Annons:
Etikettförhållande
Läst 12230 ggr
ninni30
1/8/13, 3:53 PM

Han säger det aldrig

Min pojkvän säger aldrig att han älskar mig.

Han är jättesnäll osv och bra på alla sätt men han säger aldrig de orden. När jag säger att jag älskar honom (ca varannan dag) så svarar han "mm..jag vet" men aldrig nånsin "jag älskar dig också"

När jag säger att jag skulle vilja att han sa det ibland så säger han att han inte tänkt på att säga det. Men sen gör han det ändå inte.

När jag frågar "älskar du inte mig" så svarar han "det vet du att jag gör"

Jag skulle bara vilja att han nån gång spontant sa "jag älskar dig"

Behöver ju inte vara flera gånger i veckan men nån gång under de 4 år vi varit tsm hade varit uppskattat.

Det handlar väl inte om att jag tvivlar på hans kärlek och ja jag vet att man kan visa kärlek på många olika sätt men jag tycker ändå att det hör till att någon gång säga till den man är tillsammans med att man älskar den personen.

Är det fler än jag som aldrig får höra dessa ord?

Annons:
Jojaton
1/8/13, 3:55 PM
#1

Har han sagt "jag älskar dig" nån gång, eller har det alltid varit att han bara "slagit tillbaka" det?

Johanna - Instagram

ninni30
1/8/13, 3:59 PM
#2

#1 Nej som jag sa så har han aldrig sagt det.

ChristineL
1/8/13, 3:59 PM
#3

Hur länge har ni varit tillsammans? För en del tar det lite tid bara att faktiskt vilja säga det.

ninni30
1/8/13, 4:00 PM
#4

4 år

ChristineL
1/8/13, 4:05 PM
#5

#4 - Aha, det är ju lång tid. Men fråga honom rakt ut bara varför han inte säger det. Han kanske bara inte är sån…

ninni30
1/8/13, 4:10 PM
#6

ja och sambo 3 år, han "har inte tänkt på det" säger han

Konstigt att han inte tänkt på det då jag säger det såpass ofta.

Det som stör mig mest är att han ändå kan komma med andra komplimaner tex när vi har sex. att jag har fina bröst, sexig kropp, underbara ögon osv. Så mycket hellre jag hade velat höra "jag älskar dig" än att jag är snygg osv

Annons:
pyromanen
1/8/13, 4:31 PM
#7

Hade ett ex som inte kunde säga "Jag älskar dig". Det var nånting med meningen som kändes obekvämt för honom, det föll sig inte naturligt och han tyckte orden var så stora och laddade att han blev rädd för dom typ. Tror inte heller han växte upp med att höra dom och då kanske det blir lite främnande, lite nåt man bara sett på film.

Om han nu kan visa det på andra sätt, varöfr är det just så viktigt att höra just den meningen?  Bekräftelsebehov?

[Tilde]
1/8/13, 4:37 PM
#8

Säg till honom att du vill höra det ibland. Man vet liksom aldrig när sista gången kan vara som man faktiskt har chansen att säga det. Låter hemskt, men en olycka kan drabba vem som helst och jag tycker att man ska säga allt sånt man vill ha sagt, varje dag, utifall man inte längre skulle få chansen…

Jag och sambon säger att vi älskar varandra varje kväll när vi säger godnatt, även ofta när han går på jobbet och ungefär 4 gånger i genomsnitt varje dag utöver det. :) hihi

dejtbar
1/8/13, 5:05 PM
#9

Jag vet inte om vissa har svårt att säga dessa ord men det känns konstigt ändå efter 4 år. Jag har aldrig haft ett längre förhållande med någon som inte sagt att han älskar mig

ninni30
1/8/13, 5:14 PM
#10

#7 Viktigt och viktigt.  Det ska ju sägas när man verkligen menar det förstås, men är man ett älskande par så ja visst vill jag höra att han älskar mig ibland. Tycker du det kvittar ifall din partner aldrig säger att han/hon älskar dig?

#8 Oh ja det har jag sagt många gånger att det vore trevligt om han sa det spontant nån gång. Fast flera gånger dagligen som ni behöver det förstås inte vara, men tex på min födelsedag eller på "vår" dag vore det underbart om han kunde säga det, och inte bara "mm.. jag vet" när jag säger att jag älskar honom..

[Qimsid]
1/8/13, 5:23 PM
#11

Jag blir lite tveksam. Många killar jag känt har sagt att dem aldrig säger "Jag älskar dig" till någon tjej de är tillsammans med förrän de är helt säkra.

Men varken jag eller min pojkvän är speciellt mycket för dem orden, vi har blivit vana vid att aldrig säga det. Men ibland så händer det, i speciella ögonblick. Orden blir aldrig uttjatade för oss, det räcker faktiskt för mig att veta att han älskar mig och jag älskar honom, vi vet var vi har varandra och är trygga med varandra och känner det.

Har du känslan där och han har känslan där… skulle jag nog inte bekymra mig. Det är bara ord.

[Tilde]
1/8/13, 5:38 PM
#12

#10 Hmm, jag tycker det är konstigt att inte ens kunna säga det tillbaka utan att svara med ett "jag vet". Jag tycker det är viktigt att säga att man älskar någon, ska säga det varje dag till mina framtida barn också :) Men för vissa personer är det ju bara ord liksom, inte mer än så. Jag antar att din pojkvän är en av de som tycker så och då lär han nog inte ändra sig/det. :/

Roamer
1/9/13, 11:01 AM
#13

Det enda du behöver bry dig om är väl snarare om han VISAR det. Ord betyder inget om inte handlingen finns där, och finns handlingen där behövs inte alltid orden. Om du känner att han gör det så var nöjd med det för inte alla förunt.

Annons:
Jojaton
1/11/13, 9:18 PM
#14

#13 Kärlekens fem språk.. Vissa människor behöver höra att de är älskade för att förstå det, och det är inget fel med det. För vissa visar gärningar eller presenter att någon älskar/tycker om en, för andra är ord viktigast. Det är helt normalt. Försök prata med din kille än en gång, och kanske fråga varför han har svårt att säga det?

Johanna - Instagram

jagga-ewe
1/12/13, 8:48 AM
#15

Precis så där var det för oss förr. Jag sa att jag älskade maken var o varannan dag, kanske flera gånger per dag oxo ibland. O han svarade bara "Mmmm…" eller "Mmm, jag vet." Nån väldigt enstaka gång kunde han säga "Ja, jag älskar dig med" med lite trött röst, som för att få tyst på mitt tjatande. Jag kände mig mer o mer ouppskattad. Men, så blev det en större kris i vårt förhållande, väldigt osäkert om vi skulle klara av att ta oss igenom den som ett par. Och då var vi TVUGNA att båda ta upp allt sånt där. Det visade sig att han tyckte att han visst sa det, och att jag borde veta att det var det han menade när han svarade "Mmm…" på det där viset. Vilket jag såklart inte alls fattat. Så efter många och långa snack här hemma i soffan, där vi berättat och pratat MASSOR så förstår vi varandra mycket bättre. Och numer vet han att han måste vara tydligare i att visa det, och säga det framförallt. Jag hade försökt många gånger att påtala det, men det var som han inte tog in det innan vi stog mitt i värsta krisen. Allt jag sagt om hur jag kände mig oälskad o så innan, det hade han tagit som överdrifter. För HAN visste ju att han älskade mig så hur kunde jag inte veta det? Det där med kommunikation är inte så lätt… Nu för tiden är livet mycket bättre. Vi fick en andra chans, en nystart och är mycket mer vaksamma på problem, båda två.

Jag säger inte att du måste skapa en kris och säga att du ska lämna honom för att få höra de där orden, men på nåt vis måste du få honom att fatta hur DU känner det. Och det är jättesvårt. Det verkar tyvärr kvitta hur tydliga vi Kvinnor är när männen bestämt att inte fatta vad vi säger. ;)

I don't have hobbies - I have obsessions!
Ebmfh
Trollcaféet

Upp till toppen
Annons: