Annons:
Etikettkänslor
Läst 5589 ggr
[helenal]
1/31/13, 12:16 PM

Min kille bad mig ta bort Facebook?!

Hej! Vi har varit ihop i 9 mån. Allt har varit jätte bra. Tills igår. Jag har varit medlem i zoosk(dejtingsida) och han vet om det och jag har frågat honom om han kan hjälpa mig ta bort den utan vidare hjälp. Och i söndags var jag inne när han låg bredvid och bad honom visa mig utan någon vidare hjälp så jag struntade i det. Nu till saken. Hans jobbarkompis sa till honom igår är inte detta din tjej?( han såg mig på zoosk) min kille säger jo men hon vet inte hur man tar bort den då säger hand arbetskamrat att: hon har ju varit online nyligen och det är då min kille blir sur.( jag var ju online senast i lördags men det vet han om) vi ses igår o han visar mig detta o ber mig logga in på zoosk, jag gör detta o det är 50 olästa meddelanden som jag inte ens läst och han säger; du har väll markerat det som oläst bara. Han hjälper mig ta bort den. Sen…igår frågar han vem killen är som jag blivit vän med på Facebook nyligen ( den killen är tydligen väldigt aktiv på dejtingsidor) jag förklarar att det är någon som jag umgicks med när jag bodde i Sthlm. Han säger : jag vill se vad ni skrivit på Facebook och han vill helt plötsligt se alla jag skrivit med! Och jag sa nej de får du inte för vi ska lita på varandra, inte ha en sån relation att man måste läsa igenom varandras mejl!!! han säger: visa mig annars kan du dra. Och jag pratar med en del killar som jag känt tidigare om allt möjligt. Så det fick han läsa då…och han blev besviken på mig sa han och sa att jag får ta bort Facebook. Han vill inte att jag skriver med killar. Killkompisar som jag känt länge är ok men inte killar jag inte haft kontakt med på två år som jag återupptar kontakten med. Ville egentligen bara skriva av mig om allt…

Annons:
[Tilde]
1/31/13, 12:31 PM
#1

Men oj.. han låter väldigt kontrollerande! Facebook har ju (nästan) varenda människa! Spela roll om man skriver med folk av andra könet så länge man inte flirtar. Du ska verkligen inte känna dig tvungen att ta bort din Facebook. Att han också sa att du hade markerat meddelandena som olästa på dejtingsidan… Låter ju verkligen som han inte litar på dig!

Ärligt talat hade jag hellre gjort slut än att ta bort min Facebook just för att det är ohälsosamt kontrollerande att ställa såna krav. Jag hade känt mig kvävd i en sådan relation.

Jag hoppas att ni kan prata om saken och lösa problemet. :/

Katthemsmatten
1/31/13, 12:55 PM
#2

Jag kan bara hålla med #1. Att vara så kontrollerande leder inte till något gott.

Medarbetare Hittekatter iFokus

Roamer
1/31/13, 3:00 PM
#3

Ställ frågan till dig själv, om det hade varit omvänt och han hade haft de tankar och känslor för de som du nu lagt till nyligen och pratat om samma saker, hade du tagit illa vid dig? Om svaret är att du skulle bli sårad över att han kände/pratade så med dem så har du handlat fel och ska nog göra slut för att du har inte de känslor för honom du borde ha.

Om svaret är nej så är det nog dags att antingen få han att släppa sina vanföreställningar och lägga ner sina korkade krav eller göra slut med honom och hitta någon med aningens starkare självkänsla.

[helenal]
1/31/13, 3:06 PM
#4

Ja jag tycker inte det är något fel att prata med killar så länge man inte flörtar..jag sa till honom att du måste kunna lita på mig annars funkar de inte och han svarade : ja än så länge gör jag de

Roamer
1/31/13, 3:13 PM
#5

Den enda som vet vad du tycker och tänker/hoppas på om de killar du pratar med är ju du. Känner du inte att du skulle bli sårad om du fick reda på att han kände och tänkte motsvarande tankar om de tjejer han pratar med är det ju helt i sin ordning, och han måste då justera sitt tänk eller du går vidare. Svårare än så är det inte.

[Tilde]
1/31/13, 3:18 PM
#6

#4 Med det svaret låter det inte alls som om han litar på dig. :/ "Än så länge", som om han väntar på att du ska göra något dåligt.

Annons:
medmänniska
1/31/13, 4:04 PM
#7

Kan det ha hänt saker tidigare som gör att han är svartsjuk?

Antingen att tidigare flickvänner varit otrogna mot honom, eller har du tidigare i ert förhållande varit flirtig mot  killar som fått honom att bli kontrollerande?

[Devya]
1/31/13, 4:47 PM
#8

Vad var det som han läste som gjorde att han blev besviken på dig?

[helenal]
1/31/13, 6:22 PM
#9

Hej. Jag tycker det är helt ok att han pratar med andra tjejer o blev chockad över hans reaktion då jag antog att han med pratar med andra. Jag har inte gjort något som gör att han bör tvivla på mig. Men det är han som flörtat med andra innan l tog lång tid innan han ville ha en seriösare och ha mig som flickvän. Jag vet inte om hans tidigare tjejer gjort ngt men de ska inte gå ut över mig. Jag är social o snackar med folk men inget mer än så. Jag hade skrivit mest om våran relation och även till en kille ,frågat vad han gör, hur läget är. Allt på fb chatten o jag har även en relationsstatus med honom på fb,eller hade då jag fick ta bort den…

Geru
1/31/13, 7:26 PM
#10

Jag skulle inte stanna i en relation med en kille som har ett sånt stort kontrollbehov. För det börjar alltid så, med ett stort kontrollbehov - och hur det slutar brukar man kunna läsa inne på misshandel iFokus.

“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”

-Stephen Hawking

viktoria91
1/31/13, 9:03 PM
#11

Dra innan det blir värre! Detta är en början på att kontrollera ditt liv, skulle inte förvåna mig om han ska ha lösen till din mail, kolla din mobil m.m. Veta vilka du umgås med och när, på ett onormalt sätt.

[NinaCrown]
1/31/13, 9:19 PM
#12

Skulle jag sättas i samma situation skulle jag nog bli riktigt arg på snubben och säga att jag kan stå ut med att han kanske inte har världens bästa självförtroende men att jag ändå ska få ha ett privatliv.

Jag behöver inte veta allt han gör, och jag bryr mig inte om hur många fruntimmer han skriver till så länge de inte flörtar eller planerar något mer, och att han då borde visa mig samma respekt.

Sen borde även han veta vad spam är och att det då kan se ut som att man fått massor med svar, men egentligen är det bara en person som skrivit precis samma slask till 300 random fruntimmer utan att kolla upp om de har partner eller inte.

Så jag skulle visa att jag är arg och besviken, kan han sen inte släppa sin svartsjuka så skulle iaf inte jag stå ut i ett sådant förhållande…

Honestyisdead
2/1/13, 12:44 AM
#13

Och jag ställer åter igen ett frågettecken?

Annons:
[helenal]
2/1/13, 7:33 AM
#14

Vi kan låsa tråden,tack

[helenal]
2/1/13, 7:52 AM
#15

Anledningen att jag vill låsa tråden är att det har löst sig så gott som. Tack för alla svar:)

Honestyisdead
2/1/13, 11:39 AM
#16

Jag ser ingen mening med att låsa tråden-
Bra att det löst sig, berätt gärna hur.

[helenal]
2/1/13, 11:59 AM
#17

Vi pratade igenom allt på nytt igår och han erkände att hans reaktion inte var ok och att jag inte behöver ta bort min fb

Katthemsmatten
2/1/13, 12:04 PM
#18

#17 Jättebra! Se till att han inte gör 'övertramp' igen. Svartsjuka är inte bra……

Medarbetare Hittekatter iFokus

Gur4m1
2/1/13, 12:08 PM
#19

Skönt att höra #17, bra att du stod på dig, för han är dne som gjorde övertrampet här. Stort att han insåg det också! lycka till!! :)

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

[helenal]
2/1/13, 1:04 PM
#20

Ja vi får hoppas han inte gör om det för jag tycker inte jag gjorde ngt fel. Man måste få ha lite frihet i en relation så man inte kvävs

Annons:
ru4real
2/1/13, 4:37 PM
#21

Läste inte allt, och det verkar att ha löst sig.

Men, jag skulle aldrig få för mig att kolla min (om jag hade ngn) flickväns facebook, dels för att jag ser ju vilka hon har som vänner och vad som skrivs och dels för att alla har rätt till ett eget liv. Annars är det snokande tycker jag.

Upp till toppen
Annons: