag tycker inte om att prata om hur fina andra killar om de finns för nära inpå. Inte för att jag tror att min kille skulle ta illa upp men för att jag vill bara inte. Det känns inte riktigt rätt av någon orsak jag inte kan förklara. Kanske för att min kille brukar inte kommentera spontant om en tjej på stan är vacker. Det måste finnas en viss ömsesidighet och kanske det är förklaringen.

Min kille brukar som sagt aldrig kommentera andra människor utseende, men om vi ser på film och jag säger: "Åh, hon har så vackert hår! Tycker du inte?" Då brukar han hålla med.

Om min kille skulle gå omkring och glo på vackra tjejer i stan skulle jag ta illa upp. Jag skulle inte heller uppskatta om han gick omkring och kommenterade bröst och rumpa hos andra tjejer, det känns lite för mycket och oförskämt. Jag skulle inte heller tycka om han hela tiden skulle gå omkring och kommentera tjejers utseende eller mina vänners utseende alltför mycket: Hon är ju sexig, vrålsnygg etc. Beror på hur han skull uttrycka sig och vad för ord han skulle använda. Tonfall och ordens laddning har stor betydelse. Vissa gränser finns det nog fast jag trodde att jag inte var så kinkig då det kom till så här. :)

Sen har jag varit med om en kille som gick tillsammans med sin flickvän och som bara började glo på mig och mina bröst (fast jag inte hade ens någon urringad top på mig). Jag och min kille blev helt chockade över hur respektlös den här typen var mot sin tjej.

[Tilde]
12/30/12, 11:28 AM
#31

Ja, alltså, såklart kan man tycka att andra människor ser bra ut, men handlar det om "oj vad jag är attraherad av den där personen" så är det ju en annan sak - inte ok! Jag och min sambo säger inte om vi tycker någon är snygg, det är bara onödigt. Vi har varandra och det är allt vi behöver, inte ska man behöva göra varandra svartsjuk eller jämföra sin partner med andra när de är helt oväsentliga. Vi kollar inte ens på andra människor :)

Men jag vet att många har en väldigt öppen relation och det är ju inte något konstigt med det. Jag skulle personlig aldrig säga "vilket snygg kille som gick förbi" eller liknande. Jag har ju redan världens finaste kille som håller min hand. Glad

Gur4m1
12/31/12, 7:27 AM
#32

Handlarinte om att man går runt hela tidne och säger så :) Inte för mig iallafall- men jag och killen kan helt klart ibland vara intresserade av varandras åsikter i frågan och då kan det tas upp. Attraktion är att man tycker nån är snygg men någon kna ju även bara vara vacker osv, eller just ha en ett specifikt attribut som är extra fint (eller fult för den delen).

-Man gör det alltås inte för att göra den andre svartsjuk, detta sker nog emst mellan par som inte är speciellt svartsjuka av sig i sådana här sammanhang. Ta mig inte fel, jag är svartsjuk när det kommer till vissa saker, "uppmärksam" ;) Men när det kommer till folks yttre, not so much  :)

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

Upp till toppen
Annons: