Annons:
Etikettsex
Läst 2685 ggr
magdakempe
2013-01-18 10:35

Kyssar "värre" än sex?

Jag såg ett program där dom intervjuade folk som gick på swingersklubbar och dom som hade sex med andra än sin partner osv

Då var det ett par dom pratade med och dom fick frågan ifall det aldrig uppstått svartsjuka. Jo sa kvinnan, en gång när hennes man hade kysst en tjej på munnen blev hon svartsjuk för det var att gå för långt.

Alltså jag fattar ingenting. Han hade oralsex, vaginalt sex, och analsex med en massa Kvinnor. Och det var helt ok Men när hon såg sin man kyssa en på munnen var det att "gå för långt"Förvånad

En annan man sa att han alltid haft öppna förhållanden. Och hans Kvinnor fick ha sex med hur många dom ville. Men höll dom handen eller låg och kramades med nån annan så var det inte tillåtet.

Nu är jag förvisso ingen som har sex med andra än min partner, men jag kan ändå inte förstå riktigt.

För mig är det ju tvärtom. Jag skulle förmodligen kunna förlåta om min  kille bara hade kysst en tjej. Men absolut inte om han gått längre med henne om dom tex haft oralsex. Könet i munnen måste väl vara grövre än tungor som möts?

Annons:
Jessicahagstrom94
2013-01-18 10:39
#1

förstår ärligt talat inte jag heller :s sex på alla sätt är ju väldigt mycket värre än kyssar..? skulle min kille ha sex på något vis med en annan tjej skulle jag dumpa honom direkt, men skulle han kyssa någon skulle jag nog bara tjura ett par dagar. det är också långt ifrån okej.

Afturelding
2013-01-18 10:42
#2

Jag tycker inte att det är så konstigt. Att bara ligga och kramas och mysa är ett känslomässigt band, man ligger ju inte och kramas med någon man inte känner. Och samma sak är det med kyssar. Det är en kärlekshandling. Medans sex inom swingerrörelsen är ganska fritt från känslor och kel.

Dessutom vill många par som håller på med partnerbyte ha något som är bara för dem, eftersom att sex inte är det. Kyssar tycker jag är väldigt känslomässigt laddade, så jag kan absolut förstå att det är ett villkor.

Nu lever jag dock i ett monogamt förhållande, och har ingen lust att byta partner. Men jag förstår tanken.

/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se

Gur4m1
2013-01-18 10:50
#3

Som #2 är inne på, det handlar om att en de håller isär intimitet, närhet (KÄRLEK) från sex, kåthet, djuriska behov :P Sen finns det säkert de som också kysser andra och är helt okej med det.

Att kyssa någon med munnen tillför ju egenltigen ingenting rent sexuellt (man kan kyssas utana tt det är sexuellt), det är däremot en otorligt intim handling för många. Samma med kramar och att hålla handen, det är en markering, att man uppkssattar varandras närhet, vill vara nära. Sex är "bara sex" för många. Även om mn kan tycka att en mun runt någons kön ocks är väldigt intimt så är det inte känslomässigt intimt. Det är erotiskt, bla bla…

Känslor och närhet >< sexuell berusning

Sen vkittar det vad vi tycke rutifrån oss själva, de där reglerna är ju upp till var och en innom relationerna. Nu är ju dessa swingers inte otrogna, bara för att man delar sex med andra betyder det inte att relationerna är helt fria från restriktioner, känslor osv. Klart en i ett öppe tförhållande kan uppleva besvikelse, svartsjuka och svek. Det är bara väldigt sällan just runt sex :P

Pretty woman och när man porträtterar prostituerade så gör man det ofta med att de kan göra vad du vill för pengar utom att kyssas.

/ monogam men har full förståelse för kyss-reglerna.

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

ChristineL
2013-01-18 10:52
#4

Jag tycker inte heller att det är konstigt. Alla som swingar har ju sina egna regler. Och dessutom har klubbarna sina regler också för att det inte ska uppstå några missförstånd, exempelvis att man frågar innan man gör något för att veta om det är ok, och att ett nej alltid är ett nej.

Som #2 skriver, kyssar och kel är mer känslomässigt laddade, medan sex för många bara är just sex.

magdakempe
2013-01-18 11:15
#5

Ok då är det jag som har en konstig syn på saken bara. Jag tycker sex är det mest intima man gör med någon annan. Och att kyssar och kramar inte är lika intimt :)

Tack för svar

ChristineL
2013-01-18 11:29
#6

#5 - Din syn är inte konstig alls. Folk tycker bara lite olika :)

Annons:
pyromanen
2013-01-18 11:49
#7

Tänker på filmen "pretty woman". Där är det när huvudpersonen kyssar sin "kund" som det står klart att det finns nåt mer mellan dom än sex mot betalning.

Cochon
2013-01-18 12:03
#8

Aftureldning tycker jag beskriver det ganska bra, kyssar är värre än sex.

Söker du ett annorlunda armband? Eller kanske ett mobilfodral eller en rem? Kolla gärna in på min shop eller skicka iväg ett PM.
Glöm inte gilla min facebook sida för mina trådar. 👋

Tomteslakt
2013-01-18 19:45
#9

#5, nejdu, du är inte konstig, det där är en mycket vanlig tankegång i dagens samhälle. Och självklrat får folk tycka så, kul för dom :D.

Dock är det så att jag och min fru har ett mer öppet förhållande (ja vi är gifta) än många har. Vi tillåter sex med andra, både tillsammans och var för sig, så länge den andre berättar om att det kommer ske eller att man vill att det ska ske, innan så vi vet vad som händer. Ärligheten och öppenheten är det viktiga för oss.
Om man passar på i det tysta utan att säga, där har du en big NO NO.

Sex är sex för oss, jag ersonligen ser också inget fel i att ha sex med nära, noga utvalda vänner som unmängessätt heller.

Sex, nakenhet och erotik och dylikt är inte så värst värdeladdat för mig och min fru, det finns andra saker att lägga energin på.

Upp till toppen
Annons: