Annons:
Etikettkänslor
Läst 2217 ggr
Kida
1/11/13, 11:09 AM

Hur kan jag göra?

En dag ringde jag min gubbe som då var på jobbet. Precis när jag ringde måste han ha kommit åt knappen på något vis för det kom aldrig fram någon signal utan jag kom fram direkt.

Jag ropade hallå osv, men snart förstod jag att han inte hörde mig och då tänkte jag lägga på och ringa upp igen. MEN just då hör jag något som får mig att stanna till.. Han sitter på rast på jobbet och pratar en massa tråkiga saker :( Han pratar om gamla tjejer han haft i sängen. Han säger att om han skulle åka på en kryssning så skulle han nog vara otrogen. Jag hör hur han bläddrar i en tidning och säger att "henne skulle man villa sätta på" osv. Han skryter om en 11år yngre tjej som han legat med. Hon var 16 och han 28år. Hon var en erövring sa han och han bad arbetskompisen "tänka sig själv"att vara med henne. Mycket fick jag tyvärr höra..

Vi hade barn sedan tidigare, och 4 månader innan det här samtalet hände så hade vår son dött under förlossningen. Jag ringde min gubbe på jobbet pga det. Vi hade bestämt oss för att försöka med barn igen, men vi ville ju kolla upp alla frågor och funderingar innan. Jag hade precis pratat med mvc och skulle ringa min gubbe och berätta vad dom hade svarat på våra frågor.

Det här blev som 2 stora sorger för mig. Väldigt jobbigt. Gubben har bara svarat att det här han satt och sa var för länge sedan och att det var innan vår tid. Han har rätt! Men varför prata så när han är med mig? Han har inte alls tyckt att jag har haft rätt att vara ledsen eller arg. Han har inte bett om ursäkt, bara ryckte på axlarna och tycker jag överdriver när jag reagerade. Han har tyckt att det här är mitt problem, det här var ju ingenting. Jag har bara fått svalt det här utan något alls från honom. Min gubbe gör aldrig fel enligt han själv.. Det han tycker blev jobbigast är nog att det blev pinsamt för han.

Livet har fortsatt här hemma. Jag har lagt skulden på mig själv, att det liksom är jag som inte är bra nog. Hade jag varit det så hade han inte behövt säga och tänka så. Jag har fått komplex efter det här och skäms över mig själv och det är något som sitter kvar och inte vill ge med sig. Hur kan jag tänka/göra? Är jag konstig som reagerade? Blev arg och ledsen. Fick bara tillbaka att jag var sjuk och att han inte ville höra på mig.. Jag hade inte med saken att göra.

Annons:
Annso_
1/11/13, 11:24 AM
#1

Jag hade med blivit arg! Varför sitta och skryta ang tidigare ligg.

Och han sa ju att han skulle vara otrogen om han åkte på kryssning så varför skulle han inte kunna vara det i andra sammanhang ?
Skulle aldrig lita på den människan igen efter att ha hört det, tyvärr

Roamer
1/11/13, 11:24 AM
#2

Jobbig situation det förstår jag, men har du aldrig haft ett samtal med någon som skulle såra honom? Det är lätt att överdriva och säga att man ska göra saker i vänners närhet som man inte vill verka svag inför, och när det kommer till män så är de ju så att känslor inte ska visas för mycket och att man ska vara en hingst jämt i sängen med alla Kvinnor som rör sig i närheten. Tror mest det var en roll han spelade inför sin kollega och att du inte ska lägga så mycket vikt vid det hela. Men visst kan det finnas en uns sanning i det, men det är ju något ni måste diskutera vad som ni kan göra för varandra för att tända varandra mer. Kan ju räcka med att ta en långpromenad ihop några gånger i veckan och därmed bli fysiskt mer attraktiva, men antagligen är inte ens det nödvändigt.

Visst är det inte kul att höra att ens partner vill vara med andra så du har full rätt att bli sårad, men det var också ett samtal som du inte skulle höra och du borde lagt på. Om du hade setat med en väninna och pratat och någon snygg man gick förbi så hade du nog inte velat att han skulle lyssnat på det. Allt som sägs är inte sanning och fantasier är långt ifrån vad man faktiskt skulle tänka sig kunna genomföra, så är det så att du lider så måste du prata med honom, men troligen kan du bara lägga allt åt sidan och se det som macho-snack som han sa för att impa. Ja, tyvärr män är så korkade.

Honestyisdead
1/11/13, 11:36 AM
#3

Att han sade att han nog skulle vara otrogen var riktigt illa och det hade jag nog inte kunnat släppa. finner även det äckligt att han som 28 åring hade sex med en 16 åring, men det var ju innan er som tur är.

Att han snackade om gammalt ser jag inget fel i, det gör väl alla ibland. Men just det här med otroheten var som sat illa och du får fundera på om du kan lita på honom.

malinmagnusson
1/11/13, 11:50 AM
#4

Visst är det väl så att många pratar på ett annat sätt med kompisarna när inte partnern är med men att säga att han nog kommer vara otrogen om han åker på en kryssning. Då handlar det ju inte om tidigare ligg. Jag skulle inte lita på honom. Säger man att man vill vara otrogen till sina kolleger utan att mena det?

[Devya]
1/11/13, 11:51 AM
#5

Det där med otroheten reagerade jag förstås på. Allt det där andra som han snackade om var ju mest bara just det: snack.

Då jag har hört hur killar talar sinsemellan så är det oftast liknande konversationer som din gubbe hade med sin arbetskollega. Det är mycket skryt och mycket överdrivet, vilket betyder oftast att det mesta är bara skitsnack. Jag tvivlar på att det din gubbe sa var ens sant.

Men som sagt det där med att prata om att vara otrogen är något att kanske ta fasta på. Fråga honom om han faktiskt menade det och om du borde vara orolig. Hur skulle han reagera om du hade sagt samma skräp till en väninna?

Jag tror inte att jag skulle vilja skaffa barn med min kille om han hade sagt sådant där skitsnack och sen ha mage att säga att jag är sjuk då jag vill prata med honom om saken.

Nej, det där var totalt respektlöst av honom.

Honestyisdead
1/11/13, 11:56 AM
#6

förstår inte det här med att ni säger att killar ofta skryter och att man inte ska tro på det dom säger.

Samtalet han hade skulle likaväl kunnat vara mellan en väninna och mig. Och inte skulle vi ljuga. Jag tror inte heller man ska anta det i det här fallet. Det är ju att förminska män och deras ärlighet.

Förstår itne varför man ska anta att män inte är ärliga då de pratar med kompisar eller arbetskamrater.

De män jag känner snackar inte skit. Speciellt inte de som är runt 30 och över. Kanske händer sådant i tonåren, men nu snackar vi om en vuxen man.

Annons:
[Zorita]
1/11/13, 12:02 PM
#7

Som de andra: otrohetsbiten är svår. Det andra är nog bara skitsnack. Och sen reagerade jag också på att han inte ville se det från din synvinkel, dvs att han skakade av det du kände om detta. Jag tycker ni ska försöka prata om hur du ser på saken och hur han ser på saken. Han borde kunna försöka sätta sig in i din situation även om han inte håller med, och då kanske det kan bli en bättre konversation.

Det kan ju också vara så att han är lite extra uppriven efter det som hände med er son och det kom ut på det här sättet. Kanske försöker han få ett machoskal för att det inte ska göra så ont. Kanske vill han fly för en liten stund och säger en massa konstigheter och sen har problem med att uttrycka det för dig.

[Devya]
1/11/13, 12:05 PM
#8

#6 Tyvärr har jag fått ta del i en hel del samtal då killar talar med varandra. Jag har umgåtts en hel del med min bror och hans kusin då jag var yngre och då fick jag verkligen höra förskräckliga saker. Men det var deras sätt att snacka med varandra, att vara värre än den andra. Min brors kompisar var likadana. Så enligt min erfarenhet så kan killar vara väldigt grova i språket då de talar med varandra, men inte med alla deras manliga vänner utan bara med vissa av någon anledning.

Sen är förstås inte alla på det här sättet vilket borde vara självklart, men jag har nog stött på det där "fenomenet" alltför ofta.

Min kille är annorlunda och skulle aldrig ens våga säga något sådant och jag tror att det beror både på hans kultur och hans sätt att vara. Då min bror försöker snacka med min kille på samma sätt som han snackar med sin kusin, så blir bara min kille förlägen och ibland lite sur och slänger på luren. :P Min bror tycker om att reta upp min kille. ^^ Min bror är då över 30 strecket och hans kusin är över 40 strecket.

thellan
1/11/13, 12:15 PM
#9

Jag tycker din Gubbe är skyldig dig en förklaring av vad tusan han menade med att han nog kommer vara otrogen.

Det är inte ett dugg sjukt att du reagerar när du hör en sån sak. Du kan ju inte bara anta att din gubbe inte menar vad han säger. Jag skulle bli jätteledsen iaf om jag hörde min kille säga så

Honestyisdead
1/11/13, 12:18 PM
#10

#8 Blir ändå fel att anta att den här mannen snackat skit. Kan lika gärna vara sanning eftersom ju inte alla är som de du beskriver.

Upp till toppen
Annons: