Annons:
Etikettoff-topic
Läst 887 ggr
ViaStella
1/18/13, 2:39 PM

Ångest inför sommar

Hej alla goa!

Vet inte riktigt om det här är rätt forum men jag tänker att det är ju ända sociala sammanhang jag vill fråga om.

Vet att det är jätte dumt att börja stressa upp sig för sommaren I JANUARI men det är ett ångest moment jag haft en fars över varje år sen jag började i sjuan (går i andra ring nu). Problemet är att jag känner mig väldigt ensam och uttråkad på sommaren vilket oftast resulterar att jag blir väldigt deppig och sitter inne halva. De två senaste har haft sommarjobb under fem veckor och förra åkte jag både på filosofiläger och gick på en skrivkurs som var jätte roliga. Men i år har jag ingen aning vilka social sammanhang jag ska vända mig åt.

Jag tycker om att skriva så en till skrivarkurs skulle inte vara helt otänktbart. Jag funderar också om en språkresa till USA skulle vara något för mig men rent ekonomiskt skulle jag då behöva ansöka om något slags stipendie.

Jag är väldigt social och har inte svårt att skaffa nya vänner men på nått vänster finner jag mig själv ändå ensam många dagar om sommaren, hur utvidgar man sitt socialanät och vad finns det för kurser /läger eller aktiviteter som jag kan söka mig till? Gärna nära Stockholm och Uppsala.

Oerhört tacksam för tips och råd!

Annons:
Sebasahl
1/18/13, 5:15 PM
#1

Halloj! :)

Det är lite förståligt att sommaren kan kännas ensam ifall man inte "har så mycket att göra" och då tänker jag på att ens kompisar eller något reser bort och är upptagna :/ Så på så sätt kan jag förstå de du skriver, även om jag kanske inte uppfattade de helt rätt.

Jag tycker det är jätte bra att du iaf försöker ta tag i de du känner är ett problem! :) Men de jag tänker på lite snabbt är skillnaden mellan vänner och riktiga/nära vänner..du har säkert båda, så att försöka hitta på så mycket som möjligt med dem vore ju bra och avslappnande. Kanske inte alltid så lätt såklart men ja :/ 

Sms kontakt kan annars också kännas som en tröst i ensamheten tänker jag :) Jag blir iaf glad av att ha sms kontakt med mina vänner :)

Men annars så tänker jag att de kan vara skönt att just träffa så mycket vänner som möjligt och få den här..närheten så att säga :) Det kanske kan hjälpa lite iaf!

( men de här är bara min tolkning lite snabbt av det du skrev )

Sebasahl
1/18/13, 5:25 PM
#2

för att kanske ge mer svar på frågan så:

Försöka hänga mycket ute, se ifall du kan få ihop en härlig kväll ute grillning och musik eller något annat klassiskt men härligt^^

Se ifall även du kan åka någonstans, behöver inte vara långt eller dyrt

men jag tror allmänt på att umgås med nära och kära :)

har inte helt koll på vad som finns men jag är säker på att de finns massa aktiviteter om man kollar runt lite :) kanske inte mycket till hjälp med ändå.

[Qimsid]
1/18/13, 5:27 PM
#3

Jag bor mellan uppsala/stockholm '^^

ChristineL
1/18/13, 8:26 PM
#4

Satsa på ett jobb där du kan vara kvar hela sommaren, det är ett jättebra sätt att knyta kontakter!

Upp till toppen
Annons: