Annons:
Etikettkluringar-och-undersökningar
Läst 1331 ggr
dejtbar
2013-01-11 19:34

Sex - hur tidigt?

När ni träffar någon som ni tror det kan bli någott seriöst och bra med, hur tidigt har ni då sex med den personen?

Är det i samband med att ni blir ett par eller väntar ni en tid in i relationen?

Eller har ni sex innan ni blir tillsammans?

Ni kan svara för nuvarande förhållande eller ex eller hur ni känner i frågan

Annons:
isafisa
2013-01-11 19:37
#1

Kan bara svara för hur det blev med min nuvarande, och vi hade sex första gången ca 8 månader före vi blev tillsammans. Med killen före det gick det flera år, men det pga att vi var så unga :)

dolfen
2013-01-11 19:44
#2

Själv blev jag förförd första gången. (18 år). (Yummy). Cool

Detta är ingen fråga som jag har lagt någon längre tanke vid.

Man känner när det är dax. Oftast.

Det är väldigt viktigt att säga nej, om man inte vill.

Roamer
2013-01-11 20:08
#3

Sista blev nog först sex och sedan började trevande lära känna varandra efterhand när vi insåg att vi gillade samma saker. För att ta en tjej seriöst så är det ju trevligt om det inte händer direkt utan att man får lära känna henne lite, men å andra sidan ska det inte dröja för länge heller då det är viktigt att det funkar sexuellt också.

Fridaaaa
2013-01-11 20:12
#4

Tog 2-3 månader har jag för mig :) Med nuvarande

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

fruktgumman
2013-01-11 20:22
#5

Efter att ha umgåtts i princip varje dag i 2,5 månader hade vi sex första gången. För mig är det viktigt att jag känner personen bra och att allt känns rätt innan jag har sex. Skulle inte sexet vara så bra i början sen så kan man jobba på det tillsammans.

dolfen
2013-01-11 20:25
#6

#5 - Bra inlägg.

Annons:
[WickedAlly]
2013-01-11 20:28
#7

Med min föredetta dröjde det ganska exakt en månad efter att vi officiellt blev tillsammans. Men vi hade lärt känna varandra ganska väl innan det blev vi för att ingen ville rusa in i något även om intresset var starkt från båda sidor :)

[Russinflarn]
2013-01-11 21:32
#8

#3 Jag blir lite nyfiken - du tar inte en tjej som seriös om hon ligger med dig på första dejten?

Hur tänker du då?

/nyfiken i en strut

Och för att svara på frågan *kom på* : Jag svarade annat, då jag inte riktigt kände mig bkväm med något alternativ. Jag ligger med en person om det känns som läge. Vare sig det känns som att det ska bli seriöst eller ej. Jag tycker inte riktigt att "när jag ligger" är relevant för om det ska bli en seriös reltation eller ej. :)

[Devya]
2013-01-11 21:42
#9

Tja, jag har ju bara haft en kille som jag är fortfarande tillsammans med. Det tog tre år innan det hände något. :)

Roamer
2013-01-11 21:44
#10

#8 Tja enkelt sagt. Ligger hon med mig första kvällen så är risken större att hon ligger med någon annan första kvällen. Jag är charmig, men inte så charmig att jag är speciell. De som anser sex är något mer än orgasm och njutning och ser det som något speciellt är i min värld mindre benägna att vara otrogna. Rätt eller fel vet jag inte, men det är min uppfattning.

[Russinflarn]
2013-01-11 22:02
#11

#!0 Ah, okej, då kanske jag är med på vad du menade! Fast… HON kanske tycker du är speciell? Hum, jag förstår nog inte vad du menar med "risken är större att hon ligger med någon annan första kvällen"?

Jag är inte ute efter rätt eller fel, jag blev bara fundersam på vad du menade! :) Men jag tror jag är med på hur du tänker, även om jag kanske inte håller med ;)

dolfen
2013-01-11 22:14
#12

Vad är sex om inte orgasm och njutning med någon man gillar.

Resten är en annan sak. Bra eller dålig!?

Roamer
2013-01-11 22:24
#13

#12 nyckelord "med någon man gillar." En hel del som har det med de som de tycker är snygga och skiter i deras personlighet. Fast iofs kan man tolka nån man gillar som att man bara uppskattar deras fysiska egenskaper med. Var och en blir salig på sin tro. Jag har min erfarenhet och både varit med och pratat med tillräckligt många för att bilda tesen.

Naturligtvis finns det alltid undantag men i stora hela brukar det stämma med vad jag hört, lärt mig och sett av världen.

Annons:
drulleman
2013-01-11 22:31
#14

Samma kväll som vi blev tillsammans - vilket också var första gången vi träffades. Men vi umgicks många timmar innan vi hade sex

dolfen
2013-01-11 22:33
#15

#13 - Ibland kanske man inte bör gå så jäkla djupt i vissa frågor.
Mår man bra av att veta vilka den andra har varit med? Knappast!

Trivs man i någons sällskap, så säger det något. Om så man är älskare, eller älskarinna eller bara "kära".

Roamer
2013-01-11 22:56
#16

#15 Va? Jag har inte sagt något om att fråga om andra. Tror du missförstod vad jag sa där.

pyromanen
2013-01-12 11:56
#17

Vi började med sex. Jag var nyseparerat och inte alls redo för någon relation och sa väldigt rakt och tydligt vid första träffen (och upprepade ett tag) att "bara så du vet, så ska jag INTE ha någon man!".Blev senare smockförälskat och förnufthjärnan kopplades bort och jag glömde bort att jag inte ville ha någon man. Gjorde barn och längtade efter att sova med han varje natt och ville han skulle flytta in.

Det var 12,5 år sedan.

Jessicahagstrom94
2013-01-12 12:28
#18

väntade nog någon månad tror jag, jag tycker att om man är seriös med personen kan man vänta med att ha sex också. det har min pojkvän visat tydligt eftersom han accepterar att jag inte vill ha det ofta nu för tiden (3,5 år senare).

NinniH
2013-01-12 13:56
#19

Med tidigare så har det fått vänta ett tag. Med nuvarande så hände det första gången vi träffades, vi hade pratat en tid innan dess dock. Det kändes helt enkelt så rätt mellan oss att det bara blev så.


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

dolfen
2013-01-12 19:44
#20

#16 - Jag läste #13 alldeles för snabbt. Skäms Glad

Annons:
Simuala
2013-01-12 20:26
#21

Ni som tycker att man ska vänta lite med sex om man är seriös - varför blir det mindre seriöst av att man ligger med varandra?

Om jag är så pass attraherad av någon att jag vill ligga på första/andra träffan, så kommer attraktionen defenitivt att hålla i sig även efter sexet. Så för mig spelar det ingen roll när det händer riktigt.

Nackdelen med att vi hade sex redan från början var väl…att vi hade väldigt svårt att få tid för något annat vettigt de första veckorna Oskyldig

JustMySelf
2013-01-12 21:35
#22

När det känns bra.

Med min nuvarande var det några veckor efter att vi hade sagt att vi officiellt var tillsammans, hade bara dejtat 4-5 veckor men vi tyckte båda att det kändes som att vi var ett par.

Annars har det varit när man dejtar men inte blivit tillsammans än, det enda jag bestämt är att jag inte ligger med någon första gången vi träffas.

Gia91an
2013-01-13 11:37
#23

Med min fästman var det väl tre dagar innan vi blev tillsammans "på riktigt". Fast det var väl samtidigt på första dagen vi dejtade typ.

Jag har nog aldrig blivit tillsammans med någon innan jag haft sex med dem. Brukar alltid bli första dejten i stort sett. Jag hatar att vänta på saker. Jag är en sån som tycker att sex är viktigt och som inte skulle vilja bli tilsammans med någon "otestad"….

Sen självklart så tycker jag att om det är dåligt, ja då är det bara att jobba på, men jag vill ändå veta vad jag får. om det går att jobba med!

Jetaime
2013-01-13 18:09
#24

Med första så gick det en månad innan vi hade sex. Och andra gången blev det andra dagen vi träffades (han kom ner och bodde hos mig ett par dagar) och denna gången blev det andra gången vi träffades… Första gången träffades vi tillsammans med lite andra människor också så ja.. Innan får det nog bli.

Honestyisdead
2013-01-13 18:11
#25

Jag har nog alltid blivit tillsammans med killen innan sex.

oh-la
2013-01-13 18:50
#26

nån månnad innan jag blev tillsammans med min sambo åkte jag och plockade upp honom enbart för att ha sex. kände inte varandra speciellt bra, hade haft några lektioner ihop och pratat lite löst på msn. i år firar vi 7 år som par, och jag är sjukt glad att jag gjorde som jag gjorde, även om det var rätt lösaktigt, och jag kanske inte hade gjort samma sak idag.

PiganX
2013-01-13 21:59
#27

Jag svarade "annat", för det beror helt på. Tycker inte att det spelar så stor roll egentligen, man har sex när det känns rätt helt enkelt. Känns det rätt om man träffar någon och tror att det bara blir ett ONS, som sen utvecklar sig till ett förhållande känns det lika ok som ifall det skulle kännas mera rätt att vänta tills man har ett förhållande, eller några månader till. Men kan nog säga att jag oftast haft sex ganska tidigt, brukar inte vela vänta så länge om den andra personen också vill. Känns för mig helt onödigt Tungan ute

Annons:
Upp till toppen
Annons: