Annons:
Etikettfamilj
Läst 1402 ggr
Druiden
1/3/13, 12:31 PM

Höga förväntningar på Jul

Idag så ska min moster och min kusin komma och fira min mamma som fyllde 50 år nu på nyår. 
Och min moster hade ringt min mamma och sagt att min kusin både har fyllt 13 (i sommras) och att det har varit jul, så min moster hade sagt att vi skulle ge henne pengar som presenter för både hennes födelsedag och som julklapp.  

Grejen är det att min mamma är super fattig och bara har 400kr att leva på i 3 veckor till. Och med dem pengarna måste hon både fylla på sitt busskort så hon kommer till jobbet, och fylla på sitt kontantkort till hennes mobil. Så det blir runt 200kr för henne att leva på.    

Och både min moster och hennes man har välbetalta jobb, så dem har mycket pengar och bor i lyxhus nere i skövde. 
Så min kusin förväntar sig lyxjulklappar som iphones och bärbara datorer och wii-u och allt det där dyra som vi inte kan ge.  

Själv fick jag 3 par jättefina strumpor i julklapp och jag blev jätteglad!  

Men min kusin vill inte ha sånt, bara hårda paket eller en massa pengar räcker för henne.   
Min moster vet att vi har dåligt med pengar, men hon förväntar sig att sin dotter ska få saker. För det är ju det julen handlar om har hon sagt.

Jag blir så ledsen när min stackars mamma måste gräva fram sina sista pengar bara för att ge det till någon som bränner dem på godis. Min mamma behöver dem för att leva!

Förlåt för mitt krångliga inlägg, har nämligen svårt att skriva pga syndrom. Ville bara skriva av mig!

Medarbetare på Pokémon Ifokus

Annons:
Honestyisdead
1/3/13, 12:34 PM
#1

Din mamma får ju då tala om att hon inte har pengar. Annat kan hon ju inte göra.

Druiden
1/3/13, 12:35 PM
#2

Det är just det dem vägrar inse.  
Hon har redan sagt det ett tusentals gånger

Medarbetare på Pokémon Ifokus

annainorrland
1/3/13, 12:37 PM
#3

Dina kusiner kan väl få pengar och dyra prylar av sina rika föräldrar istället för av din mamma som inte har råd

Honestyisdead
1/3/13, 12:40 PM
#4

#2 Ja, men då får det ju va. Din mamma kan ju uppenbarligen inte ge bort pengar. Dom kan ju knappast sno pengarn ur plånboken då dom kommer.

Druiden
1/3/13, 12:44 PM
#5

#4 Det är sant. 
Jag tycker bara att det är så orättvist i vissa familjer då folk inte accepterar att dem inte kan få saker av alla!

Medarbetare på Pokémon Ifokus

Honestyisdead
1/3/13, 12:46 PM
#6

#5 Ja, det är riktigt tråkigt.

Annons:
Gur4m1
1/8/13, 12:09 PM
#7

Sluta ge varandra presenter..kort och gott :) JAg ger inga och förväntar mig då inga. :D Trist grej att bråka om innom familjen :(

Hade ni trevligt på födelsedagen? :)

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

Upp till toppen
Annons: