Annons:
Etikettdjur
Läst 2966 ggr
[KatjaH]
2013-01-02 03:49

Min fyrfotade bästa vän

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min bästa vän som står på fyra ben heter Strify. 
Han har funnits i mitt liv i snart två år, och jag jag ser fram emot många fler härliga år tillsammans med honom. Glad

Han har alltid varit lite annorlunda mot de andra marsvinen jag har, och det känns som om han är riktigt klok. Är vi ute en fin sommardag kan jag släppa honom lös nära mig, ropar jag på honom kommer han direkt!

Han har aldrig duckat undan eller sprungit iväg från mig när jag vill klappa honom, så länge jag inte kittlar honom på ryggen. 
När jag bodde hemma lät jag honom sitta i en korg bak på cykeln när jag skulle gå en halvmil till tågstationen och hämta upp killen. På vägen dit fick han äta allt möjligt som jag plockade med mig från skogen, och han var riktigt nöjd! Jag är aldrig rädd för att vara ensam hemma längre, för jag plockar upp honom ur buren och låter honom sitta hos mig i knät. Skrattande

Min kille avskydde honom av hela sitt hjärta när han bet av hans nya head-set på mitten, men med tiden insåg han vilken liten goding Strify är, och nu är han bådas favorit!
Det är en särskild relation jag har till det marsvinet, även om jag älskar alla mina djur lika mycket.

Känner ni också så för era djur? Har ni gulliga/mysiga/roliga minnen? Berätta!

Annons:
Honestyisdead
2013-01-02 11:39
#1

Söt :) Själv har jag inga djur längre. Tog bort familjens hund i slutet av förra året.

viktoria91
2013-01-02 11:45
#2

Ähh, töntiga head set går att köpa nya, djur är oväderliga!Flört

Har 3 katter med sambon, den ena värre än den andra. Men Gud så trist det hade varit utan dem! Min sabos katt är ca 9 månader och fullt bus med henne, hon älskar att sno mat. Den äldsta katten, ca 2,5 år gillar att pilla ner saker på golvet, pennor och liknande får inte ligga på bordet. Mellanbarnet är ca 1,5 år ocg har inte haft ett lätt uppväxt, nu är hon en riktig kelgris, mammas kelgris dessutomKyss

Sen har jag en ponny, var ska jag börja med henne?! 17 år gammal och haft henne i ca 7,5 år, hon blir snarare yngre för varje år. Klok och lugn men samtidigt pigg. En fräck dam med skinn på näsan.

Jessicahagstrom94
2013-01-02 21:41
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

härligt att läsa :) sött marsvin!

jag har massa fiskar, en kanin och fyra katter :) älskar alla mina djur lika mycket, har ingen favorit.. men däremot har jag fått en fin relation till kaninen, som jag älskar så mycket att det seriöst gör jätteont i hela mig att veta att han inte kommer få leva ett fullt liv.

Katterna är obeskrivligt underbara, Smille är 13 år gammal och nu till julen var det alltså 13 år sedan mamma kom hem med en liten lurvboll! jag och den katten har haft många(!!) motgångar när jag var mindre och han rev mig titt som tätt, räckte att jag ens låg i sängen och skulle sova och han hoppade upp, efter ett tag hade jag klor i mig. sedan dess är min dörr stängd när jag ska sova och jag minns en gång när Smille kom och satte sig bredvid mig när han till slut hoppade på mig och rev mig så illa i pannan att blodet droppade och jag fick en bula. Men våran relation har växt något enormt de senare åren, nu får jag klappa honom, bära honom och pussa på honom utan att få en enda klo i mig :) så himla skönt. Den katten är något alldeles extra, älskar honom men samtidigt känner jag mig osäker på hur mycket jag egentligen vågar lita på honom.

Smille på bild, som funnits i mitt liv i 13 år, själv är jag nu 18 :)

nettipletti
2013-01-03 19:53
#4

Marsvin e de mest härliga djur…näst hund

Ge all kärlek o du får tillbaka

Fridaaaa
2013-01-03 20:33
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Jag har en hel del djur.
Djur ger så himla mycket! Kärlek, omtänke, roliga stunder osv. Skulle aldrig kunna leva utan djur i huset.

Kan inte beskriva alla, men de är så underbara på sina egna sätt :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Jessicahagstrom94
2013-01-03 20:42
#6

#5 vilken gullig bild! :D

Annons:
Fridaaaa
2013-01-03 20:43
#7

#6 Tack ^^

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

nettipletti
2013-01-03 20:53
#8

Har haft  många marsvin, den första redan när jag var 4 år.. han var mitt allt… (är nog en perfekt första djur) Sen hade vi hund… men ja hade ändå ett marsvin, han förstod mig o vi mös ihop med läxor o allt… Sen i tonåren hade ja oxå ett marsvin… de e bland de bästa djur ever =)

Ville ha en hund o min mamma va trotsigt nääää så det blev ett marsvin…finare djur e svårt att finna såå fin kontakt vi hade o ja knepigt men han fick mig o förstå mycket =) Hund har jag skaffat mig sen o så klart… där kan jag inte säga emot =)

nettipletti
2013-01-03 20:55
#9

#5 Underbar bild

Fridaaaa
2013-01-03 21:08
#10

#9 Tack vad söta ni är :D

#8 Fast sedan 2003 (tror jag det var?) så är det lag på att marsvin måste bo minst 2 st. Jag har själv 6 st marsvin, som går två och två. Underbara djur! :D

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

nettipletti
2013-01-03 21:16
#11

¤#10 de va som attan… har ja inte hört.. tänkte skaffa ett till mitt barnbarn… men då får man inte de då????  hahaha låter sååå närmast att nån driver me mig hahaha

nettipletti
2013-01-03 21:19
#12

Mmmm inte snällt av er…

Fridaaaa
2013-01-03 21:21
#13

#11 Nepp får man inte. Står på jordbruksverkets sida att marsvin ska gå med en artfrände = ett annat marsvin :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
[Tilde]
2013-01-04 15:09
#14

Jag har många djur (kanske 25 stycken), mest reptiler.. :) Men så har jag mina två superfina kaniner också, Charlie och Willow!

Charlie var extremt skygg när jag fick henne i början av maj 2012. Hon är fortfarande inte direkt tam, men kommer alltid fram när hon hör mig komma och hon älskar att bli klappan på ryggen. :) Hon är rumsren och extremt duktig på att hoppa upp på saker hon inte får! xD

Min andra kanin heter Willow och är en riktig gosboll av fluff <3 Han är supersnäll, tolerant och älskar att gosa. Jag gillar också att han favoriserar mig över sambon och sitter alltid i mitt knä i soffan. Oskyldig När sambon försöker locka över honom till sitt knä med ett russin så sträcker Willow sig så långt han kan för att nå russinet, men utan att lämna mitt knä! Han är så underbar ^^

Ursäkta min pyjamasklädsel :P

Gur4m1
2013-01-05 11:54
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#15

Hade en häst när jag var tonåring som var min absolut bästa vän. Han var friheten att rida ute i skog och mark och att ta hand om honom i stallet var helt underbart för han älskade vekrligen umgänge med människor. Alla som lärde känna honom tyckte om honom. Han kommunicerade med oss i familjen, "mummlade" och pratade väldigt mycket. Han kom om jag visslade på honom, även när han var ute på grönbete med sina kompisar- när jag visslade så kom han i full galopp. 10 år fick vi tillsammans när han för snart 9 år sedan, fick somna in bland sina stallkompisar vid 24 års ålder :)

När jag var riktigt liten var familjens samojedhund min bästa vän, han var barnvakt och tolererade mig trots att jag var liten och mina nypor säkert inte alltid var så trevliga. När jag tänker på min första, största sorg så är det dagen han försvann och det gör fortfarande ont i hjärtat när jag ser på gamla bilder och mins honom, jag älskade verkligen den hunden. Han var familj för mig, lika nära som någon annan.

Nu delar jag mitt hem med min bondkatt Rasmus, som fyller 11 år denna sommar- jag har haft honom sedan han fyllde 13-14 veckor. När jag tänker på allt som jag hunnot gått igenom i livet där han funnits vid min sida -så känns det svindlande, att han kanske inte finns så många år till.

Men med tanke på att han är innekatt och aldrig varit sjuk hittills och han inte känns ett år äldre än 4 så hoppas jag på att vi bara har avverkat halva hans liv, eller två av alla nio. Av alla katter jag mött och ägt är han den mest vänliga själen jag mött. Jag hoppas att mina eventuella, framtida barn får chansen att växa upp med honom för han har aldrig bitit, klöst eller ens fräst mot människor. Han är gosig och väldigt social, vill gärna sova tätt mot min mage under täcket och älskar att bli klappad på magen, som en hund. När jag kommer hem kastar han sig omkull framför mina fötter och med en blick kräver han att nu, nu ska han bli klappad.

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

[glitterglam]
2013-01-05 17:05
#16

#0 Åh, precis ett sånt marsvin skulle jag vilja ha. :) Så söt.

Har flera djur och alla är speciella på sitt sätt.

Upp till toppen
Annons: